Ile kosztuje 460-konny kombajn Lovola w Chinach, a ile może kosztować w Polsce? Czy myślicie, że jest tanio?

Chiński sprzęt rolniczy rozwija się w błyskawicznym tempie, ale czy zastanawialiście się kiedyś ile kosztuje duży kombajn zbożowy na tamtejszym rynku? Postanowiliśmy to sprawdzić na przykładzie 460-konnego kombajnu Lovol z 9-metrowym hederem.

reklama
Baner Amazone

Na pierwszy rzut oka ten kombajn to całkiem atrakcyjny kąsek. Wystarczająco duży i wydajny żeby poradzić sobie ze słusznej szerokości hederem. Do tego dwa rotory, jak w nowoczesnych i wydajnych europejskich konstrukcjach. Czego więcej chcieć? Może dobrej ceny?

To dziś ją sprawdzimy, bo wydaje nam się, że jest o czym mówić. Najpierw jednak słowo wstępu, bo kombajny Lovol zupełnie nie są u nas znane. Więc…

reklama
Baner Kioti

Chiński gigant do zadań specjalnych – kombajn Lovol GS8189

Na chińskim rynku maszyn rolniczych rozpoczęła się nowa era. Kombajn zbożowy Lovol GS8189, opracowany przez koncern Weichai Lovol, to odpowiedź na rosnące potrzeby dużych chińskich gospodarstw i operatorów flot maszynowych.

To również wyraźny sygnał, że chińskie maszyny zaczynają grać w lidze światowej – zarówno pod względem wydajności, jak i zaawansowania technologicznego.

Kombajn do intensywnych zastosowań

Lovol GS8189 to kombajn o wysokiej wydajności, zaprojektowany specjalnie do wielkoobszarowych gospodarstw prowadzących zbiór zbóż, kukurydzy, soi, słonecznika, a nawet grochu. Kluczowym elementem jego konstrukcji jest dwurotorowy system młócenia, który zapewnia przepustowość rzędu 18 kg/s przy stracie ziarna poniżej 0,7% – to już wynik zbliżony do osiągów najlepszych światowych konstrukcji.

Chiński kombajn Lovol GS8189
Lovol GS8189 to największy obecnie kombajn producenta, fot. Adam Ładowski

Dane techniczne kombajnu Lovol GS8189:

  • Silnik: Weichai WP13, 12,5-litrowy, o mocy 460 KM (ps)
  • Typ napędu: przekładnia hydrostatyczna
  • System młócenia: rotorowy, podwójny przepływ osiowy (2 wirniki)
  • Szerokość hedera: standardowo 9 metrów
  • Wydajność robocza: od 2,0 do 5,0 ha/h w zależności od warunków i rodzaju uprawy
  • Pojemność zbiornika na ziarno: 11 000 – 14 500 litrów
  • Szybkość rozładunku: 165 l/s
  • Zbiornik paliwa: 1000 litrów
  • Wymiary całkowite z hederem 9 m: długość 14 000 mm, szerokość 9500 mm, wysokość 3950 mm
  • Masa maszyny (bez hedera): 24 000 – 25 000 kg

Lovol GS8189 może współpracować z szeroką gamą przystawek: hederami zbożowymi o szerokości 9 m, a także adapterami do kukurydzy o szerokości 10, 12 lub nawet 14 rzędów – co zaspokaja wymagania największych gospodarstw w Chinach.

Komfort i inteligencja na pokładzie

Lovol w swoim flagowym kombajnie zadbał też o operatora. Kabina GS8189 to przestrzeń klasy premium: fotel na zawieszeniu pneumatycznym, pełna izolacja akustyczna, a także system ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji z elektroniczną regulacją oraz nadciśnienia. Komfort jazdy wspomagają też zaawansowane systemy automatyki.

Maszyna wyposażona jest w system zarządzania oparty na sztucznej inteligencji, który automatycznie dostosowuje ustawienia młócenia i czyszczenia do aktualnych warunków pracy. Dodatkowo, wbudowany moduł diagnostyczny generuje predykcyjne alerty konserwacyjne, zwiększając niezawodność i redukując ryzyko awarii w sezonie.

