fbpx
Strona głównaTechnikaAktualnościDeutz Fahr prezentuje ciągnik specjalistyczny 5 DF TTV z 4 kołami skrętnymi

Deutz Fahr prezentuje ciągnik specjalistyczny 5 DF TTV z 4 kołami skrętnymi

Najnowsze wcielenie ciągników serii 5 DF TTV otrzymało możliwość wyposażenia w układ sterowania czterema kołami, który ma sprawiać, że ciągniki te zyskają jeszcze więcej pod względem łatwości manewrowania, komfortu oraz bezpieczeństwa.

Modele Deutz Fahr serii 5DF TTV z układem kierowania czterema kołami jak zapewnia producent zapewniają niezrównaną wydajność pracy na ograniczonej przestrzeni, dzięki zwiększonej w porównaniu do klasycznych konstrukcji zwrotności. Nowy układ kierowniczy pozwolił zredukować promień zawracania aż o 26 proc., bez konieczności zwiększania szerokości ciągnika czy rozstawu osi.

Dodatkowo, układ kierowania czterema kołami pozwala operatorowi na wybór odpowiedniego do warunków i wykonywanej pracy trybu kierowania, czyli tryb „proporcjonalny” w którym tylne koła ciągnika obracane są proporcjonalnie do ruchu kół przednich, ale w przeciwnym do nich kierunku, w tym trybie znacznie redukowany jest promień zawracania (26% w porównaniu do ciągnika z przednimi kołami kierowanymi),

Ponadto istnieje tryb „proporcjonalny, opóźniony” w którym tylne koła ciągnika obracane są proporcjonalnie do ruchu kół przednich ale w przeciwnym do nich kierunku, jednak ich obrót następuje dopiero po pewnym czasie (z opóźnieniem). W tym trybie maszyna ciągniona przez traktor wyjeżdża z rzędu roślin i jadąc kopiuje ślady kół traktora.

Kolejnym jest tryb „manualny”, gdzie operator za pomocą pokrętła na desce rozdzielczej może manualnie sterować tylnymi kołami ciągnika. Dzięki temu jadąc w poprzek zbocza możliwa jest manualna kompensacja znoszenia tyłu traktora w trakcie jazdy,

Ostatnim jest tryb “krab” w którym koła tylnej osi obracają się w tym samym kierunku co koła osi przedniej, dzięki czemu możliwa jest poprzeczna korekta pozycji ciągnika bez potrzeby wykonywania dodatkowych manewrów czy zmian kierunku jazdy.

Zagłębiając się bardziej w szczegóły techniczne warto zwrócić uwagę, że modele ciągników specjalistycznych serii 5DF TTV z układem kierowania 4 kołami napędzają najnowsze silniki FARMotion 35 oraz FARMotion 45. Jednostki napędowe generują w tych modelach moc maksymalną do126KM z OverBoost. Dzięki zwiększonemu momentowi maksymalnemu i optymalnemu przebiegowi krzywych momentu i mocy, uzyskano zredukowane zużycie paliwa.

Z kolei bezstopniowy układ napędowy TTV zapewnia jak informuje producent płynne prowadzenie, wysoką trwałość i wydajność w każdych warunkach. Bezpieczny postój gwarantuje hydrauliczny hamulec postojowy HPB. Podobnie jak w pozostałych traktorach specjalistycznych tej marki, oś przednia modeli 5DF TTV z układem kierowania czterema kołami posiada 100% blokadę mechanizmów różnicowych oraz prawdziwy układ hamowania czterema kołami. Dla zwiększenia komfortu prowadzenia, ciągnik może być wyposażony w układ wielowahaczowej, niezależnej amortyzacji kół przedniej osi.

O komfort operatora dba cztero-słupkowa kabina z płaską podłogą. Została ona w czterech punktach podparcia zawieszona na hydraulicznych silnet-blockach. Dodatkowo może być wyposażona w system filtracji kategorii 4, fotel operatora premium z amortyzacją pneumatyczną i zintegrowanym podłokietnikiem MaxCom na którym umieszczono sterowniki wszystkich funkcji ciągnika. Ciągniki oferują pełną integrację z rozwiązaniami w zakresie rolnictwa precyzyjnego SDF Smart Farming Solutions. Zarówno funkcje ciągnika, jak sterowanie maszynami mogą być realizowane przez iMonitor w kabinie.

Nie można również zapomnieć o układzie hydraulicznym z pompą Load-Sensing o wydajności 115 l/min, który posiada do dziewięciu obwodów o wysokim wydatku oleju (pięć z tyłu, cztery centralnie – przy kabinie). Wszystkie obwody sterowane są elektronicznie z możliwością regulacji wydatku i czasu podawania oleju. Podnośnik tylny o udźwigu 3400 kg posiada w standardzie układ amortyzacji drgań. Opcjonalny podnośnik przedni oferuje udźwig 1500 kg. Z przodu może być zamontowany także przedni WOM o prędkości 1000 obr/min. WOM z tyłu posiada prędkości 540/540ECO/1000. Opcje wyposażenia obejmują także WOM synchro.

źródło: Deutz-Fahr

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Wydawnictwo PLANTPRESS poleca

INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.