Czy jest sposób, aby ze starego MTZ-a nie ciekł olej?

Zapraszamy na najnowszy odcinek naszego podcastu, w którym przyglądamy się tematowi, który od lat budzi emocje wśród rolników i mechaników: olej w skrzyni biegów kultowego ciągnika MTZ-82. Dlaczego niektórzy rolnicy przysięgają na hipol, a inni ostrzegają przed jego używaniem? Jaki olej wlać do przekładni MTZ-a?

reklama
Baner Amazone

Jakie są zalecenia producentów dotyczące rodzaju oleju do popularnych MTZ-ów i czy są one słuszne? Dlaczego niektórzy użytkownicy stosują popularny hipol, mimo że nie zawsze jest on zalecany? Czy istnieje odpowiedź, który olej będzie najlepszy dla ciągników MTZ?

W odcinku poruszamy kwestie związane z codzienną eksploatacją ciągnika oraz dylematy mechaników i rolników, którzy przez lata serwisowali te maszyny. Wyjaśniamy także, dlaczego nie zawsze było nam dane stosować odpowiedni olej, co w konsekwencji pokutuje do dziś utartym, nieprawidłowym schematem.

reklama
Baner Kioti

Nie przegap — sprawdź, co naprawdę ma znaczenie w dbałości o skrzynię biegów MTZ-82 i innych popularnych modeli. Kliknij play, aby posłuchać najnowszego odcinka podcastu.

reklama
baner SDF
reklama
Baner podcasty
2 KOMENTARZE
  1. Z mojego doświadczenia MTZ Belarus “poci się” bardziej niż inne ciągniki. Ale jest to tani, prosty ciągnik. Większość wycieków jest z hydrauliki, a to głównie dlatego że jest ona w całości poprowadzona na zewnątrz kadłuba skrzyni biegów. Inne tanie ciągniki z tamtych lat (konstrukcyjnych) mają w większości hydraulikę poprowadzoną wewnątrz kadłuba, przez co pocenie się i drobne wycieki są niezauważalne dopóki nie pogłębia się do momentu spadku wydajności hydrauliki.
    Wycieki z innych miejsc są równie porównywalne jak w innych markach.
    Ale zaznaczam, to jest posty tani ciągnik. A ludzie mają pretensje do wycieków jak by co najmniej to był JD (które notabene też z okolicy wyjść hydrauliki też lubią być obsmarkane). MTZ który jest serwisowany i dbany nie cieknie a jedynie ma zapocenia w typowych miejscach, czyli okolice rozdzielaczy i wyjść hydraulicznych. Mam od nowości 952, to takie poważniejsze uszczelnianie robię raz na 1500-2000 godzin. Bo oringi się wycierają i twardnieją. Tylko trzeba wszystkie ranty ostre stępić by nie uszkodzić oringów przy montażu. U mnie był jeden fabrycznie przyszczypany i z rozdzielacza ciekło faktycznie, ale tylko przy pierwszych godzinach pracy.
    Jak dbasz tak masz. Tańszy ciągnik wymaga więcej uwagi i serwisu, myślę że tu niema nad czym się rozwodzić.

ZOSTAW KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Przeczytaj także

None found

Najpopularniejsze artykuły

None found

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)
INNE ARTYKUŁY AUTORA




NAJNOWSZE WIADOMOŚCI