fbpx

Europa proponuje dzieciom dietę na bazie owoców i zabawy

Brzoskwinie i nektarynki to pierwsi pomocnicy Pana Fruitness – superbohatera w walce przeciwko otyłości u dzieci.

(13 lipca 2006) Za kilka dni rozpoczyna się pierwsza kampania Pana Fruitness, superbohatera i maskotki programu, będąca częścią wieloletniej inicjatywy Owoc zabawką dla dzieci”. Projekt, zgodnie z inicjatywą Unii Europejskiej w sprawie promowania zdrowego sposobu odżywiania się, przewiduje działania promujące informacje na temat jakości żywieniowych oraz bezpieczeństwa owoców. Korzyści w zapobieganiu otyłości u dzieci oraz w profilaktyce chorób przewlekłych związanych z nieprawidłową dietą, jakie niesie ze sobą odżywianie się na bazie owoców, stanowią główne przesłanie projektu.
Pierwszą bronią, w jaką uzbroi się nasz superbohater w zielonym kostiumie broniący swoich małych przyjaciół jest koszyk pełen brzoskwiń i nektarynek – najbardziej lubianych i najczęściej spożywanych owoców w Europie. Docenia się ich właściwości organoleptyczne oraz wysokie walory odżywcze, dzięki którym są one najodpowiedniejsze na gorące letnie miesiące.
Kampania informacyjna będzie skierowana do najmłodszych w Polsce, Austrii, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Niemczech, a jej koszty, szacowane na łączną kwotę 4 milionów euro i rozłożone na trzy lata, zostaną pokryte przez Komisję Europejską, włoską Agencję Finansowania Rolnictwa (Agea) oraz włoskie Centrum Owocowo-Warzywne (CSO). Kampania zakłada serię konkretnych i zintegrowanych działań promujących spożywanie unijnych produktów owocowych poprzez informowanie o wysokich wartościach odżywczych owoców, ich bezpieczeństwie oraz walorach zdrowotnych. Działania będą prowadzone we współpracy z innymi agendami i instytucjami.
Chcemy przekazywać wiadomości na temat owoców w sposób podkreślający przyjemność, zabawę i radość, jaką dają podczas spożywania, więc będziemy unikać języka, który przywołuje negatywne odczucia i myśli. Pragniemy, aby wizerunek owoców w umysłach dzieci i młodzieży był jak najbardziej pozytywny. Przedstawimy owoc, jako ten artykuł spożywczy, który posiada nie tylko wysoką zawartość substancji bezpiecznych dla zdrowia, lecz również dla zabawy i przyjemności.
Spotkanie z Panem Fruitness odbywać się będzie w punktach sprzedaży dużych dystrybutorów w krajach docelowych. Będą tam dostępni moderatorzy, którzy będą rozdawać materiały informacyjne. Na jesień przewidziano realizację kilku gier wideo przedstawiających przygody Pana Fruitness – superbohatera i przyjaciela owoców. Gra będzie rozprowadzana na płytach cd rom w punktach sprzedaży, a także będzie można ją pobrać ze strony www.fruitness.eu.
Po okresie letnim, działania informacyjne w supermarketach będą kontynuowane, a dotyczyć będą gruszek i kiwi.”

McHale - baner - kwiecień 2024
Axial Syngenta baner
Baner webinarium konopie
POZ 2024 - baner

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.