Czy da się tanio wyremontować Ursusa?

Obecnie, w dobie bardzo drogich części do maszyn, remont ciągników Ursus jawi się jako bardzo tani. I owszem na tle zachodniej konkurencji jest nawet bardzo tani, ale w tym przypadku również można go przeprowadzić zarówno tanio jak i sporo drożej. W tym artykule przyjrzymy się czy faktycznie warto to robić jak najtańszym kosztem.

baner kuhn

Dostępność części do Ursusów jest bardzo dobra

– Części do C-330 kupimy bez większych problemów. Dostępność jest dobra, a wybór cenowy i jakościowy bardzo szeroki. Trudniej będzie w przypadku C-325 i C-328. Niektórych części do starszych maszyn w ogóle już nie kupimy. Pozostaje demontaż i przeróbki – mówi nam Cezary Jarecki, który wraz z żoną od lat zajmuje się sprzedażą części i remontami ciągników w Mogielnicy (pow. grójecki).

Jak zauważa, w sprzedaży obserwuje wyraźną sezonowość. Wiosną będą to dętki i noże do kosiarek, a jesienią hydraulika niezbędna do pracy z platformami sadowniczymi. Jednak przez cały rok najwięcej sprzedaje się olei silnikowych i przekładniowych, filtrów, oświetlenia, rozruszników, alternatorów czy różnego rodzaju uszczelek. Stare maszyny polskiej produkcji nie są drogie w naprawie. Inaczej sprawa wygląda z nowymi, specjalistycznymi maszynami zachodniej produkcji.

Fot: Sad24.pl – Ursus C-360 po kapitalnym remoncie i odświeżeniu w „Z.U.H. na rzecz rolnictwa”

Zestawy naprawcze – warto postawić na wyższą jakość

Firma niedługo zakończy usługowe remonty ciągników. W publikacji załączamy zdjęcia jednej z ostatnich realizacji. Jednak lata doświadczenia w naprawach są bezcenne. Dlatego nasz rozmówca myśli o fachowym, usługowym doradztwie. Zdolny rolnik, który chce wyremontować swój ciągnik może „zgubić się” na dużym rynku części i specjalistycznych usług, takich jak obróbka wału korbowego czy planowanie głowicy.

Baner Samasz

Pan Cezary zaznacza, że w przypadku Ursusów C-360, C-360 3P oraz licencyjnych modeli 2812 i 3512 warto postawić na droższe zestawy naprawcze, gdy musimy przeprowadzić kapitalny remont. Najwięcej uwag ma do najtańszych na rynku tłoków, a dokładnie do stali, z której są wykonane. Mówimy tu o pozornych oszczędnościach. Najtańsze zakupy często okazują się ostatecznie droższe…

W przypadku Ursusa C-330 zestawy naprawcze kosztują od 250 do 450 zł za komplet, ale mamy tu tylko 2 tłoki. W przypadku C-360 różnice cenowe będą już znacznie większe. Możemy kupić komplet za niecałe 700 zł lub za 1350 zł…

Różnice w cenach bywają ogromne

Gdy gościliśmy w firmie państwa Jareckich, jeden z klientów kupował prosty włącznik do Ursusa. Chiński produkt kosztował 7 zł, a polski 49 zł. W przypadku części do ciągników to nic nadzwyczajnego. Różnice w jakości wykonania również są bardzo znaczące.

Zakup produktu za 7 zł skończy się powrotem do sklepu po kilku dniach i decyzją o wydaniu 49 zł. Podsumowując, straciliśmy czas i 7 zł… To tylko włącznik, stawka jest znacznie większa, gdy przeprowadzamy kapitalny remont silnika.

Fot: Sad24.pl Ursus C-360 po kapitalnym remoncie i odświeżeniu w „Z.U.H. na rzecz rolnictwa”

 

SDF baner
Baner KWS

ZOSTAW KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.