Ubiegły tydzień w Hanowerze upłynął pod znakiem targów EuroTier – jednej z największych na świecie imprez związanych z produkcją zwierzęcą. 4 dni, ponad 2360 wystawców z 49 państw, 41 polskich firm biorących udział, 270 nowości – to tylko część faktów, które świadczą o randze imprezy.
W dniach 11-14 listopada w Hanowerze odbyły się, organizowane co dwa lata, targi EuroTier. Jak podkreślają organizatorzy, są one jednoznacznie największym rynkiem nowości w dziedzinie techniki procesów przetwórczych, środków obrotowych, zarządzania i oprogramowania, a także budowy i wyposażenia hal i budynków inwentarskich dla całej branży profesjonalnej hodowli zwierząt. Brzmi poważnie. A co to oznacza w praktyce?
Targi to okazja dla firm do zaprezentowania swojej oferty i, przede wszystkim, nowości produktowych. Najbardziej innowacyjne ze zgłoszonych nowości zostały nagrodzone złotymi i srebrnymi medalami. Jest to prestiżowa nagroda dla produktów, które zdecydowanie wyróżniają się na tle konkurencji, ułatwiając i unowocześniając pracę w gospodarstwie.
Podczas targów EuroTier, firmy z branży mają możliwość zaprezentowania swojej oferty, nowości, nawiązania kontaktów biznesowych, i, przede wszystkim, znalezienia nowych klientów. Ci, którzy w tym roku pojawili się po raz pierwszy, podkreślali wielkość imprezy oraz możliwość nawiązania kontaktów i zaprezentowania oferty klientom z tak odległych zakątków, jak chociażby Wybrzeże Kości Słoniowej. Z kolei ci, którzy na targach pojawili się już po raz kolejny, zwrócili uwagę na fakt, że z roku na rok impreza zyskuje coraz większy prestiż, a uczestnictwo w niej uważają za niezbędne. Co ciekawe, wielu podkreślało, że nie zawsze nawiązane podczas wydarzenia kontakty procentują od razu – zdarza się, że dopiero po kilku latach firmy nawiązują współpracę. Wszyscy jednak zgodnie zaznaczają, że targi EuroTier są ogromną szansą na znalezienie nowych rynków eksportowych. Ale, jak to w takich sytuacjach bywa, co z tą szansą zrobią, zależy tylko od nich.
Może właśnie z tego powodu, prawie połowa wystawców (49%) uczestniczących w EuroTier pochodzi z zagranicy. Przede wszystkim przyjechały tu firmy z Niderlandów (186), Francji (136), Chin (116), Włoch (94), Danii (77) i Hiszpanii (64). Polska uplasowała się na 11. miejscu – do Hanoweru przyjechało 41 naszych rodzimych firm.
Były to:
Agripak Sp. z o.o. Sp. k.
AGRO-PROMES
Firma Wielobranzowa AGROCOM Jaroslaw Rogala
Agrod s.c.
Przedsiebiorstwo ARKOP Sp. z o.o.
AVITA
"BIN" Sp. z o.o.
BIOFAKTOR Sp. z o.o.
BIOWET DRWALEW
Blattin Polska Sp. z o.o.
Borga sp. z o.o.
DLG AgroFood Sp.z o.o.
DRAMINSKI S.A.
ETOS Czeslaw Szymendera
Farmwet Sp. z o.o. Sp.k.
FEERUM S.A.
Zaklad Wyrobow Gumowych GENES Sp. z o.o. Sp.k.
Geyer & Hosaja
INTERMAG Sp. z o.o.
JFarm
Firma Kolaszewski
Zaklad Produkcji Obuwia LEMIGO
Master Climate Solutions
MICHAL – Zaklad Produkcyjno Uslugowo Handlowy
M.S. – TRONIK
Mechanika Nawrocki Sp. z o.o.
OVER GROUP
POLANES Serwis-Centrum Ltd.
Polfeed Sp. z o.o. S.K.A.
Polish Federation of Cattle Breeders and Dairy Farmers
Polmass S.A.
POLnet Sp. z o.o. i Wspólnicy
PRAEFA Sp. z o.o.
PROFEED – Herbal Supplements
Provitim Sp. z o.o.
SIB – Spoldzielnia Inwestycji i Budownictwa w Lowiczu
VETOS-FARMA Ltd.
PPH VIT-TRA
Wesstron Sp.z o.o.
Zaklady Metalowe w Przysiekach Sp. z o.o.
O nowościach zaprezentowanych na targach napiszemy już wkrótce, teraz zapraszamy na wideorelację i wrażenia przedstawicieli polskich firm z targów EuroTier poniżej.
firma ARKOP
Józef Gręda, JFarm
Agro-Promes
Over Group
Hubert Kardasz, dyrektor generalny Intermag
Bogusław Chodorowski, Senior Area Manager Dramiński