Claas rozbudowuje fabrykę w Bad Saulgau, a Jaguar 1000 wchodzi na scenę

Niemcy z Bad Saulgau znów podkręcają tempo. Claas zakończył kolejny etap inwestycji w ramach programu ForageGO!. Mówimy o ponad 50 milionach euro włożonych w modernizację zakładu, który jest głównym centrum produkcji maszyn zielonkowych tej marki. Tam powstają m.in. przetrząsacze, zgrabiarki i najsłynniejsze sieczkarnie Jaguar.

reklama
Baner Bayer

Zakład zatrudnia dziś około 850 pracowników, a mimo to Claas rozbudowuje infrastrukturę dalej — bo zwyczajnie zaczęło brakować miejsca na produkcję.

Nowe centrum logistyczne gotowe przed sezonem

W ekspresowym tempie, w niespełna rok, powstało zupełnie nowe centrum logistyczne o powierzchni 9600 m². Wbrew pozorom to nie „magazyn”, tylko zaawansowany układ automatycznego sterowania częściami: od drobnicy, przez europalety, po wielkogabarytowe elementy już pomalowane.

reklama

Można w nim rozładować trzy wielkie ciężarówki równocześnie, a cały dach pokryto instalacją fotowoltaiczną o mocy 990 kWp. Budynek spełnia bardzo wyśrubowaną normę efektywności energetycznej KFW 40.

reklama
Budowa nowego zakładu w Bad Saulgau przebiegała w ekspresowym tempie. Nowa fabryka osiągnie moc przerobowa jeszcze przed sezonem 2026, fot. Adam Ładowski

Jaguar 1000 – nowy poziom mocy

Najważniejsza wiadomość dla rolników: w Bad Saulgau rusza produkcja nowej serii sieczkarni Jaguar 1000 – najmocniejszej w historii Claasa. Nowy system sterowania logistyką i produkcją w Bad Saulgau pozwalają zwiększyć wydajność bez rozbudowy fabryki „w szerz”, tylko przebudowując procesy w środku.

Równolegle startuje produkcja kilku innych dużych maszyn zielonkowych — i to już w odświeżonej hali montażowej specjalnie dostosowanej do produkcji maszyn o większych gabarytach. Claas nie owija w bawełnę: żeby zdążyć przed sezonem 2026, wracają do produkcji także pracownicy kontraktowi. Produkcja rusza pełna parą.

Nowe centrum logistyczne pozwoli na przyśpieszenie produkcji, fot. mat. prasowe

Co dalej w Bad Saulgau?

Stary, nieużywany już budynek fabryczny jest właśnie wyburzany. Na jego miejscu powstanie kolejne 10 700 m² wolnej powierzchni pod przyszłą rozbudowę.

Na rok 2026 zaplanowano uruchomienie centrum konfiguracji sprzętu (ok. 1700 m²), gdzie maszyny będą na ostatnim etapie dostosowywane do indywidualnych wymagań klientów — audyt, doposażenie, ustawienia specyficzne pod region.

Logistyka też dostała turbo

Wiosną 2025 r. ruszyło już nowe centrum wysyłkowe prowadzone przez Spedition Griesshaber. Ma 70 000 m² i przejęło całą dystrybucję gotowych maszyn Claasa.

Schemat prosty: maszyna z hali – od razu do Grieshabera – tymczasowy magazyn – wysyłka TIR-em albo kontenerem na statek. Zero przestojów. Dotychczasowa lokalizacja już „nie wyrabiała”.

Claas nie tylko odświeża fabrykę — on ją realnie skalibrował pod nowe moce produkcyjne. Jaguar 1000 to zapowiedź ofensywy w segmencie „ultra heavy”. A ponieważ Niemcy tak rozbudowują logistykę, można się spodziewać krótszych terminów oczekiwania — szczególnie od sezonu 2026.

Jeśli ForageGO! ma być pokazem siły, to wygląda na to, że Claas dopiero się rozkręca.

ZOSTAW KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Przeczytaj także

None found

Najpopularniejsze artykuły

None found

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)
INNE ARTYKUŁY AUTORA




NAJNOWSZE WIADOMOŚCI