fbpx

Kolejne owoce w promocji

Przy pierwszych chłodach, owocowy superbohater Mr Fruitness, zwraca się do gruszek, aby były jego sojusznikami w przeciwdziałaniu zmęczeniu i chorobom sezonowym. Zaprasza on dzieci i nastolatki z całej Europy do walki z otyłością.

(Ferrara, 02-10-07) Kończy się lato i również superbohater musi dać z siebie więcej, aby stawić czoła pierwszym chłodom i chorobom sezonowym. Po trzech miesiącach walki z fast foodami oraz słodzonymi napojami, w której pomagały mu brzoskwinie i nektarynki, dwaj cenni sojusznicy przeciwko gorącu, pragnieniu i wyczerpaniu, Mr Fruitness przygotowuje się do ciężkich warunków jesiennych. Tym razem obok superbohatera w zielonym kostiumie, głównej postaci trzyletniego projektu Fruitness Enjoy it!””*, pojawiają się owoce-symbole pierwszych jesiennych miesięcy: gruszki.

Tym soczystym owocom poświęcona będzie jesień 2007: gruszki, bogate w cukry naturalne (9,5%), zapewniają natychmiast dostępną energię, która usuwa zmęczenie i regeneruje siły. Jednocześnie są one niskokaloryczne (100 kalorii w jednym owocu ważącym 160 g) i mogą być spożywane przez osoby na diecie. Jako owoce bogate w potas (130 mg na 100 g) oraz witaminę C (4 mg na 100 g), gruszki pomagają w utrzymaniu wysokiego poziomu ochrony immunologicznej, a także gwarantują zabezpieczenie przed jesiennymi chorobami. I nie tylko: cenni jesienni sojusznicy Mr Fruitnessa to optymalne źródło naturalnego błonnika i wody (85,2%)**, tj. podstawowych elementów utrzymania równowagi funkcjonalnej organizmu, w szczególności u dzieci i młodzieży – bezpośrednich adresatów niniejszego projektu, którego celem jest walka z dziecięcą otyłością w krajach UE. Program prowadzony jest w pięciu krajach: Austrii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Polsce i Szwecji. Zorganizowano serię promocji w sklepach, których celem było dotarcie do konsumentów podczas zakupów i przedstawienie im korzyści z diety owocowej. Kampania polegała na rozdawaniu materiałów informacyjnych.

Gruszki przygotowują się do odegrania roli jesiennych bohaterów, mimo że, wg prognoz, w sezonie 2007 ich produkcja będzie niższa: we Włoszech, wg szacunków z sierpnia przedstawionych podczas konferencji Prognosfruit na Litwie, zbiór gruszek powinien osiągnąć poziom 875.000 ton, tj. o 9% mniej niż w 2006 r. Sytuacja ta jednakże, nie ma wpływu na prymat Włoch w produkcji gruszek wśród 27 krajów Unii Europejskiej, zważywszy na ogólne zmniejszenie zbiorów w Europie wynikające z anomalii klimatycznych na całym kontynencie. Podobnie jak w roku poprzednim, produkcja włoska powinna stanowić 35% całej produkcji europejskiej, a ponad 130.000 ton gruszek (15% zbiorów włoskich) będzie wyeksportowane poza granice Włoch.

Informacja o projekcie
“Fruitness enjoy it!” jest trzyletnim projektem promującym zdrowe odżywianie poprzez propagowanie informacji o owocach i ich roli w zapobieganiu otyłości u dzieci. Projekt, skierowany do najmłodszych mieszkańców Wielkiej Brytanii, Polski, Austrii, Szwecji i Niemiec, jest finansowany przez Komisję Europejską, Agea (włoską Agencję Finansowania Rolnictwa) i CSO (włoskie Centrum Owocowo-Warzywne) na łączną kwotę 4 milionów euro. Kampania zakłada serię konkretnych i zintegrowanych działań promujących spożywanie unijnych produktów owocowych poprzez informowanie o wysokich wartościach odżywczych owoców, ich bezpieczeństwie oraz walorach zdrowotnych. Aby dowiedzieć się więcej o projekcie, odwiedź: www.fruitness.eu

źródło: Krajowy Instytut Żywienia, Rzym, 2006

McHale - baner - kwiecień 2024
Syngenta baner Treso
Baner webinarium konopie
POZ 2024 - baner

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.