reklama
Baner Rapool
reklama
Baner Yara
reklama
Baner Agroecopower
reklama
Baner Basf Desktop
reklama
Baner New Holland
reklama
Baner halvetic

Gdzie powstał Twój traktor? [Część 1]

Tym nieco przewrotnym tytułem chcemy zachęcić do zapoznania się z miejscami w których najpopularniejsze marki obecne na naszym rynku wytwarzają swoje ciągniki.

reklama
Baner Mandam

W dzisiejszych czasach cięcia kosztów i szukania oszczędności wiele marek, które dawniej związane były tylko z krajem w którym powstały, rozlokowuje swoją produkcję po całym świecie. Poniżej przedstawimy pierwszą z dwóch części naszego artykułu w którym pokażemy gdzie produkują najważniejsze marki na świecie.

Należy jednak zdawać sobie sprawę z tego, że często nie są to produkty od A do Z danej marki, gdyż w wielu przypadkach producenci ciągników pozyskują główne komponenty od niezależnych dostawców, takich jak Carraro, Cummins, Dana, Deutz, FPT Industrial, Perkins i ZF oraz lokalnych dostawców kabin.

reklama
Baner halvetic
reklama
Baner agrihandler

Armatrak

Niezbyt co prawda znany na naszym rynku producent jest jedną z bardziej liczących się marek na świecie. Ciągniki dostarczane pod marką eksportową Armatrac tureckiego producenta Erkunt Traktör Sanayi są montowane w mieście Sincan, na obrzeżach stolicy Turcji, Ankary.

Firma, należąca od 2017 r. do indyjskiej grupy Mahindra, pozyskuje skrzynie biegów od Carraro Group, która ma fabryki we Włoszech, Indiach i Chinach, oraz silniki od Deutz w Kolonii w Niemczech i Perkins w Peterborough.

Belarus

Ten producent posiada zintegrowany kompleks fabryk produkujących silniki, skrzynie biegów i kabiny, które dostarczane są do własnej fabryki co czyni z niego światowy ewenement, który tylko w niewielkiej część uzależniony jest od dostawców zewnętrznych.

Branson

Branson jest marką eksportową Kukje Machinery Company, a traktory są budowane w Okcheon-gun, mieście w środkowej Korei Południowej. Kukje jest natomiast własnością Tong Yang Moolsan (TYM) od 2016 roku.

Case-IH

Wszystkie ciągniki Case-IH o mocach powyżej 300 KM są produkowane w Stanach Zjednoczonych. Magnum jest montowany w Racine w stanie Wisconsin, na zachodnim brzegu jeziora Michigan, przy użyciu zbudowanych tam również przekładni CNH Powershift i bezstopniowych oraz osi przednich z gamy Dana Spicer.

Z kolei traktory Steiger i Quadtrac pochodzą z Fargo w Północnej Dakocie. Są one wyposażone w jednostki Powershift firmy Univance z Japonii oraz CVT ZF z gamy Eccom zbudowane w Passau w południowo-wschodnich Niemczech oraz w mieście Steyr w Austrii.

Wszystkie te ciągniki  są napędzane silnikami Cursor z zakładu FPT Industrial w Bourbon-Lancy w środkowej Francji.

Z kolei montaż ciągników Case-IH o mocach poniżej 300 Km odbywa się w zakładzie CNH w St Valentin w pobliżu Steyr w Austrii

Fabryka w St Valentin w północnej Austrii montuje wszystkie ciągniki Luxxum (dawniej Farmall Pro), Vestrum, Maxxum, Puma i Optum, wykorzystując przekładnie z zakładu CNH w Antwerpii w Belgii i silniki FPT z Turynu w północno-zachodnich Włoszech.

Fabryka CNH w Jesi w pobliżu Ancony na wschodnim wybrzeżu Włoch jest miejscem produkcji większości mniejszych ciągników z gamy Case, w tym np. modeli Farmall C.

Ale produkcja prostszych ciągników Farmall A jest wspólna dla Jesi (85A do 115A) i spółki joint venture CNH Türk Traktör w Ankarze w Turcji, która produkuje również silnik FPT S8000, który je napędza. Wszystkie jednostki napędowe F5C i NEF stosowane w innych modelach pochodzą z fabryki FPT w Turynie.

Claas

Fabryka Le Mans we Francji, przejęta w ramach działalności Renault Agriculture w 2003 roku, pozostaje głównym miejscem produkcji ciągników Claas. Jedynym wyjątkiem jest flagowy Xerion budowany w centrali firmy Harsewinkel w Claas.

Ten najmocniejszy ciągnik w ofercie firmy moc czerpie z terenowych wersji silników Daimler OM marki Mercedes-Benz, przygotowanych przez MTU, oddział Rolls-Royce Power Systems, w Friedrichshafen, w północno-zachodnich Niemczech.

Wszystkie ciągniki Arion i Axion są wyposażone w przekładnie Powershift powstającymi w joint venture Gima z Agco w Beauvais w północnej Francji.

Natomiast przekładnie bezstopniowe CMatic do Arion 500 pochodzą z Claas Industrietechnik w Paderborn w Niemczech, a większe modele z niemieckich i austriackich zakładów ZF Friedrichshafen.

Z kolei osie przednie pochodzą z fabryk Carraro i Dana we Włoszech.

Innym producentem dostarczającym podzespoły jest FPT Industrial, który dostarcza silniki do modeli Arion 400 oraz Axion 800 i 900, podczas gdy zakład John Deere w Saran we Francji dostarcza silniki dla ciągników Arion 500 i 600.

