fbpx

Ile zapłacimy za remont silnika w „ciapku”?

Ursusy C-330, czyli popularne „ciapki” to wciąż powszechny widok w wielu, zwłaszcza mniejszych, gospodarstwach, gdzie służą nierzadko jako główny ciągnik, ale wielu właścicieli większych gospodarstw, choć nie wykorzystuje ich już tak intensywnie jak wcześniej to cały czas z sentymentu je ma. Sprawdziliśmy więc ile obecnie trzeba zapłacić za przywrócenie ich serca do pełnej sprawności, czyli wyremontowanie silnika.

Konstrukcja silnika w „trzydziestce” jest na tyle prosta, że remont, nawet kapitalny, wielu użytkowników jest w stanie wykonać w większości samodzielnie. Jednakże w niniejszym artykule skupimy się na kosztach jakie trzeba ponieść zlecając naprawę lub kupując już wyremontowany silnik.

Baner Syngenta

Ofert wyremontowanych silników na popularnych portalach ogłoszeniowych jest bardzo dużo. Jeśli się na taki zakup zdecydujemy to najczęściej odbywa się to na zasadzie wymontowania i zwrotu starego silnika, choć tutaj są pewne zastrzeżenia ze strony sprzedawców. Mianowicie blok silnika nie może być popękany, a wał musi być chociaż przed trzecim szlifem. Jeśli te warunki nie zostaną spełnione, to czeka nas wówczas dopłata do bazowej ceny.

Aby przekonać się jak tego typu remont przebiega w profesjonalnej firmie postanowiliśmy zadzwonić do Zakładów Mechanicznych Zwoleń, które od wielu już lat specjalizują się w remontach kapitalnych mi.in. silników do ciągników marki Ursus.

– W ZM Zwoleń wykonujemy remonty kapitalne w skład których wchodzą m.in. remont pompy wtryskowej, głowicy, wymiana tulei, korbowodów, panewek, szlif wału i wymiana wszystkich uszczelnień. Silnik jest następnie malowany i odpalony i w takiej formie wraca do klienta. Oczywiście na taką usługę jest udzielana 12 miesięczna gwarancja – mówi Marian Pastuszka z ZM Zwoleń.

Koszt tego typu remontu w przypadku wspomnianego silnika do C-330 w ZM Zwoleń wynosi niecałe 5650 zł brutto, ale oczywiście do tej kwoty trzeba jeszcze doliczyć koszty dostarczenia silnika, które będą oscylować w okolicach kilkuset złotych. Jeśli natomiast dostarczymy cały ciągnik to potrzeba doliczyć, jeszcze nieco ponad 3 tys. zł za demontaż i montaż silnika.

Patrząc na powyższą ofertę w porównaniu do innych ofert, które znaleźć można na rynku, koszty wydają się być na średnim poziomie, gdyż najtańsze oferty w przypadku C-330 oscylują w granicach 4 tys. zł brutto a najdroższe z takim zakresem remontu przekraczają nawet 7 tys. zł. Warto jednak brać pod uwagę, że najtańsze oferty dosyć często nie obejmują gwarancji albo jest ona np. skrócona do zaledwie 3 miesięcy.

McHale - baner
Danko baner marzec 2024
Webinarium konopie - baner
POZ 2024 - baner

1 KOMENTARZ

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.