Firma John Deere po raz drugi z rzędu została wskazana jako jedna z trzech topowych marek cieszących się zaufaniem klientów i ogółu społeczeństwa. Niezmiennie od dwóch lat John Deere utrzymuje się na trzeciej pozycji rankingu Brand Reputations.
Jest to jedyna marka z branży rolniczej, która znalazła się w zestawieniu, co także potwierdza pozycję John Deere jako lidera rolnictwa precyzyjnego w Polsce i na świecie.
Reputacja marki odgrywa ogromną rolę w relacjach z jej interesariuszami. Dla pracowników, klientów, dostawców, partnerów biznesowych, społeczności lokalnej, mediów, czyli otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego marki, istotne jest zarówno budowanie z nimi więzi opartej na zaufaniu, jak i odpowiedzialne prowadzenie działalności oraz zapewnianie wysokiej jakości usług i produktów.
Badaniem reputacji marek zajmuje się amerykańska agencja Axios Harris Poll 100, która od 1999 r. tworzy ranking Brand Reputations. Od tego czasu zestawienie cieszy się renomą na całym świecie, a dobry wynik jest wyróżnieniem dla przedsiębiorstw różnych branż przemysłu i biznesu. Badanie przeprowadzono na ponad 16 tys. amerykańskich respondentów.
W pierwszej fazie ankietowani wskazują marki o najlepszej i najgorszej reputacji. Ci, którzy uzyskają najlepszy wynik, przechodzą do drugiego etapu. W finalnej rundzie ankietowani oceniają konkurentów w 9 kategoriach, w tym m.in. Etyka, Wizja, Wzrost czy Produkty i Usługi.
– Znalezienie się wśród światowych gigantów to ogromne wyróżnienie. Brand Reputations 2023 jest prestiżowym zestawieniem marek, które są symbolem wysokiej jakości. Ta jakość oznacza zarówno dbanie o satysfakcję klientów, jak i odpowiedzialne podejście do innowacji oraz kwestii zrównoważonego rozwoju. John Deere aktywnie dba o wszystkie te obszary, co od lat czyni nas liderem w branży rolniczej – mówi Bartosz Białas, Marketing Manager John Deere Polska.
Wszechstronne podejście zapewniło John Deere miejsce na podium w rankingu jako jedynej firmie z branży rolniczej. Tym samym w Brand Reputations 2023 marka zajęła drugie miejsce w kategoriach Produkt i Usługi oraz Kultura. Istotnym czynnikiem w głosach respondentów był też aspekt tożsamościowy: czują się oni przywiązani do tradycji i działalności marki bardziej niż do jej konkurentów. John Deere otrzymał wynik powyżej 80 punktów na 100 w 7 z 9 kategorii.
Sara Fischer i Margaret Talev z Axios Harris Poll 100 dodają, że marki, które poświęcają się istotnym celom – takim jak zrównoważony rozwój – znacznie zyskują w oczach respondentów. Klienci i ogół społeczeństwa dobrze rozpoznają, które przedsiębiorstwa działają w sposób autentyczny, a które robią to jedynie dla powierzchownych kwestii wizerunkowych. John Deere słynie ze świadomych decyzji biznesowych i szczerej, wielopłaszczyznowej działalności na rzecz dobra środowiska oraz przeciwdziałania nierównościom społecznym.
– Strategia zarówno rynkowych liderów, jak i klientów z branży rolniczej, powinna bazować na założeniach zrównoważonego rozwoju. Takie podejście pozwala odnotować zyski. Uwzględnienie kwestii środowiskowych oraz działanie w odniesieniu do takich problemów jak intensywne opady czy susze, pozwala rolnikom zabezpieczyć plony i zredukować straty. Nie bez znaczenia jest zapobieganie chorobom roślin – dodaje Bartosz Białas.
Wykorzystanie danych to przyszłość światowego przemysłu, a w tym również rolnictwa. Oznacza to, że przoduje rolnictwo precyzyjne – oparte na danych, które są agregowane z satelity czy za pomocą specjalnych czujników umieszczonych w maszynach. W tym zakresie polskie rolnictwo nie odstaje od światowego, a przedsiębiorcy chętnie decydują się na szeroko pojętą modernizację. Obejmuje ona zakup odpowiednich narzędzi, maszyn czy systemów do zarządzania. Rolnictwo precyzyjne oszczędza czas, zasoby ludzkie, środki finansowe przeznaczone na żniwa i prace w innych porach roku, a także redukuje negatywny wpływ na środowisko naturalne.
– Efektywniejsze i zrównoważone rolnictwo jest możliwe dzięki maszynom przyszłości John Deere. Naszym celem jest stałe wdrażanie innowacji, mamy wiele przykładów inteligentnych rozwiązań ułatwiających pracę rolnikom. Szukanie innowacyjnych metod doprowadza nas do narzędzi i mechanizmów stawiających czoła wyzwaniom współczesnego świata – przekonuje Bartosz Białas.
Pełen raport Axios Harris Poll 100 jest dostępny z możliwością pobrania go na stronie: https://theharrispoll.com/partners/media/axios-
źródło: John Deere