Lovol GS8189
Lovol wyprodukował już ponad 600 000 kombajnów zbożowych, a tym modelem rozwija ofertę, fot. Adam Ładowski

Zagadka: Dlaczego Chiny stawiają niemal wyłącznie na kombajny rotorowe?

I tu dzielimy się z wami małą dygresją, która była sporym zaskoczeniem. Czy wiecie, że w Chinach produkuje się niemal wyłącznie kombajny rotorowe? Klawiszowe, tak popularne u nas nawet w kombajnach średniej wielkości, za Wielkim Murem stanowią zaledwie kilka procent całej produkcji, która w przypadku kombajnów Lovol wyniosła już 600 000 sztuk.

Dzieje sie tak dlatego, że w chińskim rolnictwie dominuje zapotrzebowanie na maszyny wysokowydajne, które poradzą sobie w krótkim oknie zbioru z dużą ilością surowca. Rotorowe systemy młócenia zapewniają:

  • większą przepustowość materiału,
  • mniejsze straty ziarna,
  • lepszą adaptację do różnych rodzajów zbóż i upraw specjalistycznych,
  • mniej elementów ruchomych, co przekłada się na niższe koszty konserwacji i dłuższą żywotność maszyny.

Dodatkowo, ze względu na wielkoobszarowy charakter dużych farm agrobiznesowych w Chinach, kompaktowe młocarnie klawiszowe w kombajnach (stosowane w Europie w mniejszych maszynach) ustępują miejsca konstrukcjom rotorowym – nawet w kombajnach małej i średniej wielkości.

Lovol GS8189 to dowód na to, że chińska myśl techniczna wkracza na zupełnie nowy poziom. Maszyna ta nie tylko spełnia wymogi nowoczesnego, inteligentnego rolnictwa, ale również wyznacza kierunek, w którym zmierzają globalne trendy w zbiorze zbóż. GS8189 może niebawem zadebiutować także w Europie, oferując konkurencyjną alternatywę wobec dotychczasowych gigantów branży.

Lovol GS8189
Czy jesteście ciekawi ile w Chinach kosztuje ten kombajn?, fot. Adam Ładowski

Jaka jest cena chińskiego kombajnu o mocy 460 KM w Chinach?

No i na koniec to, na co czekacie: Ile kosztuje chiński duży, 460- konny kombajn Lovol GS8189 w Chinach? Otóż sugerowana cena detaliczna tego kombajnu wynosi 2 000 000 chińskich juanów.

Aktualny kurs wymiany chińskiego juana (CNY) na polskiego złotego (PLN) wynosi około 0,5462 PLN za 1 CNY, zatem 2 000 000 CNY odpowiada około 1 092 400 PLN.

Jeśli ktoś z was chciałby sobie taki kombajn sprowadzić, to oczywiście, do tego należy doliczyć transport morski i lądowy, cło no i podatek VAT. Według wstępnych obliczeń, taki kombajn kosztowałby około 1,5 miliona złotych.

Są chętni?

reklama
baner SDF
reklama
Baner podcasty
5 KOMENTARZE
    • To jest polską firmą bo działa na podstawie polskiego prawa, zarejestrowana przez polski sąd, płacąca polskie podatki, zatrudniają Ca polskich pracowników i mająca swoją siedzibę na terenie Polski.

  1. Wygląda nieźle, szkoda że fotki z kabiny nie ma. Pytanie standardowe jak z jakością i niezawodnością. No ale niech wchodzą w europe, bo trzeba ten nasz lokalny beton trochę rozkruszyć

  2. I jak do tego ma się polski Ursus? My to Trzeci Swiat w tym Eurokołchozie,gdzie nie można produkować ile się chce i tego co się chce

ZOSTAW KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Przeczytaj także

None found

Najpopularniejsze artykuły

None found

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)
INNE ARTYKUŁY AUTORA




NAJNOWSZE WIADOMOŚCI