Kubota świętuje 125 lat

Od momentu powstania marki Kubota minęło dokładnie 125 lat. W tym czasie małe przedsiębiorstwo, założone przez Gonshiro Kubota, przerodziło się w globalny Koncern, sięgający dziś daleko poza granice Japonii. Obecnie na całym świecie Koncern Kubota zatrudnia blisko 34 000 pracowników.

Oferta marki Kubota to nie tylko niezawodne i ekonomiczne ciągniki rolnicze, minikoparki i ładowarki, ale także rury stalowe przeznaczone do nowoczesnych instalacji wodociągowych oraz systemy uzdatniania wody wykorzystywane głównie w Azji. Kubota jest także jednym z największych producentów silników wysokoprężnych na świecie. Do tej pory Japończycy wyprodukowali blisko 30 mln jednostek napędowych.
 
Od początku swojego istnienia, a więc od roku 1890, firma nieustannie rozwija się bazując na unikalnej, japońskiej filozofii pracy zwanej kaizen. Polega ona na dążeniu do doskonałości drobnymi krokami.
 
– Niezmienne pozostają także zasady, na których opiera się globalna działalność naszej korporacji. Tworząc produkty, chcemy przyczyniać się do rozwoju społecznego i globalnej ochrony środowiska – mówi Masatoshi Kimata, Prezes i Dyrektor Reprezentacyjny marki Kubota. – Naszym celem jest rozwiązywanie światowych wyzwań dotyczących żywności, wody i środowiska – podkreśla Masatoshi Kimata.
 
 
W Europie marka Kubota obecna jest od ponad 40 lat. Główne centra zarządzające znajdują się we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Marka posiada także mniejsze oddziały w krajach takich jak Polska czy Włochy. Na rynku europejskim dostępny jest szeroki asortyment ciągników, miniciągników, kosiarek i sprzętu budowlanego japońskiego producenta. W przedziale mocy od 0 do 140 KM Kubota posiada około 10 proc. europejskiego rynku. W tym roku, w związku z premierą serii M7 i poszerzeniem zakresu dostępnych mocy do 170KM, prognozowane są dalsze wzrosty.
 
Kolejnym krokiem do dalszej ekspansji na światowym rynku upraw na terenach suchych, a w szczególności na rynku europejskim, było przejęcie przez Kubota Corporation, Grupy Kverneland. Przejęcie miało miejsce w roku 2012 rok, a już rok później w sieci japońskiego producenta w Stanach Zjednoczonych pojawiła się pierwsza linia kosiarek z logo Kubota. W ten sposób japoński producent dołączył do koncernów, które dostarczają pełen asortyment sprzętu rolniczego pod jedną marką. W Europie pomarańczowa linia zielonkowa zadebiutuje już w tym roku. Polska premiera nowych maszyn Kubota odbyła się na targach Agrotech Kielce 2015.
 
Coraz wyżej w rankingach
 
Rok 2014 był dla marki Kubota wyjątkowo udany. Pierwszy raz, od początku obecności japońskiego producenta na polskim rynku, udało się osiągnąć tak dobre rezultaty. Od stycznia do grudnia 2014 roku sprzedano łącznie 1234 pomarańczowe ciągniki, czyli o ponad 95 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. To jednak nie koniec sukcesów. Najpopularniejszy z modeli marki Kubota – L5040, okazał się także najczęściej wybieranym ciągnikiem w Polsce.
 
Kubota z uporem realizuje przyjęty plan. Z roku na rok sprzedaż rośnie, a producent znajduje się obecnie tylko jeden krok od podium. Przedstawicieli marki cieszą osiągnięte wyniki, ale nikt nie osiada na laurach. – Już w tym roku na polskim rynku pojawią się ciągniki serii M7001 o mocach od 130 do 170 KM. Nie zabraknie również nowości w niższych segmentach mocy. Mam tutaj oczywiście na myśli traktory MGX drugiej generacji, które już niebawem trafią do naszej sieci dilerskiej. – mówi Michał Poźniak, Szef Działu Sprzedaży Maszyn Rolniczych w firmie Kubota. – Uważam, że rozbudowanie gamy produktów w połączeniu z dobrym finansowaniem fabrycznym i odpowiednio dobranymi promocjami, przyczyni się w najbliższym czasie do jeszcze większego zainteresowania pomarańczowymi maszynami. Mam nadzieje, że już pod koniec bieżącego roku, będę mógł Państwa poinformować o pierwszym w historii podium dla marki Kubota – dodaje.

My życzymy wszystkiego najlepszego i dalszych sukcesów.