reklama
Baner Rapool
reklama
Baner Yara
reklama
Baner Agroecopower
reklama
Baner Basf Desktop
reklama
Baner New Holland
reklama
Baner halvetic

Gdzie powstał Twój traktor? [Część 2]

W drugiej części artykułu kontynuujemy przegląd producentów i ich fabryk, co stanowić powinno dla wielu użytkowników ciekawą informację uzupełniającą wiedzę o posiadanych przez nich maszynach.

reklama
Baner Mandam

Ta część naszej wyprawy po fabrykach przybliży nam m.in. liderów obecnej sprzedaży ciągników w naszym kraju czyli firmy takie jak New Holland czy Kubota, których traktory są w posiadaniu wielu polskich rolników.

Kubota

reklama
Baner halvetic
reklama
Baner agrihandler

Ciągniki Kubota serii M7 są budowane w północnej Francji przy użyciu podzespołów z Japonii i Niemiec . Natomiast ciągniki serii M4002 i M5001 są budowane w Tsukuba niedaleko Tokio, a seria M-GX w Sakai, niedaleko Osaki, przy użyciu własnych silników, skrzyń biegów i kabin.

Landini

Komponenty są produkowane i montowane w trzech fabrykach Argo Tractors w północnych Włoszech, gdzie we własnym zakresie budowane są skrzynie biegów Powershift i CVT oraz osie przednie dla wszystkich modeli o mocy do 140 KM. Kompakty serii 2, ciągniki sadownicze Rex 3 i gąsienicowe Trekker są montowane w fabryce San Martino in Rio w pobliżu Modeny. Wersje platformowe Rex 4 są budowane w dedykowanej fabryce w pobliskiej Luzzarze.

Obydwa zakłady znajdują się niedaleko od fabryk kabin i centrali w Fabbrico, gdzie produkowana jest reszta asortymentu Landini. Obejmuje to flagową serię 7, w której zastosowano przekładnie Powershift i CVT firmy ZF.

Silniki do Landini 2 Series są dostarczane z fabryki Yanmar Biwa, na północny wschód od Osaki w Japonii, a do Rex 3F z Kohler Power w Reggio Emilia, 20 minut drogi od San Martino w Rio.

Silniki do wszystkich modeli Landini o mocy do 130 KM pochodzą z Deutz w Niemczech, podczas gdy fabryka FPT w Turynie dostarcza silniki do większych modeli 114-225 KM.

Massey Ferguson

Massey Ferguson posiada zakład w Beauvais we Francji. Fabryka w Beauvais w północnej Francji produkuje pięć serii od 5700 Dyna-4 do 8700 S Dyna-VT.

Produkcja kabin odbywa się w pobliskim zakładzie produkcyjnym, podczas gdy przekładnie Powershift Dyna-4 i Dyna-6 do wszystkich modeli są produkowane i montowane w ramach joint venture Gima z firmą Claas, która stanowi część głównego kompleksu fabrycznego.

Przekładnie bezstopniowe są sprowadzane z fabryki Agco w Marktoberdorf w Niemczech, a wszystkie silniki z Agco Power w Finlandii.

Ciągniki sadownicze MF 3700 są zlecane Grupie SDF, a kompakty MF 1500 i 1700 są dostarczane przez Iseki w Japonii.

McCormick

Wszystkie modele z gamy McCormick są produkowane w fabrykach Argo Tractors w Fabbrico i okolicach w regionie Reggio Emilia w północnych Włoszech. Przekładnie bezstopniowe VT-Drive dla modeli X8 i X7 są produkowane w zakładach ZF w Niemczech i Austrii, wraz z przekładniami Powershift P6-Drive w X7.

Własne skrzynie biegów Powershift firmy Argo są stosowane w modelach X4M do X6.4 o mocy 70-140 KM – plus opcja bezstopniowa VT-Drive w X6.4 – podczas gdy ciągniki sadownicze i do winnic są budowane w pobliskich fabrykach Luzzara i San Martino w Rio.

Kabiny do wszystkich ciągników McCormick pochodzą z własnego zakładu Argo w Fabbrico. Silniki o mocy od 114 do 310 KM są firmy FPT, podczas gdy wszystkie mniejsze modele otrzymują silniki Deutz (inną niż kompakty X2 napędzane Yanmarem).

New Holland

Z wyjątkiem dwóch najmniejszych ciągników z gamy NH, czyli modeli Boomer, wszystkie ciągniki New Holland są montowane w jednym z trzech zakładów.

Basildon w Essex to jedyny w Wielkiej Brytanii zakład produkcyjny ciągników na dużą skalę, w którym produkuje się modele T6, T7 i T7 HD na rynki światowe.

Wykorzystuje się skrzynie biegów wyprodukowane w fabryce CNH w Antwerpii w Belgii, w pełni wyposażone kabiny Horizon z Croix niedaleko Lille w północnej Francji oraz silniki FPT Industrial z Turynu w północno-zachodnich Włoszech.

