Nowe serie ciągników oznaczone jako 5R i 5RN zostały zaprojektowane specjalnie, aby zaspokoić potrzeby średniej wielkości gospodarstw mieszanych, małopowierzchniowych gospodarstw specjalistycznych.
Nowe ciągniki John Deere zastąpią istniejące dotychczas modele. Ciągniki Premium dostępne będą w mocach na 80 hP, 90 hp i 100 hp(norma 97/68/EC) i pozwolą poszerzyć szeroką ofertę handlową koncernu. Jak deklarują specjaliści handlowi John Deere, ciągniki bazujące na dotychczasowych modelac, dadzą nowe możliwości nabywcy. Ciągniki w każdym segmencie (tabela) będą różnicowane pod względem przeznaczenia. Oznaczone R to ciągniki typowo rolnicze, RN są to wąskie ciągniki specjalistyczne o szerokości 1,86 metra.
Nowo zaprojektowana seria ciągników 5R z Mannheim to konstrukcja ramowa. Pozwala na 20% zwiększenie dopuszczalnego obciążenia ciągnika w porównaniu do poprzednich modelach z serii 5020, a przez to możliwość używania większych i cięższych narzędzi doczepianych. Podnosi to znacznie wydajność pracy ciągnika. Seria 5R może być również opcjonalnie wyposażona w przedni TUZ i WOM, oraz ładowacz czołowy. Ramowa konstrukcja ciągnika pozwala na równomierne rozłożenie mas na całą konstrukcję i układ jezdny. Maksymalna masa doczepianych urządzeń wzrosła do 6600 kg.
Seria ciągników 5R jest napędzana 4,5-litrowym silnikiem PowerTechE spełniającym normę Tier IIIa. Silnik posiada po dwa zawory na cylinder i jest zasilany układem wtryskowym CommonRail. Są to silniki sprawdzone w ciągnikach 6030. Udoskonalenia układu napędowego dają jednak większą o 20% sprawność w porównaniu ze swoimi poprzednikami. Dzieje się tak dzięki umieszczeniu chłodnicy Inercooler nad silnikiem, pod maską. Chłodnica znajduje się pod specjalną pokrywą perforowaną.
John Deere oferuje w serii 5R dwa typy przekładni. Zarówno przekładnia PowrQuad Plus, jak również AutoQuad Plus oferuje cztery biegi w czterech grupach. Skrzynia 16/16 PowrQuad Plus pozwala na pracę w zakresie prędkości 3,3 do 40 km/h, opcjonalnie istnieje możliwość zmniejszenia prędkości do 1,5 km/h dla zastosowań specjalistycznych. Nowe przekładnie pozwalają na komfortową i efektywną pracę maszyny. Przekładnie posiadają rewers, tak potrzebny przy pracy z ładowaczem czy innymi maszynami.
Ciągniki serii 5R posiadają nową kabinę TechCenter. Przestronne wnętrze zapewnia duży komfort pracy. Jasne kolory wnętrza są bardzo przyjemne na pierwszy rzut oka. Widoczność dookólna z siedzenia operatora wynosi 310o. Klimatyzacja i nowe, wygodne siedzenie deluxe z poziomą i pionową regulacją pneumatyczną dostarcza operatorowi komfort w znacznie niższym poziomie hałasu (74dB (A) przy pełnym obciążeniu). Poprawiono również kolumnę kierownicy wyposażonej standardowo w regulację. Centrum sterowania Driveline umieszczone zostało z prawej strony. Siedzenie pasażera w, przeszklenie dachu, nachylona przednia szyba i cztery robocze światła zarówno na przedniej, jak i tylnej części ciągnika dopełniają wyposażenia.
Nowych modele 5R mogą być wyposażone w trzy różne ładowacze czołowe z różnymi przystawkami roboczymi. Sterowanie ładowaczem odbywa się za pomocą wygodnego manipulatora (joystick) w kabinie operatora
Ciągniki John Deere 5RN – specjalistyczne gospodarstwa rolne
W celu spełnienia wymogów bardziej specjalistycznych gospodarstw, John Deere oferuje również pełną gamę ciągników 5R w wersji N (Narrow). Są to maszyny o maksymalnej całkowitej szerokości 1,86 m. Seria ciągników 5RN jest przeznaczona do sadów i winnic ze ścieżkami przejazdowymi nie szerszymi niż 2,50 m.
Nowe modele |
Zastępuje model |
Moc silnika km |
Przekładnia |
Opcje przekładni |
5620 |
||||
5080 R / RN |
5720 |
80 |
16/16 PowerQuad Plus 16/16 AutoQuad Plus |
16/16 Creeper |
5090 R / RN |
5820 |
90 |
16/16 PowerQuad Plus 16/16 AutoQuad Plus |
16/16 Creeper |
5100 R / RN |
New |
100 |
16/16 PowerQuad Plus 16/16 AutoQuad Plus |
16/16 Creeper |
Nowe modele ciągników i ich specyfikacja.