Seria M6002 będzie składała się z trzech modeli: M6122, M6132 i M6142 o mocach odpowiednio 121, 131 i 141 KM.
Nowe ciągniki wyposażono w 4-cylindrowe silniki spełniające normę emisji Stage V z systemem power boost pozwalającym na zwiększenie mocy o 20 KM podczas prac transportowych. Aby zmniejszyć uciążliwość serwisową, interwał czyszczenia filtra DPF został wydłużony z 3000 do 6000 godzin. Wszystkie ciągniki wyposażono w 230-litrowe zbiorniki paliwa.
W ciągnikach wykorzystano zupełnie nową 8-biegową przekładnię typu powerhift z nową funkcją Xpress uruchamiającą sprzęgło poprzez wciśnięcie pedału hamulca.
W ciągnikach wykorzystano również zupełnie nową kabinę z wielofunkcyjnym podłokietnikiem, z którego obsługiwane są m.in. funkcje automatycznej kontroli zmiany biegów czy sterowanie podnośnikiem. Wyposażono ją także w szeroki szyberdach ułatwiający pracę z łądowaczem czołowym. Ciągniki wyposażane są ponadto w 10 reflektorów roboczych, które z 6 opcjonalnymi reflektorami zapewniają pokrycie całego obszaru wokół ciągnika. Na komfort operatora wpływają m.in. mechaniczna amortyzacja kabiny i fotel Grammer.
M.in. dzięki systemowi Bi-speed osiągnięto imponująco niski promień skrętu na poziomie 4,5 m, który czyni ciągnik szczególnie przydatny w zastosowaniach pomocniczych, np. w oborach.
Ciągniki z serii M6002 dysponują udźwigiem na poziomie 7000 kg, m.in. dzięki pompie o wydatku 115 l/min.
Inne cechy nowej serii to m.in.:
- opcjonalny 7-calowy K-monitor w opcji,
- opcjonalny system Autosteer
- standardowo prędkość WOM 540/540E/1000/1000E,
- prędkość maksymalna 40 km/h przy 1640 obr./min,
- tryb automatycznej zmiany biegów.
– Nowa seria M6002 to zupełnie nowa koncepcja zbudowana w 100% przez firmę Kubota. M6002 zaspokaja większość potrzeb gospodarstw mleczarskich i mieszanych potrzebujących mocy, wydajności, niskiego kosztu eksploatacji, zwrotności, łatwej obsługi i komfortu w połączeniu z dobrze znaną reputacją firmy Kubota w zakresie trwałości i niezawodności. Dzięki nowemu ciągnikowi rolnicy będą mogli korzystać ze wspaniałych funkcji, takich jak ponowne uruchomienie Xpress, wydajna 8-biegowa skrzynia biegów powershift i 4,5-metrowy promień skrętu z opatentowanym systemem Bi-speed – powiedział Germán Martínez, wiceprezes działu sprzedaży ciągników w Kubota Holding Europe.