Kombajn z nową oponą

Zwiększenie wydajności upraw wymaga coraz cięższych maszyn o większej mocy i zasięgu. Producenci maszyn rolniczych muszą też uwzględniać takie czynniki jak ubijanie gleby, nośność i przepisy ruchu drogowego. Spełniając te oczekiwania, Michelin we współpracy z Claas, wiodącym producentem kombajnów w Europie, przygotował nową oponę – MICHELIN CerexBib.

W oponach MICHELIN CerexBib zastosowana została technologia MICHELIN Ultraflex, która wykorzystuje nowe materiały i innowacyjny wzór bieżnika, aby chronić glebę i zapewnić lepszą nośność. Nowe opony, w porównaniu do zwykłych opon, zapewniają zwiększoną nośność, przy takim samym ciśnieniu, a przy mniejszym ciśnieniu gwarantują tą samą nośność. Jako jedyne na rynku, mogą być używane przy ciśnieniu nie przekraczającym 2 barów, co sprawia, że w mniejszym stopniu ugniatają glebę.

Zmniejszając ugniatanie gleby, jakie zazwyczaj powodują kombajny, opony umożliwiają skuteczną cyrkulację wody i powietrza na uprawianym polu, jednolity wzrost plonów, a także ochronę zbiorów.
Większy obszar kontaktowy i obniżone ciśnienie umożliwiają zmniejszenie głębokości kolein i większą przyczepność, niezależnie od warunków glebowych, co pozwala na oszczędność czasu i paliwa. Takie rozwiązania umożliwiają także zastosowanie współczesnych technik uprawy, jak na przykład siew bezpośredni.
MICHELIN CerexBib to także pierwsza opona, która może być używana zarówno na przedniej, jak i na tylnej osi kombajnu. Technologia MICHELIN Ultraflex to także płaski bieżnik, który w mniejszym stopniu ubija glebę. Specjalna mieszanka gumowa zmniejsza o 25% nagrzewanie się opony.

Dzięki nowym oponom, nie tylko praca w polu, ale także poruszanie się po drogach publicznych i na dłuższych odcinkach będzie bardziej komfortowe. Nowe opony Michelin są o 15% węższe niż opony dostępne obecnie na rynku. Dla porównania – nowe opony MICHELIN CerexBib IF 680/85 R 32 mają taką samą nośność jak dostępne na rynku 800/70 R 32. Umożliwia to producentom konstruowanie większych maszyn, nie przekraczając progu 3,5 metra szerokości. To istotny czynnik także z punktu widzenia regulacji unijnych, które określają warunki poruszania się kombajnów na drogach publicznych. Przy przekroczeniu tej wartości wymagany jest specjalnie oznaczony pojazd pilotujący.
Wrp.pl, źródło: Michelin