To był udany targowy weekend dla regionu Lubelszczyzny. Lubelskie stoisko – głosami zwiedzających – zostało uznane za najatrakcyjniejsze na 17. Gdańskich Targach Turystycznych, a organizatorzy przyznali Lubelszczyźnie główny targowy laur za najlepszą kampanię promocyjną w Polsce.
Gdańskie Targi Turystyczne oraz towarzyszące im branżowe wystawy – Salon Łodzi Turystycznych i Rekreacyjnych KAJAK EXPO i Salon Sportu i Rekreacji ACTIVITY EXPO odbyły się w dniach 11–13 kwietnia w centrum Amber Expo, z udziałem ok. 200 wystawców z kraju i z zagranicy, m.in. Niemiec, Rosji, Gruzji, Egiptu.
Stoisko regionu lubelskiego, wolne od tradycyjnej zwartej zabudowy, wypełniły elementy typowe dla aktywnej turystyki w plenerze – terenowy land rover, kajak, namiot, ognisko, nawet krzesełka przy ladach z materiałami promocyjnymi miały formę składanych turystycznych siedzisk. Dzięki temu nie miało konkurencji w konkursie na najatrakcyjniejsze stoisko, wybierane głosami zwiedzających targi. A tych, szczególnie w sobotę i niedzielę, było bardzo wielu.
Zainteresowanie zwiedzających, bez trudu kojarzących reklamę na land roverze z aktualną kampanią promocyjną regionu „Lubelskie – na chwilę lub na dłużej”, miało swoje odbicie także w oficjalnym werdykcie targowego jury w konkursie 17 GTT. Region został laureatem Medalu „Mercurius Gedanensis” – za najlepszą kampanię promocyjną w Polsce. Nagroda ta została również przyznana jednemu z partnerów obecnych na stoisku – Poleskiemu Parkowi Narodowemu, który zaprezentował znakomite materiały edukacyjne „Ptaki Polesia”.
Lubelskie reprezentował na gdańskich targach także Hrubieszów z projektem Gotania, który zdobył wyróżnienie w konkursie na najatrakcyjniejsze stoisko.
(mat., UMWL)