fbpx

John Deere umacnia swoją pozycję na polskim rynku ciągników

Systematyczna i sumienna praca opłaciła się, gdyż poskutkowała pierwszą od 15 lat w Polsce zmianą lidera sprzedaży nowych ciągników, którą po roku 2024 zajmuje John Deere.

baner kuhn

W ubiegłym roku amerykański producent sprzedał dokładnie 1173 sztuk nowych ciągników. Stanowi to 13,7 proc. udziału w rynku.

– To dla całej załogi John Deere wyjątkowy moment, który potwierdza wysiłki wkładane przez każdego z pracowników, także zespołów dealerskich, każdego dnia w swoje obowiązki, by spełniać misję John Deere. Codziennie na całym świecie ułatwiamy rolnikom i dostawcom utrzymywanie ich ziemi i produkcję środków do życia przez dostarczanie unikalnych maszyn i technologii. Wiara w to, że ich biznes dzięki nam staje się lepszy i wydajniejszy, napędza nas do działania w kolejnych latach i wzmacniania niezachwianej pozycji lidera – mówi Katarzyna Mrzygłód, Division Business ManagerJohn Deere Polska.

Wśród najpopularniejszych ciągników w ubiegłym roku na trzecim miejscu znalazł się John Deere 6155M z liczbą 170 ciągników. Najpopularniejsze modele John Deere w 2024 roku to właśnie: 6155M, 6195M, 6120M, 6R250, 6175M, 8R410, 5090M.

Lider rynku również w ciągnikach używanych

Co jednak ważne, John Deere już po raz kolejny pozostaje liderem również bardzo ważnego segmentu używanych ciągników rolniczych w Polsce z wynikiem 3795 sztuk (15,78 proc udziału w rynku).

baner Interhandler
Amerykańska firma jest również liderem w ciągnikach używanych

 

– To pokazuje, że jesteśmy absolutnym wyborem numer jeden polskich rolników i przedsiębiorców, bez względu na podział nowe i używane. Możemy ich wspierać w realizacji celów. Wiemy, że ostatnie lata są dla gospodarki trudne – wciąż odczuwamy skutki pandemii, inflacji, a dodatkowym czynnikiem destabilizującym stała się wojna. Jednocześnie to dla nas ważne potwierdzenie, że klienci mimo tych okoliczności, wciąż doceniają wysoką jakość naszych maszyn nowych i używanych, że wytyczony przez nas kierunek jest słuszny – dodaje Bartosz Białas, kierownik marketingu John Deere Polska.

Największy udział wśród średnich i największych maszyn

Jak pokazują dane w segmencie ciągników powyżej 150 KM John Deere może pochwalić się udziałem na poziomie aż 28,81%, zaś wśród maszyn powyżej 300 KM – wynikiem 27,02 proc.

– Wyprzedzamy w tych konkretnych segmentach pozostałych producentów i to w wyraźny sposób podkreślając naszą dominację. Liczby te również pokazują, że do najbardziej wymagających prac przy użyciu ciągników o wyższej mocy wybiera się maszyny John Deere – komentuje Szymon Kaczmarek, specjalista ds. ciągników John Deere Polska.

Sukces rolnictwa precyzyjnego

W 2024 roku rolnictwo precyzyjne wciąż zyskiwało w oczach polskich rolników i usługodawców, co również widoczne jest w statystykach. Otóż rolnicy zamawiający nową serię 6M, czyli najbardziej popularne modele, zdecydowali się na przygotowanie do prowadzenia automatycznego w przypadku aż 94 proc. ilości zamówień. Zasługującym na wyróżnienie jest fakt iż od roku modelowego 2025 wszystkie ciągniki od serii 5E aż do 9RX są w standardzie wyposażone w telematykę JDLINK.

– Obserwujemy, że polscy rolnicy i usługodawcy są zainteresowani sprzętem najnowszej generacji oraz maszynami, które zapewnią im pracę na wysokim poziomie z wykorzystaniem rolnictwa precyzyjnego, co ma niebagatelne znaczenie dla świadomego planowania i prowadzenia prac. To z kolei bezpośrednio przekłada się na wyniki biznesowe – podkreśla Bartosz Białas.

Źródło: John Deere

SDF baner
SDF baner
Baner McHale
baner kuhn

ZOSTAW KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najpopularniejsze posty

None found

Najpopularniejsze artykuły

None found

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.