CNH Polska Perłą Polskiej Gospodarki

0
671

Firma CNH Polska Sp. z o.o. została wyróżniona Certyfikatem w rankingu polskich przedsiębiorstw i uzyskała tytuł Perła Polskiej Gospodarki w Kategorii Perły Wielkie. Już po raz siódmy redakcja magazynu ekonomicznego Polish Market” ogłosiła ranking “Pereł Polskiej Gospodarki”, przygotowywany przez ekonomistów Instytutu Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk, we współpracy z Centrum Informacji Gospodarczej i Społecznej Ministerstwa Gospodarki.”

Ranking Perły Polskiej Gospodarki” organizowany jest od 2002 roku. Uznawany jest za jeden z najbardziej obiektywnych zestawień, w których ocenie podlegają, oprócz wielkości firmy, także efektywność, dynamika i płynność finansowa. W rankingu bierze udział około 1000 przedsiębiorstw, których przychody przekraczają 100 mln zł.

Stuletnia historia New Holland
1895- Abe Zimmerman założył w miejscowości New Holland w stanie Pensylwania (USA) warsztat naprawy sprzętu. W tym samym roku Alexandre Braud zaprezentował rolnikom na zachodzie Francji stacjonarne młocarnie.
1903- Zimmerman założył firmę New Holland Machine Company wytwarzającą produkty rolnicze, takie jak rozdrabniacz do pasz, na potrzeby miejscowych rolników.
1906 – belgijski mechanik Leon Claeys rozpoczął wytwarzanie maszyn młócących, a w 1909 r. wybudował fabrykę w Zedelgem (Belgia), gdzie do dziś znajduje się fabryka Firmy.
1907 – Ford przedstawił prototyp pierwszego na świecie produkowanego masowo ciągnika benzynowego, który określano mianem “pługa samojezdnego”.
1917 – ciągnik Forda wszedł do produkcji. Nazwę ciągnika zmieniono na Fordson Model F, a produkowany był przez nową firmę Henry Ford & Son Company.
1918 – przedstawiono ciągnik Fiat Model 702, który rok później wszedł do masowej produkcji w fabryce samochodów osobowych i ciężarowych w Turynie i wygrał międzynarodowe zawody w orce w Senlis (Francja). Model 702 był pierwszym ciągnikiem rolniczym Fiata, a także pierwszym ciągnikiem włoskim produkowanym na skalę przemysłową.
1930 – w latach 30. XX w. założyciel firmy Fiat senator Giovanni Agnelli zapragnął, aby jego ciągnik stał się integralną częścią rolnictwa włoskiego, w związku z czym założył stowarzyszenie z włoskimi spółdzielniami rolniczymi. Do roku 1940 Fiat wyprodukował 9000 ciągników na rynek krajowy i międzynarodowy. Pod koniec lat 30. XX w., po Wielkim Kryzysie firma New Holland Machine Company Zimmermana została wykupiona przez grupę inwestorów, którzy mieli potencjał, by tchnąć w nią nowe życie. Firma stanęła na nogi po wprowadzeniu do sprzedaży Modelu 73 – pierwszej na świecie prasy do siana z samoczynnym zbieraniem, podawaniem i wiązaniem.
1939 – Ford wprowadził w ciągnikach serii N zaczep 3-punktowy. Ciągniki z tej serii stanowiły rodzinę ciągników, która odniosła jeden z największych sukcesów w historii.
1947 – firma zmieniła nazwę na Sperry New Holland i jeszcze tego samego roku dokonała znacznego przełomu w technice pokosu siana, wprowadzając do produkcji pierwszą kosiarko-przetrząsarkę.
1950 – pod koniec lat 50.h XX w. produkcja dwóch nowych modeli firmy Fiat – Modelu 18 “La Piccola” i 411 – przyniosła jej prawdziwy międzynarodowy sukces.
1960 – na początku lat 60. Claeys był jednym z największych producentów kombajnów w Europie.
1964 – firma Sperry New Holland kupiła znaczną część udziałów w firmie Claeys.
1973 – uruchomiono produkcję modelu Fiat 640 – najlepiej sprzedającego się ciągnika ze słynnej serii “Nastro Oro” Fiata. Był to sukces międzynarodowy, który trwa do dzisiaj.
1974 – firma Sperry New Holland przedstawiła pierwszy na świecie kombajn dwurotorowy. Było to doskonałe rozwiązanie, które do dziś wiedzie prym w branży.
1975 – firma Braud wprowadziła na rynek pierwszy kombajn do zbioru winogron, model 1020. W wyniku jego udoskonalenia powstał słynny model Braud 1014 – najlepiej sprzedający się kombajn do zbioru winogron w historii produkcji wina. W czasie krótszym niż cztery lata sprzedany ponad 2000 maszyn tego typu.
1970 – od koniec lat 70. Fiat Trattori sprzedawał swe produkty w 140 krajach świata.
1980 – na początku lat 80. Ford był poważnym graczem na rynku, a jego dział ciągników wprowadził szereg innowacji branżowych, w tym wspomaganie hydrauliczne, pneumatyczne opony gumowe, silniki wysokoprężne i zaczep 3-punktowy.
1986 – Ford kupił firmę Sperry New Holland, tworząc Ford New Holland Inc.
1991 – Fiat, który przejął firmę Braud, nabył 80 procent akcji Ford New Holland, a proces pełnej integracji zakończył się oficjalną prezentacją marki New Holland na międzynarodowym kongresie w 1994 roku.