Produkcja traktorów dużej mocy pochodzi ze Stanów Zjednoczonych. Modele T8 budowane na bazie Powershift i bezstopniowych przekładni CNH powstają w Racine, na północ od Chicago.

Z kolei seria T9 pochodzi z fabryki Fargo w Północnej Dakocie i wykorzystuje przekładnie Powershift firmy Univance powstające w Japonii oraz bezstopniowe przekładnie Auto Command z firmy ZF.

Firma CNH FPT Industrial wysyła do tych ciągników silniki Cursor ze swojego zakładu Bourbon-Lancy w środkowej Francji.

Fabryka Jesi w pobliżu włoskiego portu Ankona produkuje specjalistyczne ciągniki T4 (sadowniki i traktory do winnic), a także modele TD5 i T5 oraz przekładnie, które do nich wchodzą, podczas gdy silniki pochodzą z FPT w Turynie.

Produkcja kabin jest bardziej zróżnicowana – w przypadku T4 F/N/V oraz T5 Utility i Electro Command przeszklone ramy Cab Plus w Jesi są „ubierane” w fabryce ciągników.

Jednak w przypadku T5 Auto-Command ramy spawane w Croix idą do zakładu St Valentin w Austrii w celu przygotowania.

Kabiny do modeli TD5 są dostarczane z Yaris Kabin w Turcji, gdzie spółka joint venture CNH Türk Traktör buduje modele New Holland T4 i T4S napędzane silnikami FPT S8000.

Fabryka Wanju-gun firmy LS Mtron w Korei Południowej dostarcza z kolei najnowszej generacji miniciągniki Boomer.

Same

Podczas gdy nowa gama ciągników Same Dorado Natural 65-97 KM jest produkowana w fabryce Grupy SDF Bandirma w Turcji, reszta asortymentu pochodzi z głównej fabryki w Treviglio w północnych Włoszech.

Tam też produkowane są kabiny, skrzynie biegów, przednie osie i silniki, ale diesle Farmotion o mniejszej pojemności są wysyłane z indyjskiej fabryki SDF.

Solis

Ciągniki noszące markę eksportową Solis należącą do indyjskiej firmy International Tractors Limited (ITL) są produkowane w Hoshiarpur w Pendżabie, podobnie jak skrzynie biegów i silniki. Mniejsze kompaktowe modele są pozyskiwane w ramach partnerstwa z Yanmar of Japan.

TYM

Ciągniki firmy Tong Yang Moolsan (TYM) z Korei Południowej są produkowane w fabryce firmy Jeonbuk w mieście Iksan.

W różnych modelach stosowane są silniki Doosan i Daedong z Korei Południowej, silniki Deutz z Niemiec oraz produkowane w Wielkiej Brytanii silniki Perkins.

Valtra

Wszystkie główne produkty fińskiej marki, obejmujące serie A, N i T, są produkowane w fabryce Suolahti na południu kraju, z wyjątkiem flagowej serii S4 produkowanej w zakładzie Massey Ferguson w Beauvais.

Zintegrowany zakład w Suolahti obejmuje produkcję i montaż kompletnych skrzyń biegów Powershift i CVT dla modeli N i T.

Ciągniki Valtra serii A wykorzystują mechaniczne skrzynie biegów 12×12 z fabryki w Changzhou w Chinach oraz przekładnie Powershift HiTech 4 z Gima w Beauvais.

Silniki są również budowane lokalnie, w fabryce Linnavuori na południowy zachód od fabryki traktorów, a kabiny do modeli zbudowanych przez Suolahti są montowane w Yliharma, na północnym zachodzie.

Versatile

Główna fabryka Buhler Industries w Winnipeg w Manitobie w Kanadzie buduje duże ciągniki przegubowe z napędem na cztery koła i Delta Track, wykorzystując przekładnie Powershift z zakładu Caterpillar w Peoria w USA i silniki Cummins X15 z Jamestown w stanie Nowy Jork.

Zetor

Większość ciągników z gamy Zetor jest tradycyjnie budowana w fabryce firmy w Brnie w Czechach, wraz z silnikami i skrzyniami biegów.

Modele powstające od A do Z w Czechach to jeszcze ciągniki Proxima i Forterra, jednak w związku ze zmianą norm od III kwartału do tych ciągników montowane będą już silniki zewnętrznych producentów.  W przypadku modeli Major i Crystal montowane są silniki Deutz z Niemiec. Natomiast mające 43-49 KM traktory Utilix mają silniki Perkinsa, a mający 68 KM Hortus z silnikiem Deutz pochodzi z fabryki TYM w Korei Południowej.

Zobacz także:

Gdzie powstał Twój traktor? [Część 1]

reklama
Baner Bayer Dekalb

ZOSTAW KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Przeczytaj także

None found

Najpopularniejsze artykuły

None found

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)
INNE ARTYKUŁY AUTORA




NAJNOWSZE WIADOMOŚCI