Kampania „Mam kota na punkcie mleka” za półmetkiem

175 tys. dzieci z blisko 1,7 tys. szkół w całej Polsce wzięło dotychczas udział w kampanii edukacyjnej „Mam kota na punkcie mleka”, która osiągnęła swój półmetek.

Dzieci dowiedziały się więcej o wartościach odżywczych mleka i jego przetworów. Kampania jest organizowana przy wsparciu Unii Europejskiej oraz Rzeczpospolitej Polskiej, Agencji Rynku Rolnego, Funduszu Promocji Mleka, Polskiej Izby Mleka oraz Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Podczas kampanii organizowane są gry, konkursy i spotkania z dziećmi w formie „mlecznych lekcji". Materiały informacyjne na temat roli zdrowego odżywiania i wartości mleka otrzymują też nauczyciele i rodzice. Badania wskazały, że w związku z prowadzoną kampanią świadomość na temat dobrego wpływu mleka na pamięć wzrosła o 5,25 %, a na wzrok –  o 10,96%. O 12% więcej dzieci w wieku 7 –  9 lat uczestniczących w kampanii je codziennie ser żółty, 6% więcej pije kakao, a w grupie wiekowej 10 – 14 lat 2,4% więcej sięga codziennie po jogurty, a 3,6% –  po kakao.
 
Już 2 szklanki mleka lub 30 g sera żółtego wystarczą, aby zaspokoić dzienne zapotrzebowane organizmu na wapń. Ponadto w mleku i wyrobach mlecznych znajdziemy również witaminy z grupy B oraz rozpuszczalne w tłuszczach: A, D, E, a także składniki mineralne: potas, magnez, fosfor, cynk. Płynne mleko można także zastąpić innymi produktami m.in. serami podpuszczkowymi dojrzewającymi, które uznane są za źródło wysokiej zawartości białka, wapnia i witaminy B12, serami żółtymi, które zawierają więcej wapnia od mleka i 6 – 10 razy więcej niż np. sery twarogowe
 
W Polsce produkuje się ponad 12 mld litrów mleka rocznie, zajmujemy pod tym względem piąte miejsce w Unii Europejskiej. Spożycie mleka jest jednak o połowę mniejsze niż średnia unijna i wynosi ok. 195 litrów na osobę rocznie.
 
(Źródło: FAMMU/FAPA)