Budowlana marka Wizytówką Polski

0
359

Budowlana marka Atlas okazała się najsilniejszą spośród wszystkich polskich marek, z których Polacy są dumni. Tak wynika z najnowszego badania TNS OBOP, przeprowadzonego na potrzeby 2 Forum Polskiego Produktu.

Sondaż przeprowadzono w marcu 2010 roku na reprezentatywnej próbie 1000 respondentów w wieku powyżej 15 lat. Ich zadaniem było wskazać polskie produkty i marki, którymi się chwalą i polecają je za granicą. W generalnej klasyfikacji – ponad branżowymi podziałami – wśród 108 polskich marek zdecydowanym liderem została marka Atlas, która uzyskała w swojej kategorii 54% wskazań, wyprzedzając Hortex (48%) i Zelmera (46%). – Lojalność rodzimego klienta wobec polskiej firmy i marki jest dla nas oczywista. Mamy jednak świadomość, że tak jak trudno być patriotą kiepskiego państwa, tak nie można liczyć na lojalność klienta wobec zawodnego produktu. Dlatego też budujemy naszą markę nie tylko z poszanowaniem i sympatią dla polskich tradycji i wartości (a nawet słabości), ale przede wszystkim z dbałością o jakość i ciągłe innowacje – twierdzi Henryk Siodmok, prezes GRUPY ATLAS.

Zwycięzcami w poszczególnych kategoriach zostali: Bakoma (artykuły spożywcze), Hortex (napoje), Zelmer (produkty gospodarcze), Atlas (branża budowlana), Opoczno (meble i wyposażenie domu), Dr Irena Eris oraz Ziaja (kosmetyki i środki higieniczne), Vistula&Wólczanka (moda, odzież i obuwie) oraz Orlen (inne branże). Jak się okazało, respondenci najchętniej polecają innym, w tym cudzoziemcom, polskie napoje, produkty gospodarcze, chemiczne i AGD oraz asortyment branży budowlanej. Zwycięzcy w każdej z kategorii oraz te marki, które uzyskały minimum 15% wskazań respondentów (łącznie było ich 45) otrzymały wyróżnienia – tytuły Wizytówka Polski 2010.

Wyniki badań przedstawiono 26 kwietnia br. podczas zorganizowanego w Krakowie 2 Forum Polskiego Produktu. Forum grupuje przedstawicieli czołowych polskich firm, przedstawicieli Ministerstwa Gospodarki, samorządu, organizacji otoczenia biznesu, a także organizacji pozarządowych i mediów. Zdaniem Jacka Sadowskiego, organizatora Forum Polskiego Produktu i inicjatora programu Kupuj Nasze.PL, taka kooperacja jest znakomitą szansą do wypracowania rozwiązań, pomysłów i idei służących szybszemu rozwojowi i budowie pozytywnego wizerunki polskich produktów, marek i firm.

Wizytówki Polski 2010
•Napoje: Hortex (48%), Tymbark (44%), Kubuś i Cisowianka (po 35%).
•Produkty gospodarcze: Zelmer (46%), Amica (43%), Ludwik (41%).
•Branża budowlana: Atlas (54%), Śnieżka (40%), Cersanit i Gerda (po 20%).
•Artykuły spożywcze: Bakoma (39%), Łaciate (37%), Goplana (31%).
•Kosmetyki i środki higieniczne: Dr Irena Eris i Ziaja (po 30%), Joanna (18%), Bella (15%)
•Meble i wyposażenie domu: Opoczno (42%), Swarzędz (37%), Black Red White (34%)
•Moda, odzież i obuwie: Vistula&Wólczanka (34%), Ryłko (26%), Próchnik (15%).
•Inne branże: Orlen (38%), Lotos (28%), Orbis (21%).

Źródło: Grupa ATLAS