Deutz-Fahr 5120G – ciągnik, który warto brać pod uwagę. Ile kosztuje? Test

Deutz-Fahr 5120G to ciągnik ciekawy pod wieloma względami. To model, który całkiem niedawno opuścił aktualne portfolio firmy, a zatem jego podaż na rynku jest jeszcze niska. Za to możliwości i opcje kuszą.

reklama
Baner Mandam

Kuszą i to bardzo, w końcu ciągnik z 2017, a wówczas rozpoczęła się produkcja tego modelu. To praktycznie świeżynka i łakomy kąsek dla wielu, którzy chcieliby otrzymać niemalże najnowsze rozwiązania w cenie dużo atrakcyjniejszej niż nówka. Z tym otrzymaniem może być jednak kłopot, bowiem pierwsze egzemplarze dopiero wchodzą na rynek wtórny i bardzo często są to maszyny po intensywnej eksploatacji w dużych gospodarstwach we Francji czy Belgii. Sporadycznie trafiają się maszyny oddane w rozliczeniu do dilera. A co oferuje Deutz-Fahr serii 5120G? Przekonajcie się sami.

Używany Deutz-Fahr 5120G

Tak jak wspomnieliśmy, ciągnik rozpoczął swoją karierę w roku 2017. Była to druga generacja napędzana silnikiem FARMotion opracowanym przez grupę SDF. Jednostka ma 3849 cm3 pojemności, cztery cylindry i generuje 110 KM oraz 462 Nm momentu obrotowego. Na pokładzie znajdziemy układ SCR; w końcu skoro ciągnik jest świeży, to obfituje nie tylko w rozwiązania z zakresu komfortu, ale także ekologii.

reklama
Baner halvetic
reklama
Baner agrihandler

Napęd na koła przekazywany jest za pomocą przekładni Powershift z dwoma lub trzema półbiegami oraz opcjonalnym reduktorem. Przeważnie standardem było 20×20 jednak zdarzają się także ciągniki 16×16 – głównie z północy Europy. Podnośnik ma udźwig 3600 kg w standardzie, jednak klienci często wybierali wzmocnienie go do prawie 5 ton. Wydatek pompy również mógł być wzmocniony do 90 l/min, w standardzie mamy 55 l/min, a skręt ma osobną pompę. Jeżeli chodzi o wyjścia hydrauliki to jest ich 6. Tutaj również można było dobrać dodatkowe. W przypadku WOM nie trzeba było nic dobierać; ciągnik oferuje prędkości od 540 przez 540E po 1000 i 1000E.

Zwinny i mocny

Model 5120G jest bardzo zwinny jak na swoje gabaryty (4270 mm długości, 2610 mm szerokości) i bardzo przyjemnie manewruje się nim na uwrociach, nawet bez opcji szybkiego skrętu. Bez aplikacji hamulców promień skrętu wynosi 7,74 m. Choć maszyna wygląda zgrabnie, to waży 4320 kg bez obciążników, a w opcji ma jeszcze wzmocniony przedni most (dopuszczalne 3 t), więc po dołożeniu obciążników oraz jak w testowanym egzemplarzu widać – ładowacza – spokojnie przebija 5 t, co w polu daje pewne prowadzenie i dobrą trakcję. Oczywiście znajdą się tacy, którzy mogą narzekać na zaledwie 4 cylindry. To prawda, czwórki nie są w Polsce szczególnie lubiane jeżeli chodzi o cięższe ciągniki powyżej 100 KM w odróżnieniu od takich rynków jak Belgia czy Francja, gdzie tego typu konfiguracje cieszą się bardzo dużą popularnością z uwagi na lepszą ekonomikę.

Deutz-Fahr 5120G – ciągnik, który warto brać pod uwagę

Naszym zdaniem z punktu widzenia praktycznego zastosowania, model Deutz-Fahr 5120G jest propozycją, której nie warto skreślać tylko za brak dwóch cylindrów. To bardzo wygodny i dzielny ciągnik, który pomimo upływu lat i godzin pracuje bez zarzutu i oferuje szereg funkcji, które poprawiają nie tylko wydajność, ale odciążają operatora. Widoczność z kabiny jest dobra, jej przestronność nawet więcej niż dobra, a wyciszenie bardziej niż zadowalające. Ciągnik jest też prawdopodobnie jednym z ostatnich przedstawicieli gatunku bezekranowego, a zatem mamy do czynienia z prostym wyświetlaczem, kilkoma ikonkami i maszyną, która nas nie karci za każdy błąd czy też niepotrzebne dodawanie gazu. Choć przycisków jest sporo, bardzo łatwo jest się zorientować, co jest do czego. A zatem jeżeli planujecie poszukiwać ciągnika o mocy około 110 KM, zdecydowanie warto będzie wciągnąć na listę potencjalnych kandydatów model 5120G.

reklama
Baner Bayer Dekalb
1 KOMENTARZ
  1. Nie zapominajmy o odpowiednikach z serii w barwach same lamborghini i claas atos. Ogólnie jest i będzie ich mało bo są to świetne maszyny o dmc 7 ton co dziś już jest ciężko osiągalne.

ZOSTAW KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Przeczytaj także

None found

Najpopularniejsze artykuły

None found

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)
INNE ARTYKUŁY AUTORA




NAJNOWSZE WIADOMOŚCI