Matematyka nie musi być trudna

0
452

Fundacja 4H Polska, w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich, 01.02.2007r. rozpoczęła wdrażanie projektu Ugruntowanie i wyrównanie poziomu wiedzy matematycznej w klasach IV – VI szkoły podstawowej”. N”

Matematyka jest przedmiotem sprawiającym dzieciom i młodzieży najwięcej trudności szkolnych. Dla niektórych uczniów, zrozumienie jej i sprawne poruszanie się w świecie abstrakcyjnych twierdzeń, działań i pojęć, jak sami mówią, niemal graniczy z cudem. W związku z tym, Fundacja 4H Polska, w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich, 01.02.2007r. rozpoczęła wdrażanie projektu Ugruntowanie i wyrównanie poziomu wiedzy matematycznej w klasach IV – VI szkoły podstawowej”.

Projekt obejmuje działaniami 60 szkół z terenów wiejskich z całej Polski. Jego celem jest realizowanie przez każdą ze szkół dodatkowych zajęć wyrównawczych z matematyki, w wymiarze dwóch godzin tygodniowo oraz opracowanie i wdrażanie programów rozwojowych ukierunkowanych na wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów borykających się z trudnościami szkolnymi w zakresie przedmiotów matematyczno – przyrodniczych.

Zajęcia z matematyki są prowadzone w małych, kilkuosobowych grupach, w oparciu o materiały dydaktyczne, przygotowane specjalnie na potrzeby projektu. Zakładają one innowacyjne, aktywne metody pracy, angażujące ucznia, jego rodzica i nauczyciela.

Działania związane z projektem potrwają do końca marca 2008r. i przyczynią się do wzrostu kompetencji szkolnych uczniów, wzmocnią więzi pomiędzy szkołą, uczniem i jego rodziną, a także wyposażą nauczycieli w ciekawe metody pracy i zaktywizują środowisko lokalne.

źródło: Fundacja 4H
opr. MS

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Please enter your name here
Please enter your comment!

Polityka Prywatności