1 mln euro – oto katalogowa cena flagowca spod znaku Jelonka. Na dzień dzisiejszy daje nam to w przeliczeniu ok. 4,29 mln zł. Cena zwala z nóg, ale możliwości nowego “Reksia” też.
Jak informuje topagrar.pl, John Deere jest już w Europie i pracuje w serii pokazów w Gut Rixdorf w Szlezwiku-Holsztynie w Niemczech. Ciągnik osiąga wydajność na poziomie ok. 10 ha na godzinę uprawiając glebę na głębokości 33 cm.
Coraz bliżej do 1000 KM
Nowe modele z serii 9RX zadebiutowały na początku roku w Stanach Zjednoczonych. Flagowy model 830 wyposażono w 18-litrowy silnik o mocy 913 KM i kosmicznym momencie obrotowym na poziomie 4234 Nm. Maksymalna masa tego kolosa – 38 ton – to mniej więcej tyle, ile ważył… czołg Churchill Mk IV. Pomimo tego nacisk na podłoże (0,58 kg/cm kw.) pozostaje relatywnie niewielki dzięki gąsienicowemu układowi jezdnemu.
Za przeniesienie napędu odpowiada przekładnia mechaniczna e21 PowerShift z 21 przełożeniami do przodu i 11 do tyłu.
Nie tylko moc się liczy
Jak na flagowca przystało, 9RX 830 naszpikowany jest najnowszymi technologiami, także w zakresie rolnictwa precyzyjnego. Zmienne dawkowanie, sterowanie sekcjami, pełna kompatybilność AEF ISOBUS, JDLink, DataSync czy Operations Center to tylko niektóre z nich.