Marka Bridgestone wchodzi na rynek opon rolniczych w Europie.
Opony rolnicze Bridgestone będą przeznaczone dla rosnącego na rynku europejskim segmentu produktów Premium i będą spełniały szczególne wymagania największych pojazdów rolniczych i maszyn o najwyższej mocy. Nowy segment produkcji Bridgestone można było obejrzeć na międzynarodowych targach rolniczych Agritechnica, które odbyły się w Hanowerze pod koniec 2013 r. Bridgestone planuje debiut pierwszego produktu podczas światowych targów oponiarskich REIFEN w niemieckim Essen, które odbędą się w maju 2014 r. Pierwsze opony będą dostępne w sprzedaży w drugiej połowie roku.
Nowa linia produktów Bridgestone będzie stanowiła uzupełnienie istniejącej rodziny opon rolniczych Firestone. Dążąc do tego, by marka Bridgestone skoncentrowała się na największych pojazdach i maszynach w górnym segmencie rynku, firma pragnie uniknąć sytuacji, w której rozmiary i standardy produktów obu marek dublowałyby się. – Bridgestone i Firestone różnią się zaletami i cechami. Oferowane wspólnie w ramach podejścia opartego na wielu markach, zapewnią optymalne rozwiązania rolnikom we wszystkich segmentach – powiedział Lothar Schmitt, Director Agricultural and Off-The-Road tyres at Bridgestone Europe.
Szansą dla Bridgestone jest szybko zmieniające się oblicze rolnictwa w Europie. W dzisiejszych czasach gospodarstwa są coraz mniej liczne, ale większe pod względem powierzchni i często wspólnie korzystają z zasobów i wyposażenia. Także maszyny w nich stosowane stają się coraz większe, mają coraz większą moc i są coraz bardziej wyspecjalizowane. Tego rodzaju zmiany w europejskim rolnictwie to poważne wyzwanie dla producentów opon rolniczych, którzy starają się dotrzymać im kroku.
(Źródło: Bridgestone)