Ile kosztuje ciągnik o mocy 340 KM w Chinach? Czy myślicie, że jest tanio?

Czy patrząc na cenniki chińskich aut zastanawialiście się kiedyś, ile kosztuje chiński ciągnik w samych Chinach? Nie jakiś mały, ale konkretny o dużej mocy, taki na przykład 340-konny. Sprawdźmy to na przykładzie maszyny marki jaką w Polsce znacie – Lovol.

reklama
Baner Amazone

Jeszcze nie tak dawno temu, gdy ktoś wspominał o chińskich ciągnikach, większość rolników machała ręką – bo to „do lekkich prac” albo „z częściami różnie bywa”. Ale dziś? Dziś Chińczycy wchodzą do gry z zupełnie innej półki. I to bynajmniej nie po cichu i nie skromnie.

Oto nasz przykład – Lovol P3404 CVT to ciągnik, który śmiało może stanąć w szranki z europejskimi i amerykańskimi gigantami. A przynajmniej z niektórymi, bo zarówno moc, jak i wyposażenie jest całkiem całkiem. Popatrzmy.

reklama
Baner Kioti

Chińskie 340 koni mocy? No ba!

Model P3404 CVT to najnowsze dziecko koncernu Weichai Lovol, pokazane szerokiej publiczności podczas wystawy maszyn rolniczych w Wuhan. To maszyna o mocy 340 KM, napędzana koncernowym silnikiem Weichai WP10H o pojemności 9,5 litra, spełniającym normę emisji spalin Stage V.

Silnik ten – co warto podkreślić – jest produkowany przez samego producenta ciągnika. Podobnie jak przekładnia, mosty i cała kabina.

Lovol P3404 CVT
Waga tego Lovola wynosi 11 ton, co czyni go sporą maszyną na europejskie pola, fot. Adam Ładowski

To bardzo ważne, bo Lovol nie musi oglądać się na zagranicznych dostawców. W świecie, gdzie łańcuchy dostaw potrafią się rwać jak przegniły sznurek, ta niezależność technologiczna to duży atut – zarówno dla producenta, jak i przyszłych użytkowników.

CVT – bo liczy się płynność

Ciągnik Lovol P3404 CVT wyposażono – jak sama nazwa wskazuje – w bezstopniową przekładnię CVT. Co to daje? Przede wszystkim płynną jazdę w pełnym zakresie prędkości (0–40 km/h), bez szarpnięć i skoków obrotów. To szczególnie ważne podczas precyzyjnych prac uprawowych, gdzie każda zmiana tempa może wpłynąć na efekt końcowy. Dla operatora to także mniej zmęczenia i większy komfort.

Lovol P3404 CVT
Miejsca na nogi sporo, a widok z kabiny bardzo dobry. Puchowy dywanik robił przyjemne wrażenie. Ciągnik był wyposażony w autosterowanie, fot. Adam Ładowski

A skoro o komforcie mowa – kabina to również w pełni autorski projekt Lovola. Przestronna, dobrze wygłuszona, klimatyzowana i miękko zawieszona. Wnętrze nie ustępuje europejskim odpowiednikom, a ergonomia robi bardzo dobre wrażenie.

Hydraulika, która robi wrażenie

Do zasilania maszyn towarzyszących Lovol P3404 CVT korzysta z pompy hydraulicznej o przepływie 190 l/min. To więcej niż wystarczająco, nawet do wymagających narzędzi w dużych gospodarstwach. Bez względu na to, czy ciągnik idzie w orkę, siew, czy transport – ciśnienia i przepływu nie zabraknie.

Lovol P3404 CVT
Zaglądamy do wnętrza modelu P3404 CVT. Niczego tu nie brakuje, a jest dużo przestrzeni. Beżowo też jest, fot. Adam Ładowski

Podstawowe dane techniczne ciągnika Lovol P3404 CVT:

  • Moc silnika: 340 KM
  • Pojemność silnika: 9,5 l
  • Norma emisji: Stage V
  • Rodzaj przekładni: bezstopniowa CVT
  • Prędkość maksymalna: 40 km/h
  • Wydajność hydrauliki: 190 l/min
  • Udźwig tylnego podnośnika: ponad 10 000 kg
  • Napęd: 4×4
  • Masa własna: ok. 11 000 kg

Lovol patrzy globalnie

Model P3404 to część większej ofensywy – chiński producent stawia mocno na ekspansję celując w trudne rynki europejskie. Podczas Agritechniki 2023 pokazano też mniejsze modele z tej samej serii, np. P7240 o mocy 240 KM i spotkały się one z dużym zainteresowaniem.

Wszystko wskazuje na to, że Lovol chce nie tylko rywalizować, ale i wyznaczać nowe standardy – przynajmniej w segmencie ciągników dużej mocy, ale za rozsądne pieniądze.

Lovol P3404 CVT
Sterowanie ciągnikiem wykonano jak najbardziej po europejsku, czyli nikt się tu nie zgubi, fot. Adam Ładowski

Czy warto się przyglądać tej maszynie?

Zdecydowanie tak. Lovol P3404 CVT to nie tania kopia, ale przykład konsekwentnego rozwoju chińskiej techniki rolniczej. Dzięki pełnej kontroli nad produkcją podzespołów, producent może zapewnić spójność, jakość i – co równie ważne – dostępność części.

Jaka jest cena chińskiego ciągnika o mocy 340 KM w Chinach?

Na koniec rzecz, która zawsze ciekawi najbardziej: ile to kosztuje? Otóż w Chinach Lovol P3404 CVT wyceniono na 1 780 000 juanów chińskich. Przy obecnym kursie (maj 2025) to około 990 000 złotych.

wnętrze kabiny Lovol P3404 CVT
Nie zabrakło tu nawigacji i wszelkiej, tak poszukiwanej “ekranozy”, fot. Adam Ładowski

Oczywiście, do tego należy doliczyć cło, transport i marżę dealera, no i podatek VAT, ale nawet z tymi kosztami cena pozostaje atrakcyjna w porównaniu do europejskich ciągników tej klasy mocy.

Czy taki ciągnik przyjmie się na europejskich polach? Czas pokaże. Ale jedno jest pewne – konkurencja nie może już spać spokojnie.

reklama
baner SDF
reklama
Baner podcasty
2 KOMENTARZE
  1. Wciąż jednak nie doszli do porozumienia z samymi sobą jaki styl i wizerunek chcą kreować. Tu niebieskie, tam czerwone gdzie indziej zielone

    • A Valtra doszła do porozumienia ze sobą? A New Holland robi kombajny niebieskie jak ciagniki – dużo w tym świecie sprzeczności – a może dowolny wybór kolorystyki to przewaga zamiast wszystko robić na jedno kopyto?

ZOSTAW KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Przeczytaj także

None found

Najpopularniejsze artykuły

None found

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)
INNE ARTYKUŁY AUTORA




NAJNOWSZE WIADOMOŚCI