reklama
baner KUHN
reklama
Baner Yara
reklama
Baner Agroecopower
reklama
baner BASF
reklama

Mamo, Tato, wolę wodę!

We wrześniu ruszyła ogólnopolska kampania Mamo, Tato, wolę wodę!”. Ma ona przekonać rodziców do zastępowania w diecie dzieci napojów słodzonych – wodą. Kampania ma objąć 110 tys. przedszkolaków i 165 tys. dzieci w wieku 7-9 lat. Wezmą oni udział w cyklu lekcji, które odbędą się w ponad stu tysiącach przedszkoli i szkołach 40 miast Polski.”

reklama
Baner Osadkowski
reklama
baner stihl

Inauguracja akcji odbędzie się w dniu 5 września w centrum handlowym Złote Tarasy w Warszawie. Organizatorzy zapraszają dzieci i rodziców. Wstęp wolny.

W wypowiedzi dla Polskiej Agencji Prasowej, dr Agnieszka Jarosz z Centrum Promocji Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej Instytutu Żywności podkreśliła, że dziecko w wieku przedszkolnym i szkolnym powinno spożywać 1,3-1,5 litra napojów, z których większość powinna stanowić woda. Jest ona bowiem najbardziej naturalnym i zdrowym napojem dla dzieci. Nie zawiera pustych kalorii. Co jest szczególnie ważne w dobie rosnących problemów z próchnicą, nadwagą i otyłością wśród najmłodszych.

reklama
Baner Corner
reklama
baner kioti

Warto podkreślić, że dziecko, które wciąż pije napoje słodzone, przyzwyczaja swoje kubki smakowe i później nie chce spróbować niczego innego. Poza tym, napoje słodzone dostarczają w pewnym sensie cały czas energii. W konsekwencji, dzieci niechętnie jedzą.

reklama
Baner Sumiagro
reklama
baner bayer
reklama
Baner Samasz
reklama
baner MChale

Prawidłowe żywienie to nie tylko regularne spożywanie w ciągu dnia 4-5 posiłków przez dziecko, ale także właściwy dobór produktów i potraw oraz zabezpieczenie odpowiedniej podaży płynów, w tym wody” – powiedziała PAP dr hab. n. med. Halina Weker z Zakładu Żywienia Instytutu Matki i Dziecka. Woda jest niezbędna do właściwego funkcjonowania organizmu – reguluje temperaturę ciała, ciśnienie tętnicze, usuwa szkodliwe produkty przemiany materii i warunkuje naturalną odporność.

Organizatorem kampanii jest jedna z polskich firm produkujących wodę mineralną. Patronat merytoryczny nad akcją objęły Instytut Żywności i Żywienia oraz Instytut Matki i Dziecka, a patronat honorowy nad akcją edukacyjną w szkołach i przedszkolach – Ministerstwo Zdrowia.

reklama
baner MChale
reklama
reklama
baner agrosimex
reklama
baner mandam

Przeczytaj także

None found

Najpopularniejsze artykuły

None found

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)
INNE ARTYKUŁY AUTORA




NAJNOWSZE WIADOMOŚCI