EfficientPower – niższe zużycie paliwa – wyższe osiągi

0
416

Począwszy od roku 2011 – dla wszystkich serii ciągników o mocy od 130 do 600 KM – CASE IH wprowadza nowy system EfficientPower. Ideą przewodnią jest zastosowanie szerokiej gamy technologii, zwłaszcza w systemie napędu i sterowania, w celu poprawienia wydajności, komfortu, a przez to w celu zasadniczego podwyższenia efektywności ekonomicznej ciągników.”””

Nowością techniczną, opracowaną w ramach technologii EfficientPower, jest nowatorski system oczyszczania spalin oparty na SCR – selektywnej redukcji katalitycznej. Jest on zainstalowany w postaci zwartego podzespołu pomiędzy silnikiem a wylotem.
System oczyszczania spalin jest technologicznym opracowaniem powstałym we współpracy z Fiat Power Train Technologies.
W katalizatorze tlenki azotu przekształcane są w azot i parę wodną. Do przeprowadzenia tej reakcji chemicznej stosuje się AdBlue, nietoksyczną, wolną od sadzy mieszaninę syntetycznie wytworzonego mocznika i zdemineralizowanej wody.

System oferuje szereg korzyści dla praktycznej eksploatacji. Zoptymalizowane procesy spalania sprawiają, że olej silnikowy dłużej zachowuje odpowiednie własności fizyczne. W rezultacie uzyskuje się zmniejszenie nakładów na konserwację i skrócenie okresów unieruchomienia ciągnika.
System SCR działa automatycznie i niezawodnie, niezależnie od jakości paliwa. Użytkownik zapewnia jedynie regularne napełnianie zbiornika roztworem mocznika (AdBlue). Wstępne analizy ekonomiczne wskazują, że pomimo dodatkowego kosztu związanego z dopełnianiem AdBlue, zapotrzebowanie na paliwo istotnie zmniejsza się. Na każde euro wydane na AdBlue, możliwe jest zaoszczędzenie nawet siedmiu euro na paliwie.

Moc silnika we wszystkich ciągnikach wyposażonych w EfficientPower jest większa niż w modelach wcześniejszych. Oznaczenia ciągników również dostosowano do nowego roku modelowego. Na przykład, porównując ciągnik Puma CVX 225 z nowym modelem Puma CVX 230, moc maksymalna wzrosła z 251 KM do 269 KM, to jest o ponad siedem procent. Jednocześnie maksymalny moment obrotowy zwiększył się z 1,025 Newton-metrów (Nm) do 1,160 Nm, to znaczy o trzynaście procent.

Kolejnym elementem systemu EfficientPower jest automatyczne zarządzanie wydajnością – automatic productivity management (APM). Jest to system magistralny, kompatybilny z ISO (CAN-BUS), który wiąże w sieć silnik, przekładnię i elementy obsługowe w komorze napędowej. Dostosowuje on także prędkość obrotową silnika do przełożenia przekładni przy żądanej szybkości.
APM automatycznie znajduje właściwą strategię dla każdej sytuacji.

CASE IH wprowadza zatem po raz pierwszy we wszystkich ciągnikach o mocy od 100 do 600 KM identyczną koncepcję obsługi w komorze napędowej. Elementem centralnym jest najnowszej generacji sterownik Multicontroller. Za pomocą podłokietnika ze sterownikiem Multicontroller, kierowca steruje jedną ręką wszystkimi ważnymi funkcjami, jak np. zmiana biegów, zmiana kierunku, prędkość obrotowa silnika czy zarządzanie jazdą na uwrociach.

Intuicyjny panel sterowania – Intuitive Control Panel (ICP) wbudowano w podłokietnik. Jest to idealne uzupełnienie obsługi za pomocą sterownika Multicontroller. Kilka przycisków odnoszących się do rozmaitych funkcji ciągnika zapewnia łatwą obsługę. Przyciski są logicznie rozmieszczone wokół schematu ciągnika, dzięki czemu nawet niedoświadczonemu kierowcy wskazują intuicyjnie
kroki prawidłowej obsługi. Koncepcja obsługi obejmuje też oprzyrządowanie ciągnika. W kolumnie A wbudowano wyświetlacze dla wszystkich ważnych funkcji ciągnika.

Kolejnym aspektem jest system rolnictwa precyzyjnego. Dzięki monitorom AFS, można sterować systemem automatycznego naprowadzania AccuGuide TM z rejestracją danych, oraz jednostkami osprzętu kompatybilnego ze standardem ISOBUS.

Szczegóły na www.caseih.com