Kampania informacyjna

Z początkiem listopada 2006 r. rozpoczyna się ogólnopolska kampania informa-cyjna dotycząca rolnictwa ekologicznego i jego produktów.

Organizatorzy kampanii – Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi i Agencja Rynku Rolnego – chcą dostarczyć odbiorcom wiedzę na temat korzyści płynących z produkcji ekologicznej, zachęcić indywidualnych producentów, przetwórców i grupy producentów do przestawiania się na ekologiczne metody produkcji oraz spowodować wzrost popytu na certyfikowaną żywność ekologiczną poprzez zwiększenie wiedzy konsumentów na temat jej wartości. Ambasadorem kampanii został dr Grzegorz Russak, znawca polskiej kuchni, autor wielu książek i publikacji dotyczących żywności.

Trzyletnia kampania będzie skierowana do potencjalnych rolników, wytwórców produktów ekologicznych, do sprzedawców, grup detalistów i gastronomów oraz do potencjalnych konsumentów żywności ekologicznej. Projekt ma za zadanie dostarczać informacje konsumentom i producentom na temat korzyści płynących z ekologicznego rolnictwa, zwłaszcza w zakresie ochrony środowiska, a także edukować doradców i producentów w zakresie ekologicznych metod produkcji rolniczej oraz zasad certyfikacji.

Organizatorzy planują, poprzez różne działania, uświadamiać konsumentom dlaczego warto sięgać po produkty rolnictwa ekologicznego, co sprawia, że są one wyjątkowe oraz co wpływa na ich niepowtarzalny smak i wygląd. Dzięki kampanii konsumenci będą uczyć się, jak odróżnić produkty rolnictwa ekologicznego od innych, często bardzo do nich podobnych, a ponadto dowiedzą się w jaki sposób gwarantowana jest jakość tych produktów.

Ważnym zadaniem programu będzie też informowanie producentów o zaletach ochrony nazwy rolnictwo ekologiczne” oraz dostarczanie im rzetelnej wiedzy na temat obowiązków spoczywających na producentach żywności ekologicznej i możliwościach, jakie stwarzają przepisy wspólnotowe.

Kampania jest finansowana przez Unię Europejską i Rzeczpospolitą Polską. Na promocję żywności ekologicznej przeznaczono w sumie 12 mln zł, w tym 6 mln zł z funduszy UE i 6 mln z budżetu krajowego.

Projekt będzie obsługiwany przez agencję Testardo Red Cell z siedzibą w Warszawie.


Źródło: Biuro prasowe Agencji Testrado RedCell

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Please enter your name here
Please enter your comment!

Polityka Prywatności