Rusza rządowy program wspierania współpracy polsko-chińskiej. Projekt Go China będzie rozwijać i inicjować działania, które przyciągną chińskich inwestorów nad Wisłę, a polskim firmom pomogą w ekspansji na rynek Państwa Środka. Ministerstwo Gospodarki przygotowało i zamierza wdrożyć kampanię działań promocyjnych p.n. Go China”. A jednym z instrumentów tych działań jest portal www.gochina.gov.pl“
Go China to polska odpowiedź na chińską strategię Go Global. Chiny to kraj nieograniczonych możliwości wciąż poszukujący partnerów i planujący wejście na rynki międzynarodowe. Polska musi wyjść naprzeciw tym zamierzeniom, aby znaleźć się wśród krajów odnoszących duże korzyści ze współpracy z rynkiem chińskim.
Go China to inicjatywa Ministerstwa Gospodarki, które we współpracy z innymi agendami rządowymi chce zaproponować wspólną, spójną strategię rozwoju współpracy z Chinami. W projekt zaangażowane będą polskie Wydziały Promocji, Handlu i Inwestycji w Szanghaju i Pekinie, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Sportu i Turystyki, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Agencja Rynku Rolnego.
Portal Go China stanowi część tej strategii mając na celu zebranie i uporządkowanie informacji dla przedsiębiorców na temat możliwości zaistnienia i współpracy na rynku chińskim. Bowiem wielu przedsiębiorców wskazywało na to, że informacji o Chinach jest dużo, lecz jest ona rozproszona i trudna do zebrania w jednym miejscu. Ta inicjatywa ma temu zaradzić.
Portal Go China to kompendium wiedzy o rynku chińskim – w tym szczególnym przypadku (oddalenie rynku, odmienność kulturowa) odpowiednia wiedza o potencjalnym partnerze i o tym jak prowadzić interesy w Chinach to połowa sukcesu.