Choć Ursus C-360 lata świetności ma już za sobą, model ten nadal bardzo często można spotkać na polskich polach czy podwórkach. Ciągniki te niekiedy wymagają już remontów silników, sprawdzamy zatem, ile kosztują zestawy naprawcze do C-360 i C-362.
Ze względu na dużą popularność popularnej “sześćdziesiątki” rynek części zamiennych jest dobrze rozwinięty. Ta, powiedzmy to wprost, jedna z legend polskiej wsi (pomijamy tutaj model 3P), napędzana była 4-cylindrowym silnikiem o oznaczeniu S-4003 o pojemności 3120 cm sześciennych i mocy 52 KM osiąganej przy 2200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy na poziomie 190 Nm dostępny był przy 1500 obr./min.
Małe zestawy naprawcze do C-360
Ceny zestawów naprawczych na jeden cylinder zawierające tuleję, tłok, komplet pierścieni, sworzeń tłoka, potrzebne o-ringi i segery wahają się od ok. 300 do ponad 400 zł. Niewiele ponad 300 zł zapłacimy za zestaw Andorii (1228 zł brutto za zestaw na cały silnik). Nieco więcej będą kosztowały zestawy Mahle – 325 zł/1300 zł/komplet czy zestawy sygnowane oryginalnym logiem Ursusa – odpowiednio ok. 340/1360 zł. Najwięcej przyjdzie nam zapłacić za zestaw dostarczany przez Zetora – odpowiednio 417/1668 zł brutto.
Duże zestawy naprawcze do C-360
Jeżeli potrzebujemy dużego zestawu naprawczego do C-360 z częściami sygnowanymi logiem Mahle lub Ursusa, zawierającego poza wspomnianymi elementami dodatkowo wał korbowy, korbowody, zestaw panewek, półpierścieni wału korbowego i uszczelek silnika, musimy liczyć się z wydatkiem rzędu 5,5 tys. zł, zaś jeżeli dodamy do tego kompletną głowicę x4, kwota wyniesie już ok. 8 tys. zł.
Da się taniej, ale czy lepiej?
Oczywiście znajdziemy też o wiele tańsze zestawy, które (w porównaniu do ww. zestawu nie zawierają wału korbowego i korbowodów, ale za to mają wtryski) kosztują ok. 2,5 tys. zł, jednak ich pochodzenie owiane jest mgiełką tajemnicy.
Komplet panewek głównych do C-360 to koszt zwykle od 170-180 do ok. 220 zł, a za pompę oleju trzeba zapłacić od ok. 300 do ok. 380 zł/szt. Duży rozstrzał cenowy występuje w przypadku głowic; za 1 szt. kompletną (sprężyny, zawory) zapłacimy od 300 zł do nawet ponad 600 w przypadku oryginału. Blok silnika to koszt rzędu 6-8 tys. złotych.
Remont kapitalny mojej 60-tki kosztował 18 tys. (Tylko silnik) Pozdrawiam