Atlas Budowlaną Marką Roku

0
461

Atlas, Grupa PSB i Castorama, to tegoroczni zwycięzcy corocznego ogólnopolskiego rankingu marek i dystrybutorów materiałów budowlanych. Podczas gali, 15 czerwca br. w Warszawie, nagrodzono także najlepsze produktowe marki budowlane w 20 kategoriach asortymentowych.

Tytułem Budowlanej Marki Roku nagradzane są najlepsze marki, wyłonione spośród wszystkich obecnych na polskim rynku. Tegorocznym triumfatorem rankingu – tak jak w czterech poprzednich latach – została marka Atlas. Oznacza to, że spośród wszystkich marek budowlanych w Polsce, marka Atlas jest najbardziej popularna i ceniona.

W konkursie nagrodzono także najlepsze marki budowlane w 20 kategoriach asortymentowych. Oto zwycięzcy w poszczególnych 20 grupach asortymentowych: ? drzwi wewnętrzne – Porta ? farby wewnętrzne i zewnętrzne – Dekoral ? kleje i fugi – Mapei ? grzejniki – Purmo ? kostka brukowa – Polbruk ? kotły grzewcze – Viessmann ? produkty gipsowe do wyrównywania i gładzenia ścian – Cekol ? materiały wznoszeniowe – Porotherm ? okna dachowe – Velux ? okna elewacyjne – Oknoplast ? piany i silikony – Tytan ? płytki ceramiczne – Opoczno ? płyty gipsowo-kartonowe – Nida Lafarge ? podłogi drewniane i laminowane – Kronopol ? pokrycia dachowe – Rőben ? profile okienne z PVC – Veka ? styropian – Termo Organika ? systemy rynnowe – Marley ? tynki dekoracyjne – Atlas ? wełna mineralna i skalna – Rockwool.

Równolegle z klasyfikacją na najlepsze marki budowlane, przeprowadzony został ranking na Dystrybutora Roku 2009. W kategorii sieć hurtowni budowlanych najlepsze okazały się Polskie Składy Budowlane, natomiast w kategorii market budowlany zwyciężyła Castorama. Pomysłodawcą i organizatorem konkursu jest firma ASM Centrum Badań i Analiz Rynku, która od czternastu lat monitoruje rynek budowlany w Polsce. Specjalizuje się w badaniach sektora inwestycyjno-budowlanego.

Sukces nie jest dany raz na zawsze
Małgorzata Walczak, dyrektor generalny ASM Centrum Badań i Analiz Rynku
– Nagrody Budowlana Marka Roku i Dystrybutor Roku są dla producentów i dystrybutorów materiałów budowlanych swoistym barometrem, podsumowaniem ich rocznej pracy. O wynikach rankingu decydują bowiem wykonawcy, grupa zawodowa, będąca trudnym i wymagającym klientem. Ich ocena jest obiektywna, czasami bolesna. Tegoroczne wyniki pokazały, że sukces nie jest dany raz na zawsze. W klasyfikacji produktowej dotychczasowi faworyci nie zawsze zwyciężali. Inaczej jest w głównym rankingu. W tym przypadku fachowcy nie pozostawili cienia złudzeń i żadnych wątpliwości – od pięciu lat nagradzają markę Atlas.

Doping do jeszcze lepszej pracy
Henryk Siodmok, prezes zarządu GRUPY ATLAS
– Ta nagroda jest potwierdzeniem słuszności obranej przez nas drogi komunikowania się z odbiorcami, szczególnie z fachowcami. Od kilku lat szczególnie dbamy o tę grupę zawodową, ponieważ dzisiaj to głównie oni podejmują decyzje zakupowe. Jeżeli naszym produktom ufać będzie wykonawca, to tym bardziej inwestor indywidualny i instytucjonalny. Cieszy nas, że przez te lata jesteśmy postrzegani jako swoista ikona – przykład polskiej firmy, która odniosła sukces. Ranking pokazał jednak, że konkurencja nie śpi. To dobrze, bo to dopinguje do jeszcze lepszej pracy.

Źródło: ATLAS