Gwiazda NBA – gwiazdą kampanii “Pij mleko, będziesz wielki”

0
814

Marcina Gortata, koszykarza NBA, od 18 stycznia br., możemy podziwiać w nowej odsłonie kampanii społecznej Pij mleko, będziesz wielki”. Sportowiec bezpłatnie udostępnił swój wizerunek, tak jak wcześniej zrobiło to wiele gwiazd (Kayah, Jagna Marczułajtis, Bogusław Linda, czy baśniowy Shrek), aby promować zdrowe nawyki żywieniowe. Akcja “Pij mleko, będziesz wielki” trwa nieprzerwanie od 2003 r. i, jak podkreślają twórcy: ma na celu uświadomienie dzieciom i ich rodzicom, jak ważne dla naszego rozwoju jest picie mleka i przeciwdziałanie osteoporozie.”

Autorytety z zakresu medycyny i dietetyki podkreślają, że to właśnie mleko jest najlepiej przyswajalnym i najłatwiej dostępnym źródłem wapnia.

Nie lada ciekawostką jest fakt, że kampania ta od lat skupia wokół zbożnego celu gwiazdy sportu, filmu oraz fachowców z branży reklamowej, którzy poświęcają swój czas całkowicie bezpłatnie. W ten sam sposób twórcy docierają do widzów: pozyskują miejsce jedynie w tych mediach, które udostępnią je za darmo. Spójne i przemyślane działania autorów kampanii przyniosły bardzo dobre rezultaty: jak do tej pory akcja ta jest najbardziej rozpoznawalną spośród wszystkich kampanii promujących mleko.

Organizacje mleczarskie nie włączyły się jak dotąd w realizację kampanii Pij mleko, będziesz wielki”. Powód? Zarówno KZSM, jak PIM oraz ZPPM, mają własną wizję promocji mleczarstwa. Organizacje, uprawnione w myśl ustawy z 22 maja 2009 r., do korzystania ze środków zgromadzonych na kontach Funduszu Promocji Mleka, mają zamiar ubiegać się o wsparcie na niemal wszystkie, wymienione w ustawie cele, z wyjątkiem reklamy telewizyjnej.

Chcielibyśmy reprezentować interesy polskiego mleczarstwa w gremiach międzynarodowych takich jak Europejskie Stowarzyszenie Mleczarskie (EDA) czy Stowarzyszenie Przemysłu Serów Topionych UE (ASSIFOTE) – mówi Robert Gasek ze Związku Polskich Przetwórców Mleka. W naszych planach ujęliśmy także m.in. edukację konsumencką, szkolenia oraz konferencje, a także pomoc branży w promocji polskiej oferty eksportowej – czy to poprzez udział w targach zagranicznych czy też organizację misji gospodarczych. Chcielibyśmy również zbadać przyczyny niskiego spożycia mleka i przetworów mlecznych w Polsce. Udział w imprezach branżowych oraz szkolenia dla branży ma również w planach Dyrektor Polskiej Izby Mleka, Pani Agnieszka Maliszewska.
Jak pokazuje przykład odnoszącej sukcesy akcji “Pij mleko, będziesz wielki” jedynie zorganizowana i dobrze przemyślana kampania medialna może przynieść branży mleczarskiej wymierne rezultaty.

Idea jednolitej kampanii reklamowej pozostaje nadal w sferze marzeń – organizacje uprawnione do korzystania np. z FPM nie są w stanie wypracować wspólnego stanowiska wobec promocji mleka i przetworów mlecznych (tak jak nie były w stanie porozumieć się w kwestii wyłonienia Komitetów Zarządzających). Jest zatem duża szansa, że rolnicze składki na Fundusz Promocji Mleka znów zostaną zmarnotrawione.