Go China

Rusza rządowy program wspierania współpracy polsko-chińskiej. Projekt Go China będzie rozwijać i inicjować działania, które przyciągną chińskich inwestorów nad Wisłę, a polskim firmom pomogą w ekspansji na rynek Państwa Środka. Ministerstwo Gospodarki przygotowało i zamierza wdrożyć kampanię działań promocyjnych p.n. Go China”. A jednym z instrumentów tych działań jest portal www.gochina.gov.pl

Go China to polska odpowiedź na chińską strategię Go Global. Chiny to kraj nieograniczonych możliwości wciąż poszukujący partnerów i planujący wejście na rynki międzynarodowe. Polska musi wyjść naprzeciw tym zamierzeniom, aby znaleźć się wśród krajów odnoszących duże korzyści ze współpracy z rynkiem chińskim.

Go China to inicjatywa Ministerstwa Gospodarki, które we współpracy z innymi agendami rządowymi chce zaproponować wspólną, spójną strategię rozwoju współpracy z Chinami. W projekt zaangażowane będą polskie Wydziały Promocji, Handlu i Inwestycji w Szanghaju i Pekinie, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Sportu i Turystyki, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Agencja Rynku Rolnego.

Portal Go China stanowi część tej strategii mając na celu zebranie i uporządkowanie informacji dla przedsiębiorców na temat możliwości zaistnienia i współpracy na rynku chińskim. Bowiem wielu przedsiębiorców wskazywało na to, że informacji o Chinach jest dużo, lecz jest ona rozproszona i trudna do zebrania w jednym miejscu. Ta inicjatywa ma temu zaradzić.
Portal Go China to kompendium wiedzy o rynku chińskim – w tym szczególnym przypadku (oddalenie rynku, odmienność kulturowa) odpowiednia wiedza o potencjalnym partnerze i o tym jak prowadzić interesy w Chinach to połowa sukcesu.

Chiny – druga największa gospodarką na świecie, która jak przewiduje się, już w 2020 roku zastąpić ma na pierwszym miejscu Stany Zjednoczone. Największy eksporter i drugi największy światowy importer. Utrzymując przez wiele lat dwucyfrowy wzrost gospodarczy, Chiny stały się nie tylko największą fabryką świata, ale także ogromnym rynkiem dla rodzimej oraz zagranicznej produkcji. W tym czasie wielu mieszkańców Chin przeniosło się z terenów wiejskich do miast, podniosło kwalifikacje i poziom dochodów, tworząc podstawy prężnie rozwijającej się chińskiej klasy średniej. Już dzisiaj przeciętne miesięczne wynagrodzenie w chińskiej gospodarce wynosi ok. 1,5 tys. złotych, a produkt krajowy na jednego mieszkańca przekroczył poziom 7,5 tys. USD (w 2010). To dzięki tej transformacji, Państwo Środka przyciąga przedsiębiorców ogromnym potencjałem inwestycyjnym. Chiny są jednocześnie rynkiem bardzo wymagającym, gdzie staranne przygotowanie, znajomość lokalnych warunków oraz dostęp do aktualnych informacji, pełnią kluczową rolę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Please enter your name here
Please enter your comment!

Polityka Prywatności