Jednym z najpopularniejszych ciągników Valtry jest Seria A. Aktualnie oferowana z udoskonalonymi silnikami przyjaznymi dla środowiska i gwarantującymi wysoką sprawność i czyste spalanie. Główne cechy ciągników Serii A nie uległy zmianie, za wyjątkiem silnika, w którym zastosowano nowe rozwiązania, by spełnić wymagania normy emisji spalin Euro3. N
Nowe silniki wyposażone są w chłodnicę międzystopniową powietrze – powietrze (Intercooler) oraz nowy osiowy filtr powietrza o znacznie mniejszych rozmiarach i większej efektywności niż w poprzednich modelach. Seria A na pierwszy rzut oka wygląda tak samo, ale wiele zmieniono w silniku.” Powiedział Ari Leppiniemi, Manager Projektu odpowiedzialny za nową Serię A.
Chłodnica międzystopniowa umieszczona jest nad chłodnicą silnika, dzięki czemu obie chłodnice są niezależnie schładzane bezpośrednim strumieniem świeżego powietrza, przy jednoczesnym obniżeniu oporów przepływu.
Ciekawą nowością pośród opcji dodatkowego wyposażenia jest podłokietnik z zainstalowaną dźwignią wielofunkcyjną – joystickiem, pozwalającym na elektrohydrauliczne sterowanie ładowaczem czołowym- podobnie jak w Serii N i T.
Układ paliwowy w ciągnikach Serii A nadal pozostaje mechaniczny (tradycyjna, rotacyjna pompa wtryskowa), a oferowane moce ulegają nieznacznym zmianom. Model A72 ma 74 konie mechaniczne, A82 – 88, a A92 – 101 KM (wg ISO 14396). Zmienia się także oznaczenie modeli.
” A72 wyposażony jest w silnik trzycylindrowy, natomiast A82 i A92 – w silniki czterocylindrowe, wszystkie z turbodoładowaniem. Nazwa Serii A pozostaje niezmieniona. Pierwsza cyfra występująca po literze A określa moc silnika wyrażoną w dziesiątkach koni mechanicznych (według DIN), natomiast ostatnia cyfra “2” oznacza drugą generację Serii.” Wyjaśnia Leppiniemi.
Jednym z założeń modernizacji ciągników było utrzymanie niskich kosztów. W ten sposób, w dobie ciągle rosnących wymagań dotyczących emisji spalin, ciągniki Valtra Serii A mogą służyć rolnikom jako proste, nieskomplikowane i niezawodne.
opr. MS
Wrp.pl
źródło: Valtra
“