Kampania „Mam kota na punkcie mleka” święci triumfy w Polsce, być może niedługo podbije też inne kraje Unii Europejskiej. Polski projekt ma duże szanse na wygraną w programie CAP Communications Awards.
Kampania „Mam kota na punkcie mleka” zainspirowana i prowadzona przez Polską Izbę Mleka i Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka, została załączona do grona propozycji ubiegających się o miejsce na podium wśród wszystkich zgłoszonych projektów w programie CAP Communications Awards.
Projekt ma szansę stać się wzorem dla innych państw Wspólnoty. Uczestnicy kampanii zdobywają wiedzę o walorach odżywczych mleka i produktów mlecznych, ich wpływie i znaczeniu w codziennej diecie, a także o tym, skąd się bierze mleko i jak dużej pracy wymaga cały proces jego powstania. O skutecznym działaniu kampanii i dobrym jej przyjęciu świadczy fakt, że obecnie trwa rekrutacja już do III roku programu "Mam kota na punkcie mleka".
Wszystkie szkoły, które zgłoszą chęć uczestnictwa w akcji, otrzymają pakiet bezpłatnych materiałów edukacyjnych, wśród których znajdą się broszury dla uczniów, rodziców oraz konspekty lekcji dla nauczycieli. Materiały te zawierają m.in. zadania do realizacji w trakcie zajęć lekcyjnych, związane z mlekiem oraz jego przetworami, a także praktyczne porady dotyczące korzyści płynących z włączenia produktów mlecznych do codziennego menu całej rodziny.
Rozstrzygnięcie konkursu CAP Communications Awards nastąpi już w grudniu 2014 r. w Brukseli podczas uroczystej konferencji. Trzy nominowane podmioty w każdej kategorii, wstępnie wybrane przez niezależne jury, będą miały okazję przedstawić swoje projekty międzynarodowemu gronu specjalistów w dziedzinie komunikacji.
CAP Communications Awards to konkurs mający za zadanie podkreślenie wagi i znaczenia Wspólnej Polityki Rolnej w Unii Europejskiej. Promocja najlepszych projektów w tym obszarze to cel Komisji Europejskiej podjęty już po raz trzeci w związku z bardzo pozytywnymi doświadczeniami z lat ubiegłych.
Renata Struzik, źródło: FAMMU/FAPA