Brazylijski eksport wieprzowiny (świeżej i przetworzonej) odnotował w lutym 20,3-procentowy wzrost, osiągając 81 100 ton w porównaniu do 67 400 ton zarejestrowanych w tym samym okresie w 2020 roku. Przychody ze sprzedaży w lutym wyniosły 185,7 mln USD, o 19,9% więcej niż w drugim miesiącu 2020 roku, kiedy sprzedaż osiągnęła 154,9 mln USD.
W pierwszych dwóch miesiącach tego roku brazylijski eksport wieprzowiny osiągnął 144 200 ton, co oznacza wzrost o 6,12% rok do roku, kiedy wyeksportowano 135 900 ton. Przychody za pierwsze dwa miesiące 2021 r. Wyniosły 332,3 mln USD, o 4,1% więcej niż w 2020 r., 319,1 mln USD.
Głównym rynkiem były Chiny, 41 600 ton w lutym, o 34% więcej niż zanotowano w tym samym okresie w 2020 roku. Na uwagę zasługuje również sprzedaż do Chile, 4500 ton (+73,5%), Angoli, 3400 ton (+ 7,4%), Singapuru, 3300 ton (+ 43,8%) i Argentyny, 2000 ton (+ 15%).
– Oprócz wysokiego popytu na rynkach azjatyckich, w tym miesiącu odnotowaliśmy znaczny wzrost sprzedaży w Ameryce Południowej, z dodatnim saldem praktycznie we wszystkich lokalizacjach w regionie – ocenia Luís Rua, dyrektor rynków w ABPA, jednego ze stowarzyszeń zajmujących się m.in. analizą rynku wieprzowiny.
Rynek chiński znów staje się atrakcyjnym rynkiem zbytu; na drodze planu odbudowy produkcji wieprzowiny w tym kraju staje wzrost zachorowań zwierząt na ASF z powodu nielegalnie rozprowadzanej szczepionki.