Międzynarodowa organizacja Superbrands po raz czwarty wyłoniła najsilniejsze marki konsumenckie na polskim rynku. Najlepszymi brandami w branży budowlanej okazały się: ATLAS – zaprawy budowlane oraz DULUX – farby. Finałowa gala konkursu odbyła się 23 listopada br. w salach Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
Podczas finałowej gali wręczania statuetek Superbrands Poland 2010 ogłoszono listę 51 marek, które uzyskały najwyższe oceny. Marki wartościowane były przy pomocy jednej oceny (w skali od 1 do 20 punktów), przyznawanej przez 27 sędziów-ekspertów, wchodzących w skład Rady Marek. Ocena dotyczyła tego, czy marka osiągnęła najwyższą reputację w danej dziedzinie, oferując klientom znaczące, emocjonalne lub praktyczne korzyści, których konsumenci pragną i które rozpoznają. Eksperci poddali ocenie ponad 1500 marek konsumenckich i 1137 marek biznesowych.
W kreowaniu marki odwołaliśmy się do emocji, łącząc dumę narodową Polaków z ich poczuciem humoru. Ta wydawałoby się nietypowa, szczególnie jak na branżę budowlaną, metoda, połączona z najwyższą techniczną jakością produktu, okazała się strzałem w dziesiątkę – powiedział Paweł Burdziakowski z Działu Marketingu GRUPY ATLAS, po odebraniu pamiątkowej statuetki.
– Tytuł Superbrand to nie tylko prestiż. Poprzednie edycje projektu pokazały, że jest to przede wszystkim bardzo skuteczne narzędzie komunikacyjne, którego wykorzystywanie skutkuje zaufaniem i lojalnością klientów, partnerów i pracowników – stwierdziła Nina Kowalewska-Motlik, prezes New Communications, wyłącznego partnera organizacji The Superbrands Ltd. w Polsce.
Wraz z ogłoszeniem wyników tegorocznego konkursu ukazał się pięknie wydany album, w którym wyróżnione brandy prezentują swoją historię i pomysły na budowanie marki. Krzysztof Najder, przewodniczący Rady Marek, napisał w nim: Brawa dla takich polskich marek, jak Atlas, dr Irena Eris, Koło, W. Kruk, Vistula, czy Zelmer, które przebiły się do czołówki atrakcyjnych, wyrazistych marek w kategoriach, w których całkowicie zrozumiałą przewagę mają uznane marki międzynarodowe”.
Informacje dodatkowe:
SUPERBRANDS – pomysłodawcą całego programu jest światowa organizacja The Superbrands Ltd. z siedzibą w Londynie, działająca od ponad 14 lat w 80 krajach. Superbrands to organizacja, która ma za zadanie promować i nagradzać silne marki na poszczególnych rynkach lokalnych oraz rozpowszechniać ideę “brandingu”. Finałem każdej edycji projektu Superbrands w danym kraju jest wydanie albumu, zwanego “biblią brandingu” i uroczysta gala finałowa, podczas której wręczane są statuetki Superbrands.”