fbpx

Jak promować produkty rolno-spożywcze

Komisja Europejska rozpoczyna konsultacje społeczne w sprawie polityki dotyczącej promocji produktów rolnych i spożywczych w Unii Europejskiej. Konsultacje będą otwarte przez 18 tygodni (do 11 września).

Samasz loteria - baner

W ramach oceny bieżącej polityki konsultacje mają na celu zebranie reakcji obywateli i zainteresowanych stron na skuteczność i trafność obecnych środków, a także ich spójność z działaniem UE w innych obszarach oraz wartość dodaną wdrażania tej polityki na poziomie UE.

– Europejskie produkty rolne i spożywcze są dobrze znane z wysokiego poziomu bezpieczeństwa i jakości. Nasza polityka promocji przyczynia się do utrzymania tej dobrej reputacji i wspierania konkurencyjności naszych produktów na poziomie globalnym. Ważne jest jednak, aby upewnić się, że robimy to w najbardziej wydajny i opłacalny sposób, przyczyniając się jednocześnie do zrównoważonej produkcji i konsumpcji. Opinie zainteresowanych stron z UE są zatem dla nas bardzo cenne i czekam na nie oraz na pomysły ulepszenia naszej polityki – mówi Janusz Wojciechowski, unijny komisarz do spraw rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich.

Jak podkreśla Komisja Europejska, celem unijnej polityki promocyjnej produktów rolnych i spożywczych jest zwiększenie konkurencyjności i konsumpcji produktów UE w Unii i poza nią. Środki promocyjne pomagają podnieść świadomość konsumentów dotyczącą zalet produktów rolnych i metod produkcji w UE, a także zwiększyć świadomość na temat produktów chronionych oznaczeniami geograficznymi i produktami ekologicznymi.

Źródło: KE

Baner SFD - aktualizacja 29.10.2024

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najpopularniejsze posty

None found

Najpopularniejsze artykuły

None found

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.