Komisja Europejska rozpoczyna konsultacje społeczne w sprawie polityki dotyczącej promocji produktów rolnych i spożywczych w Unii Europejskiej. Konsultacje będą otwarte przez 18 tygodni (do 11 września).
W ramach oceny bieżącej polityki konsultacje mają na celu zebranie reakcji obywateli i zainteresowanych stron na skuteczność i trafność obecnych środków, a także ich spójność z działaniem UE w innych obszarach oraz wartość dodaną wdrażania tej polityki na poziomie UE.
– Europejskie produkty rolne i spożywcze są dobrze znane z wysokiego poziomu bezpieczeństwa i jakości. Nasza polityka promocji przyczynia się do utrzymania tej dobrej reputacji i wspierania konkurencyjności naszych produktów na poziomie globalnym. Ważne jest jednak, aby upewnić się, że robimy to w najbardziej wydajny i opłacalny sposób, przyczyniając się jednocześnie do zrównoważonej produkcji i konsumpcji. Opinie zainteresowanych stron z UE są zatem dla nas bardzo cenne i czekam na nie oraz na pomysły ulepszenia naszej polityki – mówi Janusz Wojciechowski, unijny komisarz do spraw rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich.
Jak podkreśla Komisja Europejska, celem unijnej polityki promocyjnej produktów rolnych i spożywczych jest zwiększenie konkurencyjności i konsumpcji produktów UE w Unii i poza nią. Środki promocyjne pomagają podnieść świadomość konsumentów dotyczącą zalet produktów rolnych i metod produkcji w UE, a także zwiększyć świadomość na temat produktów chronionych oznaczeniami geograficznymi i produktami ekologicznymi.
Źródło: KE