Trzeciego kwietnia 2020 r. Kubota Corporation, jeden z wiodących światowych producentów maszyn i silników, obchodzi kolejną okrągłą rocznicę istnienia.
W tych trudnych chwilach pragniemy wyrazić solidarność z naszymi klientami, współpracownikami, dostawcami i partnerami handlowymi. Dziękujemy osobom działającym na pierwszej linii i pomagającym innym. Dziękujemy rolnikom, którzy dbają o to, abyśmy mieli pożywienie. Dziękujemy pracownikom służb medycznych opiekującym się chorymi. Kubota jest #OnYourSide (po Twojej stronie) i dalej będziemy stabilnie pracować, aby móc Was wspierać.
Początki historii koncernu Kubota sięgają roku 1890 i wyprodukowania pierwszych japońskich rur stalowych oraz instalacji wodociągowych. Założyciel, Gonshiro Kubota, stworzył fundamenty firmy, która obecnie jest jednym z głównych graczy w wielu branżach. Zaczynając jako przedsiębiorstwo odlewnicze, Kubota wkrótce stała się wiodącą firmą w światowym sektorze rolnictwa, budownictwa i infrastruktury związanej z wodą.
Z biegiem czasu marka rozszerzyła swoją działalność oraz ofertę produktów. W 1922 r. powstał pierwszy silnik spalinowy dla przemysłu rolno-spożywczego. Później, w latach 60-tych, przedsiębiorstwo rozpoczęło produkcję ciągników rolniczych, a następnie podjęto prace nad zaawansowanymi projektami wodociągowymi i kanalizacyjnymi. W 1974 roku Kubota wprowadziła na rynek własną kompaktową minikoparkę, która ułatwiła wykonywanie prac ziemnych na gęsto zabudowanych obszarach. Do 1998 roku japońska marka rozszerzyła ofertę ciągników rolniczych, a w ramach strategii internacjonalizacji otworzyła także działalność produkcyjną i handlową w Chinach.
Świat stoi dziś przed wieloma poważnymi problemami. Koncern Kubota nieustannie podejmuje wyzwanie wspierania przyszłości społeczeństw i dziś jest jednym z wiodących producentów maszyn, stanowiąc punkt odniesienia w swojej branży. Oferta produktowa Kubota obejmuje wiele obszarów, takich jak rolnictwo, budownictwo, a także systemy zaopatrywania w wodę. Japońska firma jest również wiodącym na świecie producentem kompaktowych silników diesla, jak również jednostek benzynowych, do zastosowań zarówno w przemyśle, rolnictwie, budownictwie, jak i w agregatach prądotwórczych. Ponadto, rozwiązania technologiczne stosowane przez markę Kubota w maszynach rolniczych, takie jak ciągnik autonomiczny i system zacieśniania skrętu Bi-speed Turn, znacznie usprawniły i ułatwiły pracę operatorów na całym świecie.
Koncern Kubota pozostaje zaangażowany w ochronę środowiska naturalnego i pomoc w rozwiązywaniu problemów związanych z niedoborem wody i żywności na świecie. Co więcej, wytwarzane przez firmę silniki, kosiarki, kompaktowe maszyny budowlane oraz inne materiały przyczyniają się do utrzymania miast we właściwym stanie.
Ponadto Kubota wykorzystuje swoje technologie, wiedzę i doświadczenie, aby rozwijać i rozpowszechniać produkty związane z infrastrukturą wodną w celu ochrony ograniczonych zasobów Ziemi i dostarczania czystej, bezpiecznej wody wszystkim ludziom na świecie.
Pan Yuichi Kitao, Prezes i Dyrektor Zarządzający Kubota Corporation, niedawno wskazał podstawowe wartości firmy jako hołd złożony jej założycielowi: “Z okazji 130-tej rocznicy powstania przedsiębiorstwa musimy pamiętać o naszych zasadach założycielskich i o tym, że nie będzie wzrostu bez innowacji’”.
Szczególną uwagę zwrócono na dwie główne wartości dzisiejszej filozofii Kubota: “Jedna Kubota” i “Po Twojej stronie”. Według pana Kitao “Jedna Kubota”, to kluczowe przekonanie, że każdy pracownik jest niezbędny dla całej naszej grupy przedsiębiorstw, a bycie “Po Twojej stronie” oznacza, że każdy pracownik w swojej codziennej pracy powinien patrzeć na oferowane produkty i usługi z perspektywy klienta oraz upewnić się, że uwzględniamy w nich potrzeby rynku”.
Biorąc pod uwagę bogatą historię koncernu Kubota oraz jego długą ewolucję, ważne jest, aby pamiętać, gdzie firma znajdowała się na początku i dokąd zmierza. Podobnie jak przez ostatnie 130 lat Kubota będzie nadal energicznie pracować, dostarczając najlepsze jakościowo produkty i usługi, gwarantując jednocześnie ochronę środowiska, aby pozostawić lepszy świat dla przyszłych pokoleń. Dzięki innowacjom, badaniom, a przede wszystkim efektywnej komunikacji z klientami, firma pozostanie wierna swojemu mottu “For Earth, For Life” (dla Ziemi, dla życia).
Informacja prasowa: Kubota