Bezpieczeństwo zimą nabiera szczególnego znaczenia, bo właśnie o tej porze roku odnotowuje się najwięcej wypadków drogowych spowodowanych przez utratę przyczepności. Ze statystyk wypadków drogowych wynika, że między październikiem a kwietniem tylko 4% wypadków odnotowuje się podczas jazdy po śniegu, zaś najwięcej, bo aż 57%, na nawierzchniach suchych.
Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Katedrę Badań Przyczyn Wypadków Drogowych na Uniwersytecie Technicznym w Dreźnie (VÜFO). Analizując te badania, konstruktorzy zaprojektowali oponę, która zapewnia przyczepność na wszystkich zimowych nawierzchniach. Powstała ona w odpowiedzi na zmiany klimatyczne w Europie, gdzie z powodu coraz mniejszych opadów śniegu ogumienie zimowe musi zapewnić bezpieczeństwo nie tylko podczas jazdy na ośnieżonych nawierzchniach, lecz także na drogach mokrych, suchych lub oblodzonych.
Rewolucyjna zmiana funkcjonalności nowej opony zimowej Michelin pozwala rekomendować jej użytkowanie w europejskim klimacie od października do końca kwietnia. Do produkcji nowej opony tej marki użyto nowoczesnej mieszaki gum. Mieszanka bieżnika powstaje w innowacyjnej technologii łączenia komponentów gumy, dzięki czemu zapewnia znakomite osiągi na każdej nawierzchni. W mieszance gumy bieżnika opony zimowej zastosowano elastomery funkcjonalne, które zapewniają większą przyczepność na mokrych i zaśnieżonych nawierzchniach przy jednoczesnym zachowaniu niskich oporów toczenia. Zawiera ona olej słonecznikowy pozwalający na zachowanie właściwości gumy i jej elastyczności w niskiej temperaturze.
AT za Michelin Polska