reklama
baner KUHN
reklama
Baner Yara
reklama
Baner Agroecopower
reklama
baner BASF
reklama

Jakie wyzwania czekają dealerów maszyn rolniczych?

Nowe warunki ekonomiczne, jakość świadczonych usług, wszechstronna oferta, profesjonalne doradztwo – to tylko kilka wyzwań, które w najbliższych miesiącach i latach czekają branżę rolniczą. W jaki sposób się do tych zmian przygotować? Jak skutecznie spełniać oczekiwania klientów? Sprawdźmy to na przykładzie długoletniego dealera marki CLAAS – firmy Świerkot.

reklama
Baner Osadkowski
reklama
baner stihl

Firma Świerkot znajduje się we wsi Studzionka w województwie śląskim. Zajmuje się sprzedażą maszyn nowych i używanych oraz świadczy usługi rolnicze na skalę europejską – od Rumunii, przez Węgry, Słowację, Polskę, po Litwę i Łotwę. Z marką CLAAS firma współpracuje od samego początku, kiedy niemiecki producent wkroczył do Polski, czyli od 2009 r. Świerkot to jeden z pierwszych dealerów w sieci dealerskiej CLAAS. Obecnie firma ze Studzionki zatrudnia około 80 osób i stale się rozwija, aby spełnić wymagania dynamicznie zmieniającej się branży rolniczej. Dealerzy muszą dostosowywać się do coraz większych oczekiwań klientów i postępu technologicznego. Jakie najważniejsze wyzwania stoją przed dealerami?

Nowe warunki ekonomiczne
Jednym z priorytetowych punktów jest dostosowanie się do nowych warunków ekonomicznych, czyli dużego wzrostu kosztów pracy. Stanowią one istotne wyzwanie finansowe dla przedsiębiorców.
Uważam, że naszym największym zadaniem będzie koncentrowanie się na rozbudowie i obsłudze posprzedażowej. Cały czas dostosowujemy działania w tych aspektach, aby umacniać firmę w zmieniającym się rynku i dostarczać jak najbardziej kompleksową ofertę mówi Grzegorz Świerkot, właściciel i prezes zarządu firmy Świerkot.

reklama
Baner Corner
reklama
baner kioti

Jakość świadczonych usług
Na pierwszym miejscu należy wskazać doradztwo, i to bardzo szeroko rozumiane – począwszy od sprzedaży nowych maszyn, przez wdrażanie nowych technologii związanych z systemami GPS i z rolnictwem precyzyjnym. – Naszym celem jest bycie jak najbliżej klienta, czyli stworzenie nowych punktów handlowo-serwisowych. W regionie, w którym działamy, mamy do pokonania mniej niż 50 km do większości klientów, co zapewnia szybką reakcję serwisową i bardziej zażyłą codzienną współpracę – przekonuje Grzegorz Świerkot.

reklama
baner bayer
reklama
Baner Samasz
reklama
baner MChale

Wszechstronna oferta
Stworzenie wszechstronnej oferty, odpowiadającej na oczekiwania klienta, to kolejne ważne wyzwanie w branży. Jak opisuje Grzegorz Świerkot, jego firma zajmuje się sprzedażą maszyn nowych i używanych, części zamiennych oraz serwisem maszyn. Świadczy usługi w zakresie zbioru (zbóż, rzepaku, kukurydzy, słonecznika, soi) oraz siewu (kukurydzy i słonecznika). Ponadto wykonuje usługi sieczkarniami polowymi, prasami silosującymi oraz przyczepami objętościowymi. Trudni się również transportem ponadgabarytowym, w szczególności przewozem maszyn rolniczych. Tak różnorodna oferta wyróżnia zespół charakteryzujący się ogromnym doświadczeniem zdobywanym w wieloletniej obsłudze szerokich flot maszyn usługowych.

reklama
Baner Sumiagro

Profesjonalne doradztwo
To, czego klient wymaga dzisiaj od dealera, to z pewnością profesjonalne doradztwo. – Przede wszystkim uczulam, żeby rolnicy inwestowali w dopasowane do swoich potrzeb maszyny, które będą mogli efektywnie wykorzystać w gospodarstwach ze względów ekonomicznych, jak i ze względu na maszyny towarzyszące komentuje Grzegorz Świerkot.Ważne, aby dopasować się do istniejącego parku maszynowego. Istotne jest, by nie przeinwestować gospodarstw, co niestety się dzieje. Zdarza się, że gospodarstwa inwestują w zbyt duże maszyny, których wydajność zdecydowanie przekracza potrzeby i plany rozwojowe klienta. Tymczasem ekonomika w dzisiejszych czasach jest nieubłagana. Dlatego jako osoba doradzająca w wyborze maszyn zwracam na ten aspekt bardzo dużą uwagę – dodaje.

Doświadczony zespół
Żaden dealer nie przetrwa na rynku, jeżeli nie będzie miał doświadczonej załogi. – Serwisanci są z nami już od ponad 15 lat. Swoje doświadczenie zdobywali jeszcze przed rozpoczęciem współpracy z CLAAS, dzięki czemu uzyskali praktyczną wiedzę o sprzęcie, który teraz serwisują. Próbujemy też pozyskać nowy „narybek”, co nie jest łatwe w dzisiejszych czasach. Większość naszych mechaników jest w przedziale 30–45 lat. Stawiamy jednak na szkolenia młodych uczniów, aby rozwijać ich wiedzę oraz budować niezawodny i skuteczny serwisopowiada przedstawiciel dealera.

Zmieniające się warunki klimatyczne, rosnąca populacja ludzi oraz różnorodne możliwości żywieniowe i rolnicze stanowią dobrą okazję, aby wzmacniać ekosystemy przedsiębiorczości w regionie oraz rozwijać działalność rolników przez świadome wykorzystanie zdolności współpracy i zmian technologicznych. Przykład firmy Świerkot pokazuje, że kompleksowa oferta może się okazać receptą na długoletni sukces.

Informacja prasowa: CLAAS Polska

reklama
baner MChale
reklama
reklama
baner agrosimex
reklama
baner mandam

Przeczytaj także

None found

Najpopularniejsze artykuły

None found

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)
INNE ARTYKUŁY AUTORA




NAJNOWSZE WIADOMOŚCI