Claas zleca natomiast produkcję bardziej specjalistycznych ciągników jak np. modele sadownicze Nexos i modele rolnicze Elios firmie Agritalia należącej do Grupy Carraro w Rovigo w północno-wschodnich Włoszech.

Deutz-Fahr

Wszystkie ciągniki Deutz-Fahr z serii 6, 7 i 9 – od 126 KM do 336 KM – są budowane w nowej fabryce w Lauingen, 100 kml na północny zachód od Monachium w południowych Niemczech.

Silniki Diesla pochodzą z fabryki w Kolonii od niezależnego producenta silników Deutz. Przekładnie Powershift i CVT do ciągników od modeli serii 6 RCShift w górę są dostarczane przez SDF.

Modele Powershift mają przekładnie zbudowane w fabryce Grupy SDF w Treviglio w północnych Włoszech. Tam też budowane są osie przednie. Treviglio produkuje również większość mniejszych ciągników Deutz-Fahr, serię 5 Ecoline i TTV oraz serię 5G. Małe ciągniki serii 3 powstają natomiast w Polsce w Jackowie.

Ale modele „ekonomiczne” 5D Keyline pochodzą z nowo zmodernizowanej fabryki Bandirma w północno-zachodniej Turcji. Z kolei seria 4E powstaje w Indiach.

Oprócz ciągników serii 5 napędzanych silnikami Deutz o mocy 110-126 KM, wszystkie produkty zbudowane przez Treviglio mają silniki SDF Farmotion montowane w fabryce koncernu w Indiach.

Fendt

Produkcja ciągników Fendt jest skoncentrowana w bawarskim mieście Marktoberdorf w południowych Niemczech, razem z przekładniami bezstopniowymi Vario, które do nich wchodzą. Kabiny są dostarczane z Asbach-Bäumenheim.

Kabiny i skrzynie biegów do gąsienicowego ciągnika Fendt 900 MT Vario są wysyłane do zakładu firmy Agco w Jackson w stanie Minnesota w USA. Tu również buduje się wersje Challengera na rynek północnoamerykański, ale większy 1100 MT ma lokalnie zbudowaną kabinę i przekładnię Powershift z fabryki Caterpillar w Peoria w stanie Illinois.

Osie przednie z gamy Dana Spicer produkowane we Włoszech obejmują obudowę centralną i niezależne wahacze zawieszenia w modelach 900 i 1000 Vario.

Pozyskiwanie silników przez firmę Fendt jest dość zróżnicowane — maszyny gąsienicowe i ciągniki 200/300 Vario wykorzystują silniki Agco Power z Finlandii.

Ciągniki Fendt 900 i 1000 Vario są wyposażone w silniki wysokoprężne z nowo utworzonej jednostki MAN Engines firmy MAN Truck & Bus w Norymberdze w południowych Niemczech.

Iseki

Ciągniki Iseki TG6 Series i inne modele z oferty japońskiego producenta są budowane w Matsuyama na południowej japońskiej wyspie Shikoku.

JCB

Linie produkcyjne dla dwóch serii ciągników Fastrac JCB znajdują się obok ładowarek kołowych w pobliżu Cheadle w Staffordshire. Silniki Agco Power i przekładnie z fabryki Fendt w Marktoberdorf są instalowane jako część modułowego układu napędowego.

Osie do Fastrac 4000 są budowane przez JCB Transmissions w Wrexham w północnej Walii, a specjalnie zbudowane osie do Fastrac 8000 są wysyłane z zakładu Dana w Graziano we Włoszech.

Obie serie mają wykonane na zamówienie podwozie wyprodukowane przez GKN Wheels & Structures w Telford w Shropshire, podczas gdy kabiny są produkowane przez JCB Cab Systems w nowej fabryce w pobliżu Uttoxeter w Staffordshire.

John Deere

W większości produkcja ciągników John Deere jest podzielona na dwie lokalizacje – jedną w Niemczech i jedną w USA.

Wszystkie ciągniki z serii 7R, 8R i przegubowych 9R pochodzą z głównej fabryki firmy John Deere w Waterloo w stanie Iowa. Większość korzysta z diesli z pobliskiej fabryki silników Deere, ale najmocniejszy 9R i jego pochodne są napędzane 14,9-litrowym silnikiem z fabryki Jamestown w Cummins w Lakewood w stanie Nowy Jork.

W Europie zakład JD w Mannheim w południowo-zachodnich Niemczech montuje wszystkie ciągniki serii 5R, 6M i 6R, aż do największego modelu 6250R, przy czym kabiny są dostarczane z Bruchsal, a silniki z Saran, niedaleko Orlean we Francji.

Historycznie, większe ciągniki serii 6 (170 KM-250 KM) były również produkowane w Waterloo na rynek amerykański, ale ten układ dobiega końca, co oznacza, że ​​Mannheim będzie teraz produkować wszystkie modele 6R do globalnej sprzedaży.

Ciągniki do sadów i winnic z serii 5G są produkowane przez fabrykę Carraro Group Agritalia w Rovigo we Włoszech.

Kioti

Traktory stanowiące eksportową markę Kioti firmy Daedong Industries są montowane wraz z silnikami o mocy do 73 KM w Dalseong-gun w pobliżu Daegu, w południowo-wschodniej Korei Południowej. Natomiast silniki o mocy powyżej 100 KM pochodzą ze stosunkowo nowego zakładu Doosan Infracore w portowym mieście Incheon.

Zobacz także: 

Gdzie powstał Twój traktor? [Część 2]

reklama
Baner Bayer Dekalb

ZOSTAW KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Przeczytaj także

None found

Najpopularniejsze artykuły

None found

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)
INNE ARTYKUŁY AUTORA




NAJNOWSZE WIADOMOŚCI