Czy Belarus ma się czego bać? Lovol będzie produkował ciągniki w Uzbekistanie

Czy nowy gracz na rosyjskim rynku ciągników w klasie 90 KM zagrozi dominacji Belarusów? Wszystko wskazuje na to, że tak, bo już od lipca 2025 roku w Uzbekistanie ruszy seryjna produkcja modelu Lovol TD904.

reklama
Baner Mandam

Za przedsięwzięcie odpowiada firma Agromash Plant LLC, która realizuje projekt we współpracy z chińskim gigantem Lovol Agricultural Intelligent Technologies Co. Ltd. oraz przy wsparciu rosyjskiego Ministerstwa Przemysłu i Handlu w ramach programu inwestycyjnego.

Nowa fabryka nie zamierza ograniczać się jedynie do montażu ciągników z gotowych podzespołów. Planowany poziom produkcji do 2028 roku, ma wynieść co najmniej 80%, co oznacza realne zwiększenie udziału lokalnych komponentów w gotowej maszynie. Aktualnie trwają testy pierwszych egzemplarzy, a cała linia technologiczna została już uruchomiona i zaopatrzona w niezbędne części.

reklama
Baner halvetic
reklama
Baner agrihandler

Dla kogo jest Agromash-Lovol TD904?

Model TD904 to klasyczny ciągnik rolniczy klasy 1.4, przeznaczony do szerokiego zakresu prac polowych i transportowych. Może współpracować z różnorodnym osprzętem, w tym z ładowaczem czołowym o udźwigu 1,3 tony, co stawia go w bezpośredniej konkurencji z popularnym modelem Belarus 82.1.

Co pod maską? Sercem ciągnika jest czterocylindrowy silnik Weichai WP4 o mocy 89 KM, spełniający normy emisji spalin Stage 3A. Jednostka napędowa charakteryzuje się dużym zapasem momentu obrotowego, co przekłada się na elastyczność w pracy pod obciążeniem.

Moc przenoszona jest przez mechaniczną, synchronizowaną skrzynię biegów nowej generacji, która – według producenta, pozwala na przekazanie do 85% mocy silnika bez strat. Synchronizacja przełożeń zwiększa trwałość i poprawia komfort zmiany biegów, redukując obciążenia udarowe.

Hydraulika i komfort – tu Lovol bije Belarusa na głowę

Ciągnik wyposażono w oddzielne pompy hydrauliczne: jedna odpowiada za układ kierowniczy, druga za zasilanie narzędzi agregowanych z ciągnikiem. To rozwiązanie pozwala uniknąć spadków wydajności podczas jednoczesnej pracy z ładowaczem czy zawieszanym opryskiwaczem.

Kabina została zaprojektowana z myślą o komforcie operatora: nowoczesna stylistyka, klimatyzacja, okno dachowe i dobra widoczność mają na celu zredukowanie zmęczenia podczas długich dni pracy.

Czy Agromash-Lovol TD904 znajdzie swoich zwolenników również poza Azją Centralną? Czas pokaże. Pewne jest jednak, że na rosyjskim rynku ciągników w segmencie ok. 90 KM robi się coraz ciaśniej, a hegemonia MTZ-Belarusa może być zagrożona.

reklama
Baner Bayer Dekalb

ZOSTAW KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Przeczytaj także

None found

Najpopularniejsze artykuły

None found

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)
INNE ARTYKUŁY AUTORA




NAJNOWSZE WIADOMOŚCI