Fendt kończy produkcję serii 700 Vario Gen6 – Niemieccy rolnicy w szoku już dzwonią do dealerów

Czy ciągnik może mieć fanów jak gwiazda rocka? W przypadku Fendta – jak najbardziej. I nic dziwnego, że gdy w wielkanocnym newsletterze producent z Marktoberdorfu napisał: „Legenda żegna się”, wielu rolników chwyciło się za serce, a niektórzy podobno nawet od razu za telefon do dealera.

reklama
Baner Amazone

Fendt ogłosił zakończenie produkcji jednej z najbardziej rozpoznawalnych i lubianych serii traktorów – 700 Vario Gen6. A tak konkretnie, chodzi o modele produkowane od 2020 roku, z których największą furorę zrobił 724 Vario Gen6.

Nie bez powodu 724-ka była najlepiej sprzedającym się ciągnikiem w Niemczech przez cztery lata z rzędu: od 2020 do 2023. Taki wynik to nie przypadek, tylko efekt udanej inżynierii i jeszcze lepszego marketingu.

reklama
Baner Kioti

Ale wszystko co dobre, kiedyś się kończy. W 2024 roku na scenę wjechał następca – 728 Vario Gen7 – i jak to z młodszymi bywa, jest większy, mocniejszy i… trochę droższy.

Co dalej z mniejszymi braćmi?

Nie wszystkie „siedemsetki” Gen6 doczekały się następców w nowej generacji. Modele 714, 716 i 718 – czyli te bardziej kompaktowe – wciąż występują tylko w wersji Gen6. Fendt nie zdecydował się jeszcze na ich przeniesienie do Gen7, a część ich obowiązków ma teraz przejąć seria 600 Vario, która nieco wchodzi im w paradę.

Czy to znaczy, że te modele znikną całkiem? Spokojnie – jeszcze nie

Jak donosi sam producent, Fendt 700 Vario Gen6 ma pozostać w sprzedaży „dość długo”, a konkretniej – najprawdopodobniej do początku 2026 roku. Dla fanów tej serii to ostatni dzwonek, żeby złapać jedną z ostatnich sztuk prosto z linii produkcyjnej, a jak się okazuje, może to być też ostatnia okazja, żeby mieć klasycznego Fendta „z prawdziwego zdarzenia”.

Dla kogo jeszcze 700-tka?

Produkcję serii 700 Vario Gen6 rozpoczęto w 2020 roku. W skład wchodziło sześć modeli – od 144 do 237 KM. Królem sprzedaży szybko został Fendt 724 Vario Gen6, który przez cztery lata z rzędu (2020–2023) był najczęściej kupowanym ciągnikiem w Niemczech.

To nie był przypadek. Ciągnik dobrze nadawał się zarówno do pracy w polu, jak i do transportu, tak, że rolnicy nie chcieli z niego wysiadać – chyba że na obiad. Fendt zapowiada, że modele Gen6 będą dostępne jeszcze do początku 2026 roku, ale trzeba się liczyć z tym, że ilość sztuk będzie coraz bardziej ograniczona.

No cóż, legenda powoli się żegna. Ale robi to z klasą, zostawiając po sobie historię sprzedażowego sukcesu i wielu zadowolonych użytkowników w polu. A dla tych, co myślą o zakupie – to ostatni moment, żeby wskoczyć do klasycznej „siedemsetki”, zanim stanie się eksponatem na zlotach zabytkowych ciągników… za jakieś 30 lat.

reklama
baner SDF
reklama
Baner podcasty

ZOSTAW KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Przeczytaj także

None found

Najpopularniejsze artykuły

None found

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)
INNE ARTYKUŁY AUTORA




NAJNOWSZE WIADOMOŚCI