reklama
baner KUHN
reklama
Baner Yara
reklama
Baner Agroecopower
reklama
baner BASF
reklama

Ciągnik DST-Ural FT-7, czyli rosyjski Fendt Vario MT ujrzał światło dzienne. Co o nim wiemy?

Jakiś czas temu media obiega informacja na temat prac nad ciągnikiem mającym być rosyjską odpowiedzią na Fendta Vario MT. Teraz wizja ta się zmaterializowała; na oficjalnej stronie DST-Ural pojawił się ciągnik MT-7 konstrukcją przypominający niemieckiego konkurenta. Co o nim wiemy?

reklama
Baner Osadkowski
reklama
baner stihl

Działający od 1998 roku DS-Ural to firma znana przede wszystkim z produkcji ciężkiego sprzętu służącego głównie w przemyśle wydobywczym, jednak w jej portfolio znajdziemy także segment “agro”, a w nim dużą ładowarkę kołową L430 czy ładowarkę teleskopową TL41-7 różniąca się od swojej przemysłowej wersji (jak to często bywa) zaledwie kolorem. Do tej grupy dołącza właśnie konstrukcja dość niezwykła; oparty na dwóch wózkach gąsienicowych ciągnik FT-7 o masie 19 t.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Завод ДСТ-УРАЛ (@dst_ural)

412 koni ze starego dobrego JaMZ-a

Taki ruch właściwie nie powinien dziwić; obciążonej sankcjami rosyjskiej gospodarce potrzebne są przecież ciągniki, które obsłużą wielkoobszarowe gospodarstwa rolne. W tę koncepcję zdecydowanie wpisuje się nowy produkt. Ciągnik napędza silnik JaMZ-652, który znany z innych rosyjskich konstrukcji tj. chociażby ciężkie ciężarówki Ural. Jest to rzędowa 6-cylindrowa jednostka o pojemności 11,1 l, mocy 412 KM i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 1870 Nm. Aby ułatwić rozruch w niskich temperaturach, silnik wyposażono w funkcję wstępnego podgrzewania.

reklama
Baner Corner
reklama
baner kioti
Ciągnik napędza stado 412 koni generowanych przez silnik JaMZ-a, fot. DST-Ural

Wózki jezdne? Dobrze pospawane!

Układ jezdny to konstrukcja z trzema rolkami i hydraulicznym napinaczem gąsienic, zaś powierzchnia ich styku z podłożem to ok. 4,25 m kw. Na stronie producenta możemy przeczytać, że cała konstrukcja nośna wózka jest “spawana z dużą precyzją”, co złośliwi za chwilę okraszą komentarzem, że w przypadku rosyjskich maszyn to faktycznie coś wyjątkowego…

reklama
Baner Sumiagro
reklama
baner bayer
reklama
Baner Samasz
reklama
baner MChale

W ciągniku mamy do czynienia z przekładnią hydrostatyczną (prędkość do 23 km/h) z elektronicznym sterowaniem, a sam układ przeniesienia napędu wymaga do działania 90 l oleju. Jeszcze większą pojemność ma układ hydrauliczny – 160 l, zaś pompa typu load sensing osiąga wydatek 280 l/min.

Ciągnik prezentuje się naprawdę okazale, fot. DST-Ural

Komfort? Po rosyjsku

Co z komfortem operatora? Klimatyzacja oczywiście jest, ponadto znajdziemy m.in. mechaniczną amortyzację kabiny (w opcji) czy podgrzewany fotel a także zestaw oświetlenia składający się z aż 20 reflektorów roboczych. Jak na standardy zachodnie, MT-7 w zakresie komfortu zatem nie rozpieszcza.

Ciągnik można oczywiście zamówić z opcjonalnym systemem rolnictwa precyzyjnego. Nie znamy jego ceny, choć chętnie byśmy ją poznali i zestawili z wymienianym na początku Fendtem Vario…

reklama
baner MChale
reklama
reklama
baner agrosimex
reklama
baner mandam

ZOSTAW KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Przeczytaj także

None found

Najpopularniejsze artykuły

None found

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)
INNE ARTYKUŁY AUTORA




NAJNOWSZE WIADOMOŚCI