Młodszy brat dużego CARGOSA

Wraz z wprowadzeniem serii CARGOS 9000 w 2009 roku, CLAAS na nowo wynalazł koncepcję przyczepy typu kombi. Dzięki możliwości demontażu agregatu podbierającego (podbieracza, rotora oraz zespołu noży) daje możliwość przekształcenia przyczepy samozbierającej w transportową. Rozwiązanie takie jest wyjątkowe na rynku dlatego nazwaliśmy serię CARGOS przyczepami wielozadaniowymi, w których dodatkowo w każdej chwili można zdemontować 3 walce wyładowujące. Opierając się na doświadczeniu zdobytym z serii 9000 oraz nowym rozwiązaniom wprowadzamy na rynek serię CARGOS 8000.

Do nowej serii CARGOS 800 należą trzy modele 8500, 8400 i 8300 o ładowności 41, 35,5 i 30 m³ (DIN). Opcjonalnie hydropneumatycznie odciążany podbieracz po raz pierwszy jest napędzany hydraulicznie.  Zabezpiecza to elementy podbieracza, zwiększa trwałość i pozwala na jednorodne i czyste zbieranie plonu w każdych warunkach. Agregat załadunku i cięcia został całkowicie zaprojektowany od nowa.  Tak jak u większego brata rotor o średnicy 860 mm posiada dziewięć spiralnych rzędów zębów o szerokości 22mm, ale ułatwiliśmy konserwację, gdyż segmenty rotora są przykręcane a nie spawane. Zespól tnący posiada 40 dwustronnych noży, które łatwo można obracać wydłużając czas pracy przyczepy wielozadaniowej. Zabezpieczenie noży może być regulowane z zależności od warunków panujących na polu.

Wygodna pozycja stojąca przy zmianie noży
Absolutną nowością jest regulowany przedni fragment podłogi z przenośnikiem łańcuchowym, który może być opuszczany hydraulicznie o 90° w dół do wygodnej wymiany noży lub do pozycji horyzontalnej dla łatwiejszego i szybszego wyładunku . W celu osiągniecia maksymalnego załadunku maszyna może być wyposażona w hydraulicznie regulowaną klapę dachową sterująca automatyka załadunku oraz dodatkowo w czujnik obciążenia rotora dzięki czemu osiągamy idealne zagęszczenie materiału a przez to mniej transportów z pola na pryzmę.

Optymalny załadunek i szybki wyładunek dzięki ruchomej przedniej części podłogi z przenośnikiem
Stosując metodę sprawdzone i przetestowane kontynuujemy koncepcje EFS (EFFICIENT FEEDING SYSTEM). Bezpośrednio po pocięciu materiał jest przenoszony do wnętrza przyczepy za pomocą przenośnika podłogowego, który jest obniżony w przedniej części o 500mm, rozwiązanie takie poprawia stopień zgniotu oraz ułatwia przepływ materiału oszczędzając paliwo.  
Również wyładunek jest łatwiejszy, gdyż przód podłogi w czasie wyładunku jest hydraulicznie przestawiany do pozycji horyzontalnej.

Nowy poziom wejściowy w segment TRIDEM
Koncepcja podwozia pojazdu również zostałam zmodernizowana w CARGOS 8000. Wszystkie trzy modele są dostępne z nowym zawieszeniem tandemowym, do wybory ze sprężyną paraboliczną lub amortyzacją hydrauliczną. Dla modelu CARGOS 8500, który ma objętość ładunkową 41 m³ (DIN), CLAAS opracował również nowe zawieszenie tridem z mechaniczny amortyzowaniem, dzięki czemu w ekonomiczny sposób wchodzimy w segment przyczep trzyosiowych a dla bardziej wymagających dostępny jest tridem z amortyzacja hydrauliczną.

Obsługa i inne ciekawe funkcje
Do obsługi serii CARGOS oferowane są trzy warianty. Klient może wybrać pomiędzy komfortowym terminalem ISOBUS: COMMUNICATOR II, mniejszym i prostszym terminalem OPERATOR oraz wariantem „ISOBUS – Kabel”, w którym przyczepa sterowana jest z zewnętrznego terminala ISOBUS lub z terminala w ciągniku.

CLAAS oferuje dla CARGOS 8000 również inne wyposażenie, które znane jest już z maszyn CARGOS 9000 na przykład wskaźnik poziomu naładowania, czy system ważenia. Obie serie CARGOS, są kompatybilne z systemem TELEMATICS.

Wrp.pl/CLAAS