Ładowarka i ciągnik w jednym

Grupa Merlo powstała w 1964 roku, najpierw jako spółka a następnie przekształciła się w Grupę. Jej założycielami byli Amilcare i Natalina Merlo. Firma zatrudnia ponad 1200 pracowników, a powierzchnia zabudowana głównego zakładu w Cuneo wynosi 220 000 m.kw.. Merlo jest nowoczesną spółką przemysłową, sama projektuje, rozwija i produkuje większość komponentów. Światowy sukces Merlo wynika z umiejętności przewidywania potrzeb rynków, a każda wyprodukowana maszyna świadczy o dążeniu firmy do możliwości oferowania swoim klientom najlepszych i najnowszych rozwiązań technologicznych dzięki pięćdziesięcioletniemu doświadczeniu w prowadzeniu badań nad innowacyjnością. Grupa Merlo jest liderem na runku podnośników teleskopowych z wieżyczką obrotową i podnośników teleskopowych z przekładnią hydrauliczną.

W  Polsce Merlo otworzyło swoją siedzibę handlową w 2012 roku. Obecnie Merlo wprowadza na rynek nową maszynę Multifarmer MF 40.7 CS oraz MF 40.9 CS. Maszyna może służyć jako ładowarka teleskopowa lub ciągnik rolniczy. Charakteryzuje się dużą zwrotnością, większą siłą ciągu niż poprzednie modele, większym udźwigiem, a także większą wydajnością hydrauliczną i większą mocą WOM. Nowy MF posiada wysięgnik teleskopowy 2 i 3 sekcyjny.

Dane techniczne MF 40.7 CS MF 40.9 CS
Maks. Wys. Podnoszenia [m] 6,8 8,8
Maks. Zasięg raienia [m] 3,4 5,8
Maks. Udźwig [kg] 4000
Udźwig przy maks. Wys. [kg] 3000 2000
Udźwig przy maksymalnym zasięgu [kg] 1800 1000
Udźwig TUZ [kg] 7000
Pompa [l/min – bar] Load Sensing + Flow Sharing 150/210
Silnik Deutz TCD 4.1 (156 KM)
Maks. Prędkośc [km/h] 40
Ciężar (z widłami) [kg] 8900 9150

 

Stalowy pierścień o średnicy 7 cm gwarantuje obniżenie środka ciężkości maszyny, zwiększa sztywność ramy, a także zabezpiecza ładowarkę przed uszkodzeniami.

Osie z układem planetarnym dają większą wytrzymałość oraz dłuższą żywotność. Blokada wahliwości przedniej osi pozwala na pracę jako ładowarka. Blokada tylnej osi daje możliwość pracy jako ciągnik rolniczy, zaś blokada obu osi pozwala na pracę z platformą roboczą dla ludzi. Blokada mechanizmu różnicowego w tylnym moście to standardowe wyposażenie, które oferuje Merlo.

Układ hydrauliczny to pompa hydrauliczna wielotłoczkowa o wydajności roboczej 150l/min., ciśnieniu roboczym 210 bar, a ponadto rozdzielacz Flow-Shering pozwala na wykonanie kilku ruchów jednocześnie.

Napęd hydrauliczny – maszyna posiada osobny układ hydrostatyczny odpowiedzialny tylko i wyłącznie za napęd, zaś osobna pompa wielotłoczkowa odpowiada tylko za napęd.  Pojemność układu wynosi 12 l , co daje łatwiejszą wymianę ciepła. W maszynie zamontowana jest nowa specjalna chłodnica do odprowadzania ciepła z oleju przeznaczona wyłącznie do układu hydraulicznego. Wszystko to powoduje, ze maszyna nie przegrzewa się podczas ciągania przyczep i maszyn polowych.

CV Tronik- ładowarko- ciągnik może osiągać prędkość do 40 km/h. Wyposażony jest w CV Tronik- mechaniczną skrzynie biegów. W trakcie jazdy istnieje możliwość zmiany biegów. @ hydromotory załączone zależnie od obciążenia tj. pierwszy bieg (żółty) dla prędkości 0-15 km/h, do wykorzystania, gdy potrzebna jest niższa siła ciągu i niższa prędkość; 2 hydromotory. Drugi bieg (zając) dla prędkości 0-40km/h, do wykorzystania, gdy potrzebna jest większa prędkość i mniejsza siła ciągu; 1 hydromotor. A także bieg automatyczny A, zapewniające automatyczne przełączanie pomiędzy biegiem pierwszym i drugim.

Poziomowanie ramy pozwala na pracę w trudnych warunkach np. na zboczach. Poprzez wypoziomowanie ładunku zwiększa się bezpieczeństwo. Maszyna posiada 2 siłowniki hydrauliczne z przodu i z tyłu.

Karetka ZM2 Tac-Lock to szybkozłącze hydrauliczne pozwalające na szybką i bezpieczną wymianę osprzętu bez konieczności wychodzenia z kabiny.

Silnik jaki został użyty do maszyny t Deutz TCD 4.1 (156 KM). Jest to silnik zgodny ze standardem TIER 3 B, o pojemności 4.1 l, common-reil z filtrem DPF. Silnik jest ułożony równolegle do ramy co daje łatwy dostęp serwisowy.

WOM czyli  wałek odbioru mocy ma dwie prędkości 540 lub 1000 obr./min, moc 120 KM, 6 lun 21 rowków, jest sterowany z kabiny i napędzany mechanicznie z silnika.

Wyjścia hydrauliczne tył – rozdzielacz umiejscowiony z tyłu co daje łatwiejszy dostęp serwisowy, Wyjście hydrauliczne tył to 4 part; regulacja przegubów odbywa się z kabiny.

Tylny TUZ – maszyna posiada 3 punktowy układ zawieszenia TUZ, kategoria 3, o udźwigu 7 t, sterowanie z kabiny i na tylnych błotnikach.

Amortyzacja kabiny CS –cab suspension to jedyna na rynku amortyzowana kabina w ładowarce teleskopowej. Skos kabiny 11 cm w górę i w dół. Szerokość 101 cm i jest to najszersza kabina na rynku wśród ładowarek. Takie rozwiązania dają maksymalny komfort jazdy w każdych warunkach.

M CDC system pozwala na dynamiczną kontrole obciążenia, automatyczne rozpoznanie osprzętu oraz ważenie ładunku.

Automatyczny System Smarowania, ponieważ jest oparte na precyzyjnym doborze ilości smaru, smarowanie odbywa się w odpowiednich odstępach czasu, zmniejsza zużycie smaru o 50%, jak również smarowanie odbywa się ciągle, również podczas pracy maszyny. Korzyści jakie płyną z automatycznego smarowania to miedzy innymi zmniejszenie czasu przestoju, zmniejszenie kosztów zużycia smaru, konserwacji i napraw, oraz zwiększenie wartości maszyny przy sprzedaży.

Nowa maszyna Merlo Multifarmer MF 40.7 S.C. oraz MF 40.9 S.C. dostępna jest już w sprzedaży.

Zachęcamy do obejrzenia filmików z pracy Multifarmera wraz z kosiarką SaMASZ, przetrzasarko-zgrabiarką firmy SaMASZ oraz prasą firmy LELY. Pokaz odbył się na polu pokazowym w Łącku, koło Warszawy.