fbpx

Japońscy inżynierowie znów ruszyli w Polskę

Koncern Kubota Corporation coraz intensywniej angażuje się na polskim rynku. Już drugi rok z rzędu japońscy przedstawiciele działu technicznego firmy przeprowadzili inspekcje wybranych traktorów sprzedanych nad Wisłą. Były one realizowane w ramach inicjatywy KIP, obejmującej najważniejsze dla marki Kubota kraje Europy.

Co dokładnie oznacza skrót KIP? Kubota Insight Program, czyli w wolnym tłumaczeniu kompleksowy monitoring ciągników u klienta końcowego. Japończycy chcieliby wiedzieć, jak pomarańczowe maszyny są eksploatowane i serwisowane w krajach, do których docierają. KIP składa się z szeregu wizyt u właścicieli ciągników Kubota, szczegółowych przeglądów samych maszyn oraz wywiadów z ich użytkownikami na temat wrażeń z eksploatacji. Trzynaście takich wizyt miało miejsce w listopadzie. Grupa japońskich inżynierów odwiedziła polskich właścicieli maszyn Kubota. Mieli oni wsparcie działu serwisu polskiego dystrybutora oraz serwisantów tych Dilerów, którzy sprzedali kontrolowane ciągniki.
Inspekcja, i to na leżąco
Wszystkie wizyty w ramach programu KIP wyglądają podobnie. Na początku rolnik wypełnia ankietę satysfakcji z produktu. Ma oczywiście możliwość zgłoszenia swoich uwag, zwłaszcza tych krytycznych, które są skrupulatnie notowane. Japońscy goście zadają pytania, wyjaśniają kwestie nurtujące użytkownika, a także dają wskazówki odnośnie eksploatacji maszyny. Najciekawszym momentem jest, gdy inżynier z Kraju Kwitnące Wiśni zakłada kombinezon roboczy i przystępuje do szczegółowej inspekcji traktora. Sprawdzane jest kilkadziesiąt punktów kontrolnych, a oględziny podwozia przeprowadzane są na leżąco pod maszyną. Wizyta kończy się przekazaniem użytkownikowi ciągnika pełnego raportu z oględzin wraz ze wskazówkami dotyczącymi dalszej eksploatacji ciągnika. 
Rolnik pod wrażeniem
Inspekcje takie jak ta, zwykle wzbudzają w rolnikach niemały podziw. Rzadko zdarza się bowiem, aby producent ciągników rolniczych wysyłał swoich specjalistów do użytkowników końcowych. Zwłaszcza, gdy odległość jaką mają do pokonania to ponad 8 500 km. W tym roku specjaliści z Japonii zostali wsparci przez inżyniera z niemieckiego oddziału firmy Kubota. Ponadto mieli oni do dyspozycji w pełni wyposażony samochód serwisowy polskiego dystrybutora. Dzięki temu goście z Kraju Kwitnącej Wiśni byli w stanie na poczekaniu dokonywać drobne naprawy. 
Szczęśliwa trzynastka
W ciągu tygodnia trwania tegorocznego programu KIP delegacja z Japonii zawitała u trzynastu klientów w siedmiu województwach – od Lubelszczyzny po Wielkopolskę. Wszystkie inspekcje spotkały się z ciepłym przyjęciem przez użytkowników. W ankietach podkreślali oni, że uważają KIP za unikalną i wartą naśladowania inicjatywę, która dobitnie świadczy, jak bardzo Japończykom zależy na zadowoleniu polskich użytkowników.  
 
McHale - baner - kwiecień 2024
Axial Syngenta baner
Baner webinarium konopie
POZ 2024 - baner

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.