Kolejne dodane wartości

0
1702

Podczas tegorocznej edycji Opolagry rozmawialiśmy z Ludwikiem Apolinarskim, nowym Prezesem Zarządu DLG AgroFood na temat wyzwań, przed którymi staje nowy szef DLG w Polsce oraz roli neutralnego doradztwa i partnerskiego prezentowania trendów współczesnego rolnictwa.

WRP: Proszę przyjąć gratulacje z okazji nowego przedsięwzięcia w Pana karierze. Myślę, że traktuje Pan to jako wyzwanie.
Ludwik Apolinarski: Dziękuję. Na pewno tak. Uważam, że dzisiejszy stan Opolagry, jako wystawy w regionie południowo – zachodniej Polski jest na tyle czytelny, że rok następny musi przynieść kolejne dodane wartości. Jest to na pewno dla mnie, jako obecnego szefa DLG Agro-Food, głównego organizatora wystawy, duże zadanie.

WRP: W jaki sposób uczestniczy Pan teraz w tej wystawie?
LA: Jako szef firmy w tej chwili staram się zapoznać z zasadami organizacji imprezy. Ostatnie trzy Opolagry były organizowane przez DLG Agro Food przy współpracy fachowców z DLG e.V. Cały czas wykorzystujemy ogromne doświadczenie firmy matki” w organizowaniu tych imprez. DLG jest przede wszystkim znane ze znakomicie organizowanych wystaw na wolnym powietrzu pod nazwą DLG-Feldtage, które odbywają się w Niemczech. Takie wystawy, jak Agritechnica i Euro Tier (odbywające się co dwa lata w Hannover) przyciągają razem ponad 500.000 gości.

WRP: Czyli tutaj, tak jak Pan wspomniał, obserwuje Pan całą imprezę?
LA: Obserwuję, ponieważ w mojej poprzedniej pracy byłem w roli wystawcy i chcę wnieść tę wartość dodaną, która jeszcze bardziej przybliżyłaby możliwość kontaktów z klientem – rolnikiem, który odwiedza Opolagrę. Sens takiej wystawy jest bardzo prosty – przenoszenie wszelkich informacji, nowości, które mają miejsce w rolnictwie bezpośrednio w kontakcie z klientem, czyli tutaj z rolnikiem z południowo – zachodniej Polski. Chcemy, żeby Opolagra była miejscem edukacyjnym dla rolników, którzy inwestują w przyszłość, była źródłem “impulsów dla postępu”.

WRP: Za wcześnie jeszcze na pytanie, czy coś konkretnie chciałby Pan zmienić na Opolagrze?
LA: Powiem, że nic nie muszę zmieniać, jedynie ją udoskonalać, Opolagra wrosła już w krajobraz życia Opolszczyzny. Zadaniem moim będzie przede wszystkim zachęcanie producentów, dealerów, by jeszcze aktywniej brali udział w wystawie. Dzisiejszy rynek jest bardzo wymagający. Świadomość klienta jest coraz większa. Media, jak np. Internet powodują, że młode pokolenie rolników patrzy zupełnie inaczej na rolnictwo, na przyszłość, jest inaczej zorientowane na rzeczywistość. Aby bardziej zwrócić uwagę rolnika na postęp, który ma miejsce w rolnictwie, chcemy żeby Opolagra dostarczała tego impulsu dążenia ku nowoczesności. Zadaniem i misją DLG AgroFood jest bycie neutralnym doradcą, wskazującym, jaki trend dla rolnictwa ma w przyszłości rację bytu. Opieramy te informacje na bazie własnych doświadczeń i ciężkiej pracy, jaką wykonuje DLG w Niemczech we współpracy z ponad 3000 ekspertów branży rolniczej i spożywczej. Mamy znakomite sympozja, mieliśmy między innymi na tej Opolagrze wykład światowej sławy Thomasa Keisera, który jest absolutnym autorytetem w kwestii zagospodarowania olejów roślinnych w silnikach w rolnictwie. Miło było słuchać, jak fachowiec, który ma dwadzieścia patentów, opowiada o szansach dla rolnictwa, jakie się kryją w nowym paliwie pochodzenia roślinnego.
Opolagra stanie się takim centrum informacji, dlatego organizujemy liczne fora. Oczywiście, życzylibyśmy sobie, żeby na te fora przychodziło więcej rolników, ale z czasem mam nadzieję, że do tego dojdzie. Misja DLG w całej swojej historii polegała na tym, że DLG wiąże, buduje pomost między nauką a praktyką.

Korzystając z okazji chcę serdecznie podziękować wszystkimi Wystawcom i naszym współorganizatorom Okręgowemu Związkowi Hodowców Bydła w Opolu, jego Prezesowi Martinowi Ziaja za pomoc w organizacji V Edycji Opolagra 2009 w tak trudnych czasach kryzysu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Please enter your name here
Please enter your comment!

Polityka Prywatności