Browar Miejski w Bielsku-Białej jako jeden z ponad 300 przedsiębiorstw z całego kraju dostanie wsparcie doradczo-szkoleniowe w ramach Krajowego Systemu Usług.
W drugiej połowie listopada w ramach Krajowego Systemu Usług przedsiębiorcy będą mogli korzystać z 2 usług doradczych: w zakresie marketingu i sprzedaży lub w zakresie zarządzania efektywnością energetyczną.
Z pilotażowej formy usługi doradczo-szkoleniowej z zakresu marketingu i sprzedaży dla mikro- i małych przedsiębiorstw z branży przetwórstwa rolno-spożywczego, skorzystało ponad 300 przedsiębiorców z całego kraju. Wśród nich znalazł się Browar Miejski w Bielsku-Białej, który stanowi ważny element kontynuacji bogatych tradycji piwowarskich tego miasta.
Historię powstania Browaru Miejskiego datuje się na początek XVI wieku, kiedy to książę cieszyński Kazimierz II ofiarował bielszczanom browar i nadał im przywilej warzenia oraz wyszynku piwa. Obecnie warzelnia Browaru Miejskiego jest jedynym miejscem w Bielsku-Białej, gdzie produkowane jest piwo. Klienci mogą tam zobaczyć cały proces produkcji piwa Bielitzer, począwszy od warzenia słodu w efektownej, pokrytej miedzią kadzi warzelnej, aż po fermentację i leżakowanie. Browar oferuje również możliwość delektowania się smakiem świeżego piwa.
„Produkcja piwa stanowi podstawową domenę naszej działalności. Chcieliśmy się rozwijać i dotrzeć do większej liczby odbiorców. Stąd decyzja o zwróceniu się do KSU. Doradca bardzo nam pomógł. Nieocenione okazały się jego rady dotyczące kompleksowego wdrożenia wykonawczych programów marketingowych” – mówi Jan Wiencek, właściciel browaru.
Usługa doradczo-szkoleniowa z zakresu marketingu i sprzedaży dla przedsiębiorców z branży przetwórstwa rolno-spożywczego świadczyła dla Browaru Miejskiego Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. z Bielska-Białej. Zarząd Browaru nastawiony jest na dalszy dynamiczny rozwój firmy, dlatego doradca KSU opracował strategię ofensywną związaną z inwestowaniem w nowy produkt oraz pozyskaniem nowych klientów. Jednocześnie zaplanowano stworzenie nowej linii produkcyjnej. Rezultatem długoterminowym ma być otwarcie nowego browaru z produkcją skierowaną do sprzedaży detalicznej o wielkości 5 000 butelek piwa dziennie.
W trakcie świadczenia usługi, doradcy ARR S.A. opracowali szczegółowy plan marketingowy, a w nim analizę pozycji firmy na rynku tak, aby móc przedstawić inwestorom browaru ocenę potencjału firmy i umożliwić jej rozwój poprzez otwarcie nowej linii produkcji do sprzedaży detalicznej poza Bielskiem.
„W początkowej fazie realizacji usługi zaproponowaliśmy zwiększenie działań marketingowych związanych z promocją samej firmy, jej oferty i historii celem poszerzenia grupy stałych odbiorców. W tym celu stworzone zostały zaproszenia na degustacje piwa oraz bony promocyjne i zniżkowe. Następnie, zgodnie z naszymi sugestiami, opracowana została mobilna wersja strony, dzięki której browar może dotrzeć do szerszego grona odbiorców” – mówi Paulina Daczkowska, Konsultant ARR S.A..
Mobilna strona, oprócz pełnej informacji o browarze i gatunkach produkowanego piwa, zawiera także dane kontaktowe z funkcją automatycznego połączenia telefonicznego, mapę, na której znajduje się lokalizacja browaru oraz możliwość otrzymania 5% rabatu.
Dzięki pomocy KSU Browar Miejski już w tej chwili posiada bazę prawie 2 000 potencjalnych klientów. Właściciele poszerzyli ofertę produkowanych piw, a także otworzyli lokal Słodownia, w którym podawane jest naturalnie warzone piwo, zgodne z bielską tradycję piwowarską.
Od 15 listopada br. usługa doradczo-szkoleniowa z zakresu marketingu i sprzedaży dla mikro- i małych przedsiębiorstw z branży przetwórstwa rolno-spożywczego będzie dostępna na stale w ofercie Krajowego Systemu Usług. W tym samym czasie ruszy systemowa usługa doradczo-szkoleniową w zakresie zarządzania efektywnością energetyczną przedsiębiorstw. Przez cały czas przedsiębiorcy mogą również korzystać z 5 usług systemowych: asysty w prowadzeniu działalności gospodarczej, usługi o charakterze proinnowacyjnym Krajowej Sieci Innowacji KSU, usługi w zakresie szybkiej optymalizacji zarządzania finansami, pożyczek i poręczeń, a także dwóch usług pilotażowych: w zakresie wykorzystania technologii informacyjnych w zarządzaniu firmą i w zakresie planowania i finansowania przedsięwzięć gospodarczych w MSP. Więcej informacji na temat oferty znajduje się pod adresem: http://ksu.parp.gov.pl/pl/oferta_ksu
Renata Struzik za Kaja Piekarska, Grayling Polska