fbpx

JOSKIN 2007 na drodze do nowego wymiaru

Produkcja na wysokim poziomie technicznym w firmie JOSKIN najpełniej objawia się w dziedzinie rozlewania gnojowicy, co do której w w cenniku JOSKINa zebrane jest 95 % technik rozlewania i wtryskiwania proponowanych w Europie.

Soumagne (Belgia) – Kiedy 12 miesięcy temu obroty skonsolidowane przedsiębiorstwa przekroczyły 50 milionów euro, rodzina JOSKIN, której nazwisko figuruje w nazwie kierowanej przez nią Grupy, zaangażowała się w szeroki program rozwoju, mając na celu osiągnięcie 150 milionów euro na koniec 2011r., przy rocznym wzroście wynoszącym 20 % (patrz wykres). Zamykając rok 2006 ze spektakularnym wzrostem o 28 %, Grupa JOSKIN wspaniale wstąpiła na drogę realizacji ambitnego celu, jaki sobie postawiła rok temu.

Aby osiągnąć ten cel, Grupa JOSKIN bazuje na 4 tradycyjnych elementach, które pozwoliły jej osiągnąć wysoką pozycję w swoim sektorze: produkcja na wysokim poziomie technicznym, zaawansowane technologiczne w zarządzaniu produkcją, dobrze rozwinięta działalność handlowa i marketing, i skłonność do dużych inwestycji zaspokajających potrzebę rozwoju.

Produkcja na wysokim poziomie technicznym w firmie JOSKIN najpełniej objawia się w dziedzinie rozlewania gnojowicy, co do której w w cenniku JOSKINa zebrane jest 95 % technik rozlewania i wtryskiwania proponowanych w Europie.Planowany wzrost obrotów JOSKIN W tej dziedzinie program JOSKINa liczy 7 gam beczowozów obejmujących 57 typów, 9 modeli oprzyrządowania do rozlewania (rampy i aplikatory) obejmujące 47 typów z zależności od szerokości i setki opcji i akcesoriów dotyczących wszystkich aspektów działania maszyny (opony, rama, zbiornik, układy jezdne…) i jej funkcji (pompa, działko do rozlewania, zasysanie, węże, rozlewanie,..). W sektorze przyczep transportowych stosowana jest ta sama strategia gamy maszyn i jest ona coraz lepiej przyjmowana przez rynek.

W dziedzinie zarządzania produkcją JOSKIN bardzo wcześnie zaczął wykorzystywać technologie informatyczne. Dotyczą one większości etapów producji, począwszy od projektowania po sprzedaż. Dzięki takiej integracji można dostraczyć użytkownikowi zindywidualizowaną książkę części zawierającą wyłącznie części składające się na jego maszynę i żadne inne. Komputery są wszędzie, zajmują się projektowaniem 3-D (Pro-Engineer), dostawą, nadzorem nad ciężarówkami przewożącymi maszyny oraz szczegółową budową pojazdu – ofertowy program wewnętrzny.

Rozwinięta działalność handlowa i marketing JOSKINA oparta jest przede wszystkim na strategii doradztwa przy sprzedaży, co wyraża slogan: Technika w garści “. Na bazie techniczno – handlowej dokumentacji o walorach poglądowych doradcy JOSKIN a mają za zadanie polecić klientowi pojazd, który będzie najbardziej odpowiadał jego obecnym i przyszłym potrzebom. JOSKIN starannie zajmuje się prezentacją swoich produktów, z którymi można się zapoznać na stronie internetowej, dzięki filmom, a zwłaszcza w hali wystawowej o powierzchni 4 tys m kw. w Soumagne. Firma również aktywnie uczestniczy w najważniejszych targach rolnych na terenie Europy. Główną zasadą przedsprzedaży u JOSKIN a jest pozwolić klientowi obejrzeć i zrozumieć. Grupa zwraca oczywiście uwagę na znajomość języków u swoich pracowników. W Soumagne, możemy przyjmować gości w 8 językach, włącznie z rosyjskim i polskim, a w Trzciance pracownicy są w stanie porozumiewać się, poza polskim i rosyjskim, także po czesku, niemiecku, angielsku i francusku.

Aby osiągnąć swoje cele, grupa musi ciągle doskonalić swoje narzędzia pracy. Rozległy plan inwestycji obejmuje 30 milionów euro i został opracowany na lata 2006-2009. Dotyczy on zarówno zakładów w Belgii (Soumagne) jak i w Polsce (w Trzciance).

Dwie inwestycje rozpoczęto w Soumagne (rozbudowa biura i hala logistyki) – 3 000 m2. Kilka kilometrów dalej na terenie gminy Thimister-Clermont, Grupa buduje nową spawalnię skrzyń wywrotek (4 500 m2). W Joskin Polska niedawno powierzchnia pod dachem wzrosła o 50%, do16 500 m2, aby stworzyć strefę dla logistyki i powiększyć montażownię maszyn. Prace są już na ukończeniu.

Budowa dwóch innych budynków ruszy w drugiej połowie 2007: nowa hala spawalni i montażownia zbiorników o pow. 4 500 m2 w Soumagne i nowa spawalnia o pow. 5 000 m2 w Trzciance. Za 18 miesięcy powierzchnia bydynków powiększy się o jakieś 22 500 m2, a całość zbliży się do 9 ha. Równolegle park narzędziowy zwiększy się o kilka półautomatycznych maszyn, aby wyposażyć nowe powierzchnie produkcyjne.

Z takimi zasobami, Grupa Joskin zamierza konsekwentnie trzymać się kursu obranego w 2006 r., aby nadal pracować na zadowolenie swoich klientów i partnerów oraz zapewnić przyszłość pracowników, których obecnie zatrudnia 550, we wszystkich spółkach razem.

JOSKIN Polska

handlowy@joskin.com

McHale - baner - kwiecień 2024
Axial Syngenta baner
Baner webinarium konopie
POZ 2024 - baner

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.