fbpx

Kolejne owoce w promocji

Przy pierwszych chłodach, owocowy superbohater Mr Fruitness, zwraca się do gruszek, aby były jego sojusznikami w przeciwdziałaniu zmęczeniu i chorobom sezonowym. Zaprasza on dzieci i nastolatki z całej Europy do walki z otyłością.

Samasz loteria - baner

(Ferrara, 02-10-07) Kończy się lato i również superbohater musi dać z siebie więcej, aby stawić czoła pierwszym chłodom i chorobom sezonowym. Po trzech miesiącach walki z fast foodami oraz słodzonymi napojami, w której pomagały mu brzoskwinie i nektarynki, dwaj cenni sojusznicy przeciwko gorącu, pragnieniu i wyczerpaniu, Mr Fruitness przygotowuje się do ciężkich warunków jesiennych. Tym razem obok superbohatera w zielonym kostiumie, głównej postaci trzyletniego projektu Fruitness Enjoy it!””*, pojawiają się owoce-symbole pierwszych jesiennych miesięcy: gruszki.

Tym soczystym owocom poświęcona będzie jesień 2007: gruszki, bogate w cukry naturalne (9,5%), zapewniają natychmiast dostępną energię, która usuwa zmęczenie i regeneruje siły. Jednocześnie są one niskokaloryczne (100 kalorii w jednym owocu ważącym 160 g) i mogą być spożywane przez osoby na diecie. Jako owoce bogate w potas (130 mg na 100 g) oraz witaminę C (4 mg na 100 g), gruszki pomagają w utrzymaniu wysokiego poziomu ochrony immunologicznej, a także gwarantują zabezpieczenie przed jesiennymi chorobami. I nie tylko: cenni jesienni sojusznicy Mr Fruitnessa to optymalne źródło naturalnego błonnika i wody (85,2%)**, tj. podstawowych elementów utrzymania równowagi funkcjonalnej organizmu, w szczególności u dzieci i młodzieży – bezpośrednich adresatów niniejszego projektu, którego celem jest walka z dziecięcą otyłością w krajach UE. Program prowadzony jest w pięciu krajach: Austrii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Polsce i Szwecji. Zorganizowano serię promocji w sklepach, których celem było dotarcie do konsumentów podczas zakupów i przedstawienie im korzyści z diety owocowej. Kampania polegała na rozdawaniu materiałów informacyjnych.

Baner Katalog ciagnikow

Gruszki przygotowują się do odegrania roli jesiennych bohaterów, mimo że, wg prognoz, w sezonie 2007 ich produkcja będzie niższa: we Włoszech, wg szacunków z sierpnia przedstawionych podczas konferencji Prognosfruit na Litwie, zbiór gruszek powinien osiągnąć poziom 875.000 ton, tj. o 9% mniej niż w 2006 r. Sytuacja ta jednakże, nie ma wpływu na prymat Włoch w produkcji gruszek wśród 27 krajów Unii Europejskiej, zważywszy na ogólne zmniejszenie zbiorów w Europie wynikające z anomalii klimatycznych na całym kontynencie. Podobnie jak w roku poprzednim, produkcja włoska powinna stanowić 35% całej produkcji europejskiej, a ponad 130.000 ton gruszek (15% zbiorów włoskich) będzie wyeksportowane poza granice Włoch.

Informacja o projekcie
“Fruitness enjoy it!” jest trzyletnim projektem promującym zdrowe odżywianie poprzez propagowanie informacji o owocach i ich roli w zapobieganiu otyłości u dzieci. Projekt, skierowany do najmłodszych mieszkańców Wielkiej Brytanii, Polski, Austrii, Szwecji i Niemiec, jest finansowany przez Komisję Europejską, Agea (włoską Agencję Finansowania Rolnictwa) i CSO (włoskie Centrum Owocowo-Warzywne) na łączną kwotę 4 milionów euro. Kampania zakłada serię konkretnych i zintegrowanych działań promujących spożywanie unijnych produktów owocowych poprzez informowanie o wysokich wartościach odżywczych owoców, ich bezpieczeństwie oraz walorach zdrowotnych. Aby dowiedzieć się więcej o projekcie, odwiedź: www.fruitness.eu

źródło: Krajowy Instytut Żywienia, Rzym, 2006

Baner SFD - aktualizacja 29.10.2024

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najpopularniejsze posty

None found

Najpopularniejsze artykuły

None found